تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798399457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثرات تخریب محیط زیست کمتراز تحریم نیست


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اثرات تخریب محیط زیست کمتراز تحریم نیست
اثرات تخریب محیط زیست کمتراز تحریم نیست مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروزه بحث اقتصاد سبز و محیط زیست اساس اقتصاد کشورهای متعالی است و آثار تخریب محیط زیست، تهدیدی کمتر از تحریم ندارد.


به گزارش فرهنگ نیوز، صدرالدین علیپور مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاحیه سومین استارت آپ کسب و کار سبز با ایجاد رسانه های محیط زیستی که امروز (چهارشنبه) در سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: امروزه بحث اقتصاد سبز و محیط زیست اساس اقتصاد کشورهای متعالی است.
 
وی ادامه داد: توسعه و اقتصادی که همگام و همراه با بالا بردن کیفیت زندگی انسان و محیط زیست نباشد و تخریب، آلودگی و بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی را به همراه داشته باشد، امروزه در حوزه اقتصاد مردود است.
 
مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: کشورهایی که در جایگاه‌ نخست موضوعات اقتصادی، توسعه و رفاه قرار دارند از کیفیت زیست محیطی بسیار بالایی برخوردارند، این کشورها استفاده از انرژی تجدیدپذیر و سلامت محیط زیست را در اولویت دستور کار خود قرار دادند.
 
علیپور ادامه داد: این کشورها اعتقاد دارند که توسعه نباید به هر قیمتی انجام شود.
 
وی گفت: امروزه کشور ما با بحران‌های محیط زیستی جدی مانند بحران آب، برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، از بین رفتن خاک و توسعه سطح بیابان‌ها مواجه شده که ضمن ایجاد چالش‌های اساسی برای افراد و سازمان‌ها، آن‌ها را با گرفتاری‌هایی روبه‌رو کرده‌ است.
 
مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اکوسیستم‌هایی مانند دریاچه ارومیه که روزگاری اثر ارزشمند و نگین کشور محسوب می‌شد و داده‌های بسیاری برای زندگی انسان‌ها به ارمغان آورده بود، اکنون در آستانه نابودی است که به دنبال این اتفاق بحران‌هایی زندگی افراد ساکنان استان‌های مجاور را دچار چالش‌های بسیار جدی‌تر خواهد کرد.
 
علیپور با بیان اینکه تخریب جنگل‌ها، مراتع آب، خاک و آلودگی هوا در کلان‌ شهرها از بحران‌های کشور قلمداد می‌شوند، تأکید کرد: معتقدم که این آثار تخریب محیط زیست، تهدیدی کمتر از تحریم ندارد.
 
وی ادامه داد: بنابراین دنبال راهکاری هستیم تا مؤلفه‌ای محیط زیست را به اقتصاد، مؤلفه‌های اجتماعی و سیاسی کشور ربط دهیم، چراکه اگر در محیط زیست همه جانبه در نظر نگیریم، شاهد ارتقا و بهبود آن نخواهیم بود.
 
مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست افزود: توسعه مشاغل سازگار با محیط زیست در کشورهای توسعه یافته علاوه بر اینکه به وضعیت اقتصاد آن کشور کمک می کند، در اعتلای شاخصه‌های محیط زیست نیز مثمرثمر است.
 
علیپور با بیان اینکه اهداف توسعه پایدار به عنوان اصلی‌ترین هدف کشورهای جهان در نظر گرفته شده، افزود: تمامی رهبران جهان در بزرگترین سطح جهانی به منظور تحقق اهداف توسعه پایدار چندین بار گرداگرد هم جمع شده‌اند.
مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: مشاغل سبز به عنوان راهکار اساسی مدنظر است تا اقتصاد و توسعه در کشور به سمت و سوی محیط زیستی شدن برود.
 
علیپور با بیان اینکه امسال سومین استارت آپ کسب و کار سبز را به شکلی متمایز با دو دوره گذشته و با هدف ایجاد رسانه‌های محیط زیستی برگزار کردیم، افزود: بانک تجارت که پیش از این هم نگاه محیط زیستی داشته است، در جهت برگزاری سومین استارت‌آپ کسب و کار سبز با هدف فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌های کسب و کار سبز از این برنامه حمایت کرده است.
 
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با برگزاری کارگاه‌های آموزشی هم در سومین دوره استارت‌آپ کسب و کار سبز با ما همکاری کرده است.
 
مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استارت‌آپ موضوع جدیدی در کشور است که به دلیل یک طرفه نبودن ، تمرین کار گروهی و تبدیل ایده‌های اجرایی به مشاغل کسب و کار سبز، بسیار به اقتصاد مبتنی بر محیط زیست کمک کرده است.
 
علیپور با اشاره به گستردگی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی افزود: با محور قرار دادن رسانه‌های محیط زیستی در این برنامه‌ در تلاشیم تا از این پتانسیل مهم برای مباحث اقتصادی سبز در کشور استفاده کنیم چرا که در حال حاضر شرکت‌های اقتصادی معتبر دنیا با بهره‌مندی از فضاهای مجازی و نرم‌افزارها به افزایش کسب و کار خود پرداخته اند.
 
وی تأکید کرد: ما به زمین به علت بهره‌برداری‌های بی‌رویه بدهکاریم، و از بانک‌ها تقاضا داریم که به عنوان بنگاه اقتصادی به ارتقا کسب و کار سبز کمک کنند تا بتوانیم از ایده‌های سبز که قابلیت تبدیل شدن به شغلی را دارند، برای حل چالش‌های زیست‌محیطی کشور استفاده کنیم.
 


منبع: باشگاه خبرنگاران


95/9/17 - 23:22 - 2016-12-7 23:22:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن