تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817024438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم‌سازان ما در درك میان موضوع و ایده ضعیف عمل كرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فیلم‌سازان ما در درك میان موضوع و ایده ضعیف عمل كرده‌اند
ایده‌های موفق توسط فیلم‌سازان جز با تماشای فیلم، آموزش‌های لازم به آن‌ها توسط مسئولان و تمركز مدیران بر روی پژوهش محقق نمی‌شود.

فیلم‌سازان ما در درك میان موضوع و ایده ضعیف عمل كرده‌اند
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی آفریده مستندساز جوان كشور در خصوص وجود جشنواره‌های فیلم كوتاه و تأثیر آن ها در پیشرفت فیلم سازان جوان گفت: ماهیت وجودی جشنواره‌های فیلم كوتاه باعث شده تا فیلم ساز با بودجه كمتر و ابزار ساده تری به ساخت فیلم خود بپردازد و بسیاری از این فیلم ها اگر نگوییم بهتر از یك اثر سینمایی بلند هستند چیزی از آن‌ها كم ندارند و انتزاع، ایجاز و نگاه تؤام با قصه سرایی بسیار مؤثر در فیلم های آن ها وجود دارد.  
 
وی ماندگاری جشنواره بین المللی فیلم 100 و جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش را جز با برنامه ریزی و ترسیم افق های بلندمدت ممكن ندانست و خاطرنشان كرد: جشنواره های بسیاری در كشور هستند كه شاید عمر آن ها از یك الی دو دوره بیشتر تجاوز نكند و یا در بسیاری از سازمان ها اولین و ساده‌ترین كاری كه به ذهن مدیران آن ها می رسد برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری است كه باید در نظر داشت اگر می خواهیم یك كار فرهنگی ماندگار انجام دهیم باید تداوم و برنامه ریزی كه لازمه اساسی آن به شمار می رود را مدنظر قرار دهیم. 
 
كارگردان فیلم مستند «چنارستان» با بیان اینكه فیلم سازان باید میان ایده و موضوع همواره تفاوت قائل شوند، گفت: بسیار فیلم هایی ساخته شده است كه از موضوع تكراری بهره برده اند ولی چنان در نظر مخاطب خوب جلوه كرده اند كه هنوز اسم آن‌ها بر سر زبان ها است و این جز با ایده خوب محقق نمی شد؛ چیزی كه شاید خیلی از فیلم سازان با پرداختن به سوژه خاصی فكر می كنند كه ایده نابی در آن مطرح است؛ در صورتی كه باید گفت ایده خوب حاصل یك كار ذهنی از جانب فیلم‌ساز است. 
 
آفریده ایده‌هایی كه توسط فیلم سازان ما مطرح می شود را خلاقانه ندانست و در این خصوص پیشنهاد داد: فیلم سازان ما باید فیلم های بسیاری ببینند، آموزش های لازم به آن ها داده شود؛ چیزی كه در سیستم آموزشی ما هنوز درك نشده است و بیشتر تمركز مدیران ما بر روی برگزاری جشنواره ها و نمایش آثار است تا اینكه بر روی پژوهش و آموزش فیلم سازان جوان متمركز باشد. 
 
وی نحوه برگزاری جشنوره فیلم 100 و انتشار فراخوان آن را حاصل یك نگاه كارشناسی شده دانست و بیان داشت: ممارست این  جشنواره در برگزاری یازده دوره نشان داد كه می تواند به پیشرفت هنرمان كمك كند و همچنین یك نگاه تعاملی با فیلم سازان را مد نظر دارد و نمی خواهد موضوعاتی را به هنرمندان تحمیل كند و كلا باید مدنظر داشت كه  اصول كار جشنواره های موفق بدین گونه است كه هنرمندان را آزاد می گذارند تا بر اساس چهارچوب ذهنی خودشان فعالیت كنند. 
 
گفتنی است؛ یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم 100 كه از این پس به صورت سالانه خواهد بود اسفندماه 95 برگزار می‌شود و هنرمندان تا پایان دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.






۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن