تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816908176
هانيه توسلي: نقشم در «سیانور» بی مانند بود
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه بانی فیلم: جلسه نقد و بررسی فیلم «سیانور» ساخته بهروز شعیبی شامگاه یکشنبه گذشته در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.در این جلسه که بهروز شعیبی؛ کارگردان، مسعود احمدیان؛ فیلمنامه نویس، هانیه توسلی و حامد کمیلی؛ بازیگران فیلم، شاهین شجری کهن؛ منتقد و کوروش جاهد؛ کارشناس و مجری برنامه حضور داشتند، با استقبالی خوبی ازسوی مخاطبان همراه بود.
به گزارش رسیده، در ابتدای این نشست احمدیان با اشاره به ایده اصلی برای نوشتن فیلمنامه «سیانور» گفت:اتفاقات دهه های اخیر در جامعه ذهن من را درگیر کرد. اینکه ما از گذشته ملت موحدی بودیم و یاهیچ وقت در طول تاریخ دخترانمان را زنده به گور نمیکردیم، اما کم کم بر ما چه گذشت که به جای تفاهم دست به اسلحه بردیم.
وی ادامه داد: اگر فردی نقدی به جامعه دارد، جوابش نباید سیانور و یا اسلحه باشد.در فیلمنامه «سیانور» قصد داشتم، همین را بگویم. جان کلام این فیلم برگرفته از منش ایرانی است و اینکه ایرانی دنبال تفکر و اندیشه است. بحث «سیانور» اصالت، اعتبار و اندیشه است و اینکه هیج کس نمی تواند این اندیشه را محدود کند.
این فیلمنامه نویس با تاکید بر اینکه « سیانور» به هیچ وجه فیلم سیاسی نیست، بیان کرد: با وجود اینکه نود درصد فیلم مبتنی بر واقعیت تاریخی است اما نباید آن را یک فیلم سیاسی محسوب کرد. برای نوشتن سناریو یکسری اضافات دور ریخته و در ادامه داستان پردازی شد.
احمدیان افزود: محمود رضوی به عنوان تهیه کننده برای ساخت چنین فیلمی از خود جسارت به خود خرج داد و پیشقدم شد ودر این مسیر جوان خوش فکری چون شعیبی را راضی کرد تا اینفیلم را بسازد.به نظرم مجموعه ای از بهترینهای سینما در جلو و پشت صحنه گردهم آمدند، تا در نهایت «سیانور» ساخته شد.
در ادامه، کوروش جاهد نقش دو پهلوی «وحید افراخته» با بازی حامد کمیلی در «سیانور» را نقش پیچیده ای دانست و از کمیلی خواست تا تجربیاتش از این فیلم را با حاضران در میان بگذارد.
کمیلی هم تصریح کرد: تا به امروز سعی کرده ام روحیه کنجکاوی و تجربه کردن را همیشه در خود زنده نگه دارم. نقشهای متفاوت در کارنامه بازیگریام نیز گواه همین ادعاست.
این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: نقش «افراخته» یکی از نقش منفی هایی است که کمتر در فیلمهای سینمای ایران دیده شده است.البته مستند بودن نقش کارم را سخت تر می کرد و به جرات می توانم بگویم یکی از سخت ترین نقش هایی است که تا به امروز آن را ایفا کرده ام.
توسلی نیز درباره نقش «هما» در این فیلم گفت:در کارنامه من و حتی سینمای ایران چنین نقشی تا به حال وجود نداشته است. در سینمای سیاسی مااگرهم زنان دیده شده اند،اما آنان ایفاگر نقش های محوری نبودند و در سایه قرار داشتند.
وی ادامه داد:در «سیانور» دو زن چریک رادنبال می کنیم.از نزدیک با حس و حال آنها آشنا می شویم، عشقشان را درک می کنیم و اینکه چگونه در مسیر آرمان و ایدئولوژی شان از همه چیز میگذرند.
در بخش دیگری از این نشست، شجری کهن«سیانور» را به عنوان روایت کننده دوراهی میان زندگی سیاسی و آنچه که فتوای دل است، معرفی کرد که داستان زندگی واقعی و تراژدی بسیاری از خانواده هادر یک برهه تاریخی خاص بوده است.
وی ضمن انتقاد از مطرح نشدن برخی از جزئیات زمانه در فیلم افزود: دهه هفتاد میلادی در سراسر دنیا، چریک گرایی رواج زیادی پیدا کرد و همه در حال پنجه کشیدن به صورت دیکتاتور زمانه خود بودند. بسیاری از شخصیتها فقط با خواندن چند اعلامیه وکتاب بدون مطالعات عمیق تر به یک حزبی گرایش پیدا میکردند. در واقع همه چیزخیلی بدوی تر رخ می داد. در طول دیدن «سیانور» در جستجوی بازتابی از این زمانه بودم که فیلم آن را روایت می کرداما به این مسئله اصلا پرداخت نشده بود.
این منتقد صحبت هایش را با طرح پرسشی از شعیبی مبنی بر اینکه«آیا در مرحله آمادهسازی فیلمنامه به فکر ساخت یک سریال برای پرداخت بیشتربه شخصیت ها و جزئیات،بوده اید؟» تکمیل کرد. شعیبی هم پاسخ داد:رضوی جدای از این فیلم سینمایی،از سال ها پیش به فکر ساخت سریالی درباره این برهه زمانی و قبل از آن بود. اما این بار می خواست با سینما سراغ این موضوع برود.
این کارگردان ادامه داد: در «سیانور» جدا از اینکه برگرفته از واقعیات سیاسی تاریخیست، همه دغدغه مان این بود کهیک داستان را به خوبی برای مخاطب تعریف کنیم تا با آن به خوبی ارتباط برقرار کند چرا که تا به حال فیلم های خوبی درباره آن دوران تاریخی ساخته نشده است. همه آنها یا بزرگنمایی بیش از حد داشته و یا صادقانه نبوده اند. پس سعی کردیم در این فیلم این فضای باورپذیر را درباره آن مقطع زمانی برای مخاطب ایجاد کنیم.
شعیبی افزود: همیشه در فیلم ها و سریال هایم تلاشم بر این بوده که فارغ از شعارهای رایج،یک زبان گویش داشته باشم و باور پذیرتر همه چیز را روایت کنم. نباید از یاد برد که ما این اجازه را نداریم تازه اکنون تجربه جدیدیبرای روایت داستان چهل سال پیش به وجود آوریم و آن دوران را قضاوت کنیم.با ساخت فیلمهایی صادقانه از آن دوران و بسیاری از مقاطع زمانی که پیشینه فرهنگ و تاریخ ما بوده است، میتوان پیام های را به مخاطب داد که برای امروز مفید باشد.
در بخش پایانی این نشست پرسشهایی از سوی حاضران مطرح شد که عوامل فیلم به آن پاسخ دادند.
شعیبی در پاسخ به اینکه «چه مشکلاتی برای ساخت فیلمی که روایت کننده تاریخ سی چهل سال پیش است،وجود دارد؟» گفت: ساخت فیلم های تاریخی در فضای شهری مانند تهران که روز به روز تغییر میکند،قطعا بسیار مشکل است.اگر همیاری و دلسوزی گروه صحنه و دیگر عوامل نبود، واقعا کار نشدنی بود،چرا که از هیچ تروکاژ کامپیوتری هم استفاده نکردیم و همه جزئیات در صحنه اجرا شد.
وی درباره دومین تجربه همکاری اش با حامد کمیلی پس از سریال «پرده نشین» بیان کرد:تا به امروز می توانم بگویم، به اندازه کمیلی کسی را شریف، با انگیزه و با اخلاق در سینما ندیده ام. سینمای ایران از این دست بازیگران با اخلاق کم دارد و امیدوار به همکاری مجدد با اوهستم.
شعیبی درباره بازی درخشان مهدی هاشمی به عنوان یک سرهنگ ساواک در این فیلم گفت: از فیلمنامه اولیه شخصیت «سرهنگ بهمنش» ریزه کاری های زیادی داشت وواقعا یک شخصیت بود و نه یک تیپ. در عین حال بزرگنمایی و اغراق هم در شخصیت او وجود نداشت. با این اوصاف در هر سکانسی که هاشمی وارد می شد، تجربیات تازه ای با خود می آورد .
وی در پایان افزود:همیشه یکی از آرزوهایم این بود که با او فقط گپ بزنم اما امروز خوشحالم که موفق شدم با او یک فیلم بسازم. مهدی هاشمی از دهه شصت یکی از بهترین های سینمای ایران بوده است که بعد از آن در هر دهه برای خود جایگاه ویژه ای باز کرده است.
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]
صفحات پیشنهادی
«نامههای عاشقانه...» طناز طباطبایی و هانیه توسلی
خبرگزاری مهر طناز طباطبایی و هانیه توسلی در نمایش نامه های عاشقانه از خاورمیانه با کیومرث مرادی همکاری می کنند طناز طباطبایی و هانیه توسلی قرار است در نمایش نامه های عاشقانه از خاورمیانه به کارگردانی کیومرث مرادی که از دهه سوم آذر ماه در تماشاخانه تازطناز طباطبایی و هانیه توسلی در «نامههای عاشقانه از خاورمیانه»
طناز طباطبایی و هانیه توسلی در نامههای عاشقانه از خاورمیانه شناسهٔ خبر 3833952 - شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸ ۵۰ هنر > تئاتر jwplayer display inline-block; طناز طباطبایی و هانیه توسلی در نمایش نامه های عاشقانه از خاورمیانه با کیومرث مرادی همکاری می کنند به گزارش خبرگزاری مهمکاری هانیه توسلی و طناز طباطبایی در یک تئاتر
همکاری هانیه توسلی و طناز طباطبایی در یک تئاتر طناز طباطبایی و هانیه توسلی در نمایش نامههای عاشقانه از خاورمیانه با کیومرث مرادی همکاری میکنند طناز طباطبایی و هانیه توسلی قرار است در نمایش نامههای عاشقانه از خاورمیانه به کارگردانی کیومرث مرادی که از دهه سوم آذر ماه در تماسلفی مهتاب کرامتی و هانیه توسلی در مقدونیه
سلفی مهتاب کرامتی و هانیه توسلی در مقدونیه روز نو تاریخ انتشار ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲ ۳۰مرد برفی در آغوش هانیه توسلی +عکس - پورتال طنین یاس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس به نقل از جام نیوز هانیه توسلی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران با برفی که چند روز قبل تهران را سفید پوش کرد یک آدم برفی ساخت او به شیوه ای هنرمندانه مجسمه ای از برف درست کرد که نشان از سلیقه و ذوق او دارد 115سه شنبه ۹آذر۱۳۹۵جدیدترین تیزر «سیانور» در آستانه روز دانشجو
وب سایت سوره سینما در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو جدیدترین تیزر فیلم سینمایی سیانور به کارگردانی بهروز شعیبی رونمایی شد استقبال از فیلم سینمایی سیانور که فروش آن از مرز دو و نیم میلیارد گذشته است توسط مخاطبین و دانشجویان ادامه دارد دومین ساخته بلند سینمایی بهروز شعیبی به«سیانور» جهانی شد
خبرگزاری تسنیم نمایش عمومی فیلم سینمایی سیانور به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی از تاریخ 16 نوامبر برابر با 26 آبان ماه در سالن ون سیتی شهر ونکوور آغاز شده و پس از آن قرار است در دیگر شهرهای کانادا نیز روی پرده برود اکثر مخاطبان این سالن سینمایی دانشجویاناکران «سیانور» جهانی شد
اکران سیانور جهانی شد اکران عمومی سیانور ساخته بهروز شعیبی از ۲۶ آبان ماه در کانادا آغاز شد به گزارش فرهنگ نیوز نمایش عمومی فیلم سینمایی «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی از تاریخ 16 نوامبر برابر با 26 آبان ماه در سالن ون سیتی شهر ون«سیانور» از مرز ۲ میلیارد فروش گذر کرد
سیانور از مرز ۲ میلیارد فروش گذر کرد فیلم سینمایی سیانور تازهترین ساخته بهروز شعیبی از مرز ۲ میلیارد تومان فروش گذر کرد اکرانهای فوق العاده این فیلم هنوز ادامه دارد به گزارش فرهنگ نیوز فیلم «سیانور» تازهترین اثر بهروز شعیبی و محمود رضوی از مرز 2 میلیاردسیانور از مرز ۲ میلیارد فروش گذر کرد
سیانور از مرز ۲ میلیارد فروش گذر کرد فیلم سینمایی سیانور تازهترین ساخته بهروز شعیبی از مرز ۲ میلیارد تومان فروش گذر کرد اکرانهای فوق العاده این فیلم هنوز ادامه دارد فیلم سیانور تازهترین اثر بهروز شعیبی و محمود رضوی از مرز 2 میلیارد تومان فروش گذشت این فیلم تاکنون سانسهای-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها