تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817023542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانبخش: مثل یک کارمند فیش حقوقی داریم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ایران ورزشی: صحبت‌هایی متفاوت با علیرضا جهانبخش. دور از هیاهوی فوتبال و حواشی مستطیل سبز. لابد می‌گویید در چه مورد؟ شاید جالب باشد که بدانید در هلند باشگاه‌ها چطور مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت می‌کنند و آیا این پرداخت‌ها مثل لیگ ایران به تعویق هم می‌افتد؟ این مساله همراه با سوژه‌ای به نام کریسمس، بهانه مصاحبه با علیرضا جهانبخش است. بازیکنی که به طور کامل با اصول حرفه‌ای کنار آمده و خود را با فوتبال اروپا وفق داده. او در این گفت و گو از روش پرداخت حقوق در هلند و البته کریسمس در این کشور صحبت می‌کند.

جهانبخش که از لیگ ایران و شرایط نابسامان باشگاه‌ها در پرداخت قراردادها، تهیه بودجه و درآمدزایی پا به لیگ هلند گذاشت در مورد چگونگی دریافت حقوق از باشگاه آلکمار می‌گوید: «حقوق ما ماهیانه پرداخت می‌شود. مبلغ قرارداد ما تقسیم بر 12 شده که هر ماه مبلغی از آن به حساب بازیکنان واریز می‌شود. درست سر ماه و همان روزی که مسوولان قولش را ابتدای فصل داده‌اند. هر ماه به هر یک از بازیکنان یک فیش حقوقی بلند بالا داده می‌شود. در این فیش انواع و اقسام بندها دیده می‌شود. درست مثل فیش حقوقی یک کارمند. در این فیش نوشته شده که هر بازیکن چقدر پاداش گرفته و چقدر اضافه حقوق دریافت کرده است. از طرفی کسورات را نیز در این فیش می‌توان دید. اعم از جریمه‌ها و البته مالیاتی که برای ما خارجی ‌ها حدود 30 درصد از قرارداد است.»
 

جهانبخش چهارمین فصل حضور در لیگ هلند را تجربه می‌کند. دو فصل پیراهن نایمخن را پوشیده و حالا دومین فصل است که برای آلکمار بازی می‌کند. در طول این مدت آیا پیش آمده که پرداخت حقوق او به تعویق بیفتد؟ پاسخ علیرضا منفی است: «چون باشگاه‌ها در هلند حرفه‌ای هستند و تمام بودجه سالیانه شان را همان ابتدا تعیین می‌کنند و برای تهیه آن اقداماتی را انجام می‌دهند، امکان ندارد که پرداخت حتی یکی از حقوق‌ها یا پاداش‌ها به تاخیر بیفتد. فقط به یک دلیل پرداخت‌ها با تاخیر روبه‌رو می‌شود. آن هم اگر روز واریز حقوق‌ها تعطیل و جزو روزهای کاری نباشد. در این صورت حقوق بازیکنان و کادر فنی در اولین روز کاری به حساب آنها واریز خواهد شد. اینجا همه چیز روی حساب و کتاب است و باشگاه‌ها با برنامه‌ریزی منظم سعی می‌کنند بازیکنان و کادر فنی خود را در بهترین شرایط و بدون کوچکترین دغدغه‌ای راهی مسابقات کنند.»
 

سوال بعدی از جهانبخش این است. آیا امکان دارد حقوق ماهیانه بازیکنان بر اساس قراردادی که امضا کرده‌اند پرداخت نشود. به عنوان مثال 50 درصد به حساب آنها واریز شود و بقیه نه. مثل لیگ ایران که بازیکنان مجبور می‌شوند برای دریافت حق و حقوق خود شکایت کنند؟ اما پاسخ جهانبخش: «به هیچ وجه امکان ندارد که چنین اتفاقی رخ بدهد. مگر اینکه باشگاهی ورشکسته شود و آن را رسما اعلام کند. در این صورت هم تا جایی که امکان دارد حق و حقوق بازیکنان و کادر فنی پرداخت می‌شود و فدراسیون هم تمهیدات ویژه‌ای می‌اندیشد تا کسی متضرر نشود.»
 

جرایم بازیکنان که در فیش حقوقی درج می‌شود به چه دلایلی است؟ علیرضا از این جریمه‌ها نمونه هم می‌آورد: «به عنوان مثال وقتی من عجله دارم و تمرینم دیر شده، با سرعت بالا رانندگی می‌کنم. اگر پلیس مرا جریمه کند، این جریمه در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد. باشگاه جریمه اتومبیل مرا پرداخت می‌کند و سپس در زمان پرداخت حقوق آن را از من پس می‌گیرد.»
این روزها کریسمس از راه رسیده و خیلی از لیگ‌ها تعطیل می‌شود تا بازیکنان استراحت کنند و در جشن‌های سال نو میلادی حضور یابند. کریسمس ناخودآگاه جهانبخش را یاد عید نوروز می‌اندازد. او در این باره هم صحبت می‌کند: «هم تیمی هایم، چه زمانی که عضو نایمخن بودم و چه حالا که در آلکمار حضور دارم، همیشه از من درباره عید نوروز سوال می‌کنند. من هم برای آنها مفصل توضیح می‌دهم. از سفره هفت سین گرفته تا رسم و رسوم دیگر ما ایرانی ها. برای خیلی از آنها جالب است و در چهره‌شان می‌بینم که علاقه‌مندند تا بیشتر در این باره بدانند. اینجا هم مثل ما در کریسمس دو هفته تعطیلی دارند و رسم معمول‌شان هم تهیه درخت کریسمس و بابانوئل است. یکسری خوردنی‌های جالب هم دارند. مثل برخی بیسکویت‌ها که اتفاقا خوشمزه هم هستند.»
 

تا به حال پیش آمده که جهانبخش تعطیلات کریسمس را در هلند بگذراند؟ پاسخ بال ایرانی و 23 آلکمار منفی است: «در این چهار سال اتفاق نیفتاده که در هلند باشم و تعطیلات کریسمس را از نزدیک ببینم. امسال این اتفاق رخ خواهد داد. به این دلیل که قرار است خانواده‌ام به هلند بیایند و کنارم باشند. به همین دلیل هلند می‌مانم و در این تعطیلات راهی ایران نخواهم شد.»
 

سوال آخر از جهانبخش اینکه آیا او با بازیکنان سرشناس هلند، چه بازیکنان قبلی و چه فعلی برخوردی دارد و آنها را می‌بیند؟ او می‌گوید: «برخی اوقات دنیس برکمپ را می‌بینم. فان خال هم که یکی دو سال قبل جایزه گاو برنزی را به من داد. رود فان نیستلروی هم که چند هفته قبل به تمرینات آلکمار آمد و دو جلسه کنار ما بود. او دوره مربیگری را پشت سر می‌گذاشت و به همین دلیل با هماهنگی باشگاه در تمرینات آلکمار شرکت کرد.»

گل جهانبخش بهترین گل ماه آلکمار
 

علیرضا جهانبخش یکی دو بازی است که به دلیل استراحت، از ابتدا در ترکیب آلکمار قرار نمی‌گیرد و به عنوان بازیکن جانشین به زمین می‌رود. او مقابل هراکلس در هفته چهاردهم اردی ویژه، در دقیقه 83 به زمین رفت و در دقیقه 90 زننده زیباترین گل بازی بود. گلی که به اعتقاد ون در بروم، سرمربی آلکمار شبیه موشک بود. گل جهانبخش به انتخاب باشگاه آلکمار، عنوان گل ماه را به خود اختصاص داد. ضمن اینکه توئیتر سازمان لیگ هلند نیز اعلام کرد این گل در میان کاندیداهای کسب عنوان بهترین گل ماه اردی ویژه نیز قرار دارد.



۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن