تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817161629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحد‌هاي آلاينده پايتخت پلمب مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واحد‌هاي آلاينده پايتخت پلمب مي‌شوند
نزديك به ۸۰ درصد آلودگي هوا به منابع متحرك بر مي‌گردد و ۲۰ درصد مابقي از منابع ساكن نشئت مي‌گيرد، بر اين اساس طي هفته گذشته ۴۱۰ واحد صنعتي را پايش كرديم كه ۶۰ واحد اخطار گرفتند و به ۱۰ واحد دستور توقف عمليات داده شد.


ناصر مهردادي، مديركل محيط زيست استان تهران طي عمليات پايش و بازديد سرزده از صنايع آلاينده در حاشيه اجراي طرح پايش ضربتي صنايع آلاينده گفت: ما در محيط زيست تلاش كرده‌ايم نگراني‌ها در اين بخش ۲۰ درصدي را با پايش مستمر كاهش بدهيم. همكاران ما در شهر تهران و شهرستان‌هاي استان، اين پايش را به صورت برنامه‌ريزي شده انجام مي‌دادند اما در شرايط كنوني آلودگي هوا تصميم گرفتيم يك پايش ضربتي سه ماهه در دستور كار بگذاريم.

 وي افزود: مناطق مهم استان تهران كه به نوعي واحدهاي صنعتي فراگير دارند را به ۱۲ منطقه تقسيم‌بندي كرديم و بر اساس اين تقسيم‌بندي يك پايش مستمر سه ماهه را آغاز كرديم تا بتوانيم يك جمع بندي داشته باشيم كه وضعيت واحدهايي كه به نوعي مشكل‌ساز هستند هم به لحاظ آلودگي آب و هم به لحاظ آلودگي هوا درصدشان مشخص شود.

مديركل محيط زيست استان تهران اعلام كرد: طي يك هفته گذشته كه نزديك به ۴۰ نفر درگير اين مهم بوده‌اند نزديك به ۴۱۰ مورد را توانستيم پايش كنيم و ۶۰ مورد داراي مشكلاتي بودند كه اخطار گرفتند و از ۱۰ واحد خواستيم كه توقف عمليات داشته باشند كه خوشبختانه اين كار صورت گرفت و اين واحدها را در حال حاضر پلمب نكرديم اما اگر مشكلات خود را حل نكنند صد در صد پلمب خواهند شد. به صورت نمونه هم ديديد كه وقتي ما كارمان را به طور قانوني پيگيري كنيم عزيزان بخش صنعت تمكين مي‌كنند البته اگر نكنند هم ما برخورد قاطع قضايي خواهيم داشت.

مهردادي به مهر افزود: دستور كاري تهيه كرده‌ايم كه اين واحدها به لحاظ آلودگي هوا، آلودگي منابع آب و پسماندهاي صنعتي شناسنامه دار بشوند و در پايش‌هاي ادواري كه خواهيم داشت اين كار را ادامه مي‌دهيم و با اين كار بخشي از نگراني‌هاي ما در حوزه آلودگي هوا به ويژه در بخش منابع آلاينده ساكن كاهش خواهد يافت.

وي در خصوص وضعيت منابع آلاينده متحرك كه ۸۰ درصد در آلودگي هواي تهران سهم دارند نيز گفت: خوشبختانه همان طور كه مطلعيد هيئت دولت برنامه‌ريزي‌هاي خوبي داشته و مصوباتي هم از سال ۹۳ داريم كه بندهاي مختلفي از آن براي عملياتي شدن اين كار در حال انجام است و پيگيري‌هاي لازم صورت مي‌گيرد. ما هم در محيط زيست بر اساس وظيفه‌اي كه داريم رصد مي‌كنيم و كار را پيگيري تا مشكل كاهش پيدا كند.

مديركل محيط زيست استان تهران در خصوص فعاليت معادن شن و ماسه در منطقه شهر قدس استان تهران نيز گفت: معادن شن و ماسه كه در اين منطقه اهميت دارند، نزديك به ۷۴ واحد هستند، افزون بر اين ۱۶ واحد كارخانه آسفالت داريم. واقعيت اين است كه در مرحله‌اي كه معادن واگذار مي‌شود استعلام از سازمان محيط زيست انجام نمي‌دهند چون طبق قانون فقط در اماكني كه در مناطق چهارگانه ما قرار مي‌گيرد، استعلام انجام مي‌شود.

عمليات پايش ادواري از صنايع هر سال به مدت سه ماه با بازرسي‌هاي سرزده از واحدهاي صنعتي و معادن شن و ماسه آلاينده از پيش شناسايي شده توسط بازرسان اداره كل محيط زيست استان اجرا مي‌شود.




تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن