تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798976627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست‌های همایش سبک زندگی اسلامی در استان‌ها برگزار شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نشست‌های همایش سبک زندگی اسلامی در استان‌ها برگزار شود
وزیر ارشاد در خصوص همایش سبک زندگی اسلامی گفت: نشست‌های سبک زندگی اسلامی در استان‌های مختلف به صورت کاربردی و در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار شود.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه همایش سبک زندگی عصر امروز در هتل لاله با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت‌کنندگان در این همایش برگزار شد.
 
صالحی امیری با اشاره به لزوم قدم برداشتن در زمینه سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم در قبال سبک زندگی جوانانمان بی توجه باشیم، همایش سبک زندگی اسلامی باید به صورت کاربردی و در قالب کارگاه‌های آموزشی در استان‌های مختلف برگزار شود و نهادها و ارگان‌هایی مانند صدا و سیما، روحانیت، دانشگاه، خانواده، نخبگان و اصحاب رسانه در اصلاح سبک زندگی مردم نقش مهمی دارد.
 
وی افزود: با برگزار همایش سبک زندگی اسلامی کار به پایان نمی‌رسد بلکه در این زمینه آغازی است و از هفته آتی برگزاری نشست‌های همایش در استان‌های مختلف تبیین خواهد شد و همه استان‌ها باید در برگزاری نشست‌های همایش، سبک زندگی اسلامی را مد نظر قرار بدهند و در شهرستان‌هایی که ظرفیت آن وجود دارد نیز برگزار شود، بسیاری از شهرستان‌های ما این ظرفیت را دارند.
 
در ادامه مراسم سید عباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد با اشاره به دغدغه اساسی و هویتی که در فضای زندگی ایرانی – اسلامی وجود دارد، بیان کرد: دغدغه هویتی مسئله‌ای است که تنها در جامعه ایرانی مطرح نیست بلکه مصادره هویتی در سطح جهانی مطرح است و در جهان پیشرفته نیز این مسئله وجود دارد یعنی کشورهایی که جهان اول تلقی می‌شوند در دایره آن مرز و بوم نیز این دغدغه وجود دارد.
 
وی افزود: جهان امریکایی بر اروپایی غلبه می‌کند و در اروپا نیز اروپای سطح یک و دو مطرح است. این حساسیت هم در حوزه مغزافزار هویت که همان عرصه باورها و نگرش ها است و هم در حوزه برونداد این مغزافزار که همان حوزه رفتارها و نمادهاست، وجود دارد و در بخش های وسیعی از جهان، خردمندان و فرهیختگان اجتماعی این دغدغه را دارند که در معرض مصادره هویتی قرار گرفته اند.
 
معاون فرهنگی ارشاد با اشاره به لایه‌های دیگر هویت بیان کرد: هویت ما لایه‌های دیگری پیدا می‌کند، بطور قطع دغدغه ما فراگیرتر می‌شود و همچنان که یک آلمانی امروز دغدغه هویت دارد و احساس می کند که در معرض تهی شدن هویتی قرار گرفته است، وقتی از جهان غربی به جهان شرقی می آییم، این دغدغه دوگانه می شود یعنی هم در لایه های نگرشی و ارزشی و هم در لایه های رفتاری و محصولات و نمادها و کالاها، این دغدغه وجود دارد و بلکه چند برابر است
 
صالحی ادامه داد: وقتی سراغ جامعه اسلامی – ایرانی می‌رویم دغدغه‌های هویتی عمق بیشتری می‌یابد و متراکم‌تر می‌شود و ژرفای آن وسیع‌تر است، یکی از چیزهایی که می‌تواند تحریک کننده سبک زندگی اسلامی باشد این است که سیاسی یا جناحی و سلیقه‌ای به آن نگریسته شود. این بحث یک عمق هوشمندانه وسیع در 100 ساله اخیر دارد.

معاون فرهنگی تصریح کرد: اگر گفتمانی بخواهد در دامنه مرزهای خودش مدفون نشود، باید فراجهانی حرکت کند مسئله دیگر این است که ما باید به سطح بندی دغدغه هایمان در مسئله سبک زندگی ایرانی- اسلامی توجه کنیم؛ گاهی بیش از اندازه نگران نمادها می شویم نه اینکه نمادها نگرانی نمی خواهد اما متوقف شدن در آنها که برونداد تغییرات در ارزش ها و نگرشها هستند، رویکرد اشتباهی است.

وی گفت: بخش جدی تر اتفاقی که در حال رخ داده است، این است که هسته مغزی هویت گرفتار اختلالات ماهیتی شده است و این در حالی است که گاهی دیده می شود که سبک زندگی ایرانی – اسلامی در بخش نمادها و رفتارها متوقف شده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین نسبت به مخاطرات تکرار زبانی واژه سبک زندگی اسلامی – ایرانی در گفتار و نوشتار مسئولان و چهره های اثرگذار جامعه هشدار داد و افزود: باید بدانیم که تکرار زبانی این الفاظ کمکی به حل مشکلات نمی کند بلکه ممکن است آن را عقب بزند.
 
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین شاه‌مرادی عضو شورای فرهنگ عمومی با اشاره به متذکر شدن نگاه مسئولانه و خلاق گفت: نگاه مسئولانه، خلاق و اخلاق را که پیشتر متذکر شدم و خود از مصادیق سبک زندگی اسلامی – ایرانی است ضامن بهره‌مندی از همایش سبک زندگی خواهد بود. شایسته است مسائل مطرح شده در سخنرانی‌ها، مقالات و کارگروه‌های تخصصی که توسط کارشناسان دبیرخانه استخراج و دسته‌بندی شود با ارسال به شرکت کنندگان مورد توجه و دقت قرار گیرد.
 
وی افزود: یکی از اهداف برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی این است که مسئولان محترم با اندیشه‌ها و مسائل و معضلات و روش‌های حل مسئله سایر مسئولان آشنا شوند و ارائه راه‌حل‌ها، اندیشه‌ها و تفکرات جدیدی را در تشخیص و حل مسئله موجب گردد، همایش سه نوع مسئولیت و وظیفه ایجاد می‌کند وظیفه‌ای که پیش از همایش در هر استان به آن پرداخته شد. وظیفه حین همایش که برقراری ارتباط با همکاران در سایر استان‌ها و آشنایی با اقدامات و برنامه‌های آنان است، داشتن برنامه‌ای برای ارتباطات بعدی و شروع به اقدامات بر اساس یافته‌های جدید، بر این باور باشیم که پایان همایش ، پایان کار نیست بلکه آغازی با قوت بیشتر و بر اساس نگرشی جدیدتر، موثرتر و کارآمد تر است.
 
از حاشیه‌های مراسم میتوان به تقدیر از شوراهای فرهنگ برتر در استان‌های مختلف ، کارشناسان ، و کارشناسان برتر اشاره کرد.

*تدوین الگو برای فرهنگ ایرانی – اسلامی وظیفه مدیران فرهنگی است

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه همایش سبک زندگی در جمع خبرنگاران با اشاره به آنچه در این همایش دو روزه اصلی‌ترین مسائل سبک زندگی مطرح شد، گفت: در همایش دو روزه سبک زندگی اسلامی مسئولان مختلف چون رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و در این همایش پیرامون اصلاح شیوه‌های زندگی جامعه و سبک زندگی که گفتگو و تمام حوزه‌های زندگی را در بر می‌گیرد، بحث شد و این مسئله نیازمند الگو است و بر عهده همه مدیرانی است که نسبت به فرهنگ مسئولیت دارند.

وی افزود: موضوع سبک زندگی مسئله بسیار مهمی است که در سال‌های گذشته گرفتار آن بودیم و مقام معظم رهبری در سخنرانی خود مسئولان را به این امر توجه دادند، از سال گذشته همایش سبک زندگی اسلامی – ایرانی برگزار شد و نمایندگان ولی فقیه و استانداران در این زمینه به صورت فعال برخورد کردند.

 


 



۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن