تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816939696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب جبار باغچه‌بان برگزار می‎شود


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شب جبار باغچه‌بان برگزار می‎شود
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان ۲۲ تا ۲۲ آذرماه با حضور گروه های ایرانی و خارجی برگزار می شود.
برگزاری شب جبار باغچه بان و معرفی مقالات برگزیده بخش صد سالگی تئاتر کودک از جمله اخبار بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در روز دوشنبه ۱۵ آذرماه است.

به گزارش مهر، شب استاد جبار باغچه‌بان به عنوان اولین هنرمند تئاتر کودک و نوجوان در ایران، شامگاه ۲۵ آذرماه در تالار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار می‌شود. در این مراسم که در آستانه ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک و نوجوان ایران برپا می‌شود، خانواده زنده یاد جبار باغچه‌بان و دختر او حضور دارند.

خوانش آثار باغچه‌بان، رونمایی از کتاب معرفی او و برپایی سمینار پژوهشی تئاتر کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های این مراسم است که با همکاری بنیاد تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم از چند چهره باسابقه تئاتر کودک و نوجوان نیز تقدیر خواهد شد و مقالات برگزیده تئاتر کودک و نوجوان معرفی می‌شوند. در این برنامه نشان استاد جبار باغچه‌بان از سوی بنیاد تئاتر کودک و نوجوان به چهره‌های فعال این عرصه اهدا می‌شود.

جمعه گذشته ۱۲ آذرماه نیز تعدادی از اعضای بنیاد تئاتر کودک و نوجوان و انجمن تئاتر کودک و نوجوان با حضور در آرامگاه شهر ری، بر مزار باغچه‌بان حاضر شدند و به او ادای احترام کردند.

جبار باغچه‌بان نخستین چهره فرهنگی ایران است که سال ۱۲۹۸ اولین تئاتر کودک و نوجوان را در کودکستانی در تبریز اجرا کرد و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در آستانه صد سالگی این رویداد، شبی را به نام این هنرمند و با گرامیداشت یاد و خاطره او برگزار می‌کند.

جبار باغچه بان بنیان‌گذار نخستین کودکستان و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز است. او همچنین اولین مؤلف و ناشر کتاب کودک در ایران است.

معرفی مقالات برگزیده بخش صدسالگی تئاتر کودک

شورای داوری بخش مسابقه مقاله نویسی صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان داوود کیانیان، یدالله وفاداری، مسلم قاسمی، منصور خلج، سیدحسین فدایی حسین و منوچهر اکبرلو با ارزیابی آثار شرکت کننده چهار مقاله را بدون اولویت به عنوان آثار برگزیده معرفی کرد.

مقالات برگزیده «تئاتر کودک و نوجوان در یک دهه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان» نوشته کریم خاوری و تحسین مصطفی از کردستان، «جبار باغچه بان و نمایش خلاق» نوشته مژگان وثوقی از تهران، «تأثیر ادبیات مکتوب کودک و نوجوان بر تئاتر کودک و نوجوان ایران» نوشته احمد بیگلریان از همدان، «تئاتر کودک در ایران، از نخستین حرکتها تا نخستین نمایشنامه» نوشته نیاز اسماعیل پور از همدان.

بخش صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان با همکاری بنیاد نمایشی کودک به مناسبت پیشواز صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان در ایران و اولین اجرای نمایشی توسط زنده یاد باغچه بان به شکل ویژه درجشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزار خواهد شد.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یکی از باسابقه ترین رویدادهای تئاتر کشور با دبیری شهرام کرمی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و اداره کل هنرهای نمایشی و مشارکت استانداری و نهادهای فرهنگی و هنری شهر همدان ۲۲ تا ۲۲ آذرماه با حضور گروه های ایرانی و خارجی برگزار می شود.




تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 05 December 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن