تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798573051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از 14 عنوان کتاب به خط بریل در جشن «بر بال پروانه‌ها»


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رونمایی از 14 عنوان کتاب به خط بریل در جشن «بر بال پروانه‌ها»
مراسم جشن کودکان معلول با عنوان «بر بال پروانه‌ها» همزمان با روز جهانی معلولان با رونمایی از 14 عنوان کتاب برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم جشن کودکان معلول با عنوان «بر بال پروانه‌ها» همزمان با روز جهانی معلولان، صبح امروز با حضور مدیران، مسئولان، ورزشکاران و هنرمندان و با اجرای مجید قناد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با خیر مقدم به مهمانان این مراسم اظهار داشت: روز جهانی معلولان را در حالی گرامی می‌داریم که به دلیل حضور درخشان این عزیزان همزمان در 39 استان کشور این جشن برپا کرده و گرد هم آمدیم.

وی افزود: عدالت خداوند اقتضا می‌کند که به همه مخلوقات براساس مصلحت خود نعمت‌هایی را عطا کند. در حقیقت این عین عدالت خداوند است که همه نعمت‌ها را در اختیار همه مخلوقات قرار نداده است. به بعضی نعمت‌های ظاهری و به برخی دیگر نعمت‌های باطنی چون شعور، اراده، عقل، شجاعت و مقام‌های عالی معنوی بخشیده است.

حاجیان‌زاده ادامه داد: ما بندگان نیز باید همچون خداوندگار خود عدالت را رعایت کرده و امکانات فرهنگی، آموزشی و رفاهی را به درستی در اجتماع توزیع کنیم. معلولان ظاهری کشور همچون سایر افراد جامعه باید از حق حیات، شهروندی، آموزش و... برخوردار باشند و عدالت فرهنگی و اجتماعی اقتضا می‌کند که ما این عدالت را برای این قشر از افراد جامعه فراهم کنیم و بدین ترتیب از طریق مراکز فراگیر کانون به این مهم دست پیدا کرده‌ایم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما این عزیزان را با نیازهای ویژه یاد می‌کنیم در حالی که خداوند به آنها توانمندی‌های ویژه‌ای بخشیده است، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که شاید بسیاری از انسان‌های توانا از آن برخوردار نباشند و در نهایت آرزو می‌کنم همگی در مسیر کسب تقوا از بلند مرتبگان باشیم.
 
در ادامه این مراسم مجید قدمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: من در این مراسم به عنوان معلم دانش آموزان ناشنوا با شما صحبت می‌کنم زیرا افتخار این را داشتم که سال‌های زیادی در مدارس ناشنوایان به تدریس دروس دینی، ریاضی و عربی بپردازم.

وی افزود: بهترین دوران عمر خدمت من بی شک حضور در کنار این بچه ها بود و جا دارد به سهم خودم از آقای حاجیان زاده مدیر عامل کانون به پاس زحماتشان تشکر و قدردانی نمایم.

قدمی در ادامه تصریح کرد: ما در این مراسم هر چه مشاهده کردیم از توانمندی این بچه‌ها بود و در حقیقت این عزیزانی که ما به عنوان معلول نام می‌بریم تنها افرادی با نیازهای ویژه هستند و دیگر واژه‌ای چون معلولیت را باید کنار گذاشت زیرا معلولیت مشکل فرد نبوده و مشکل اجتماع است و آن زمان که به کسی واژه معلولیت را اطلاق می‌کردیم به سرآمده است.

وی افزود: مدرسه و کانون در حقیقت نمایی از جامعه هستند و ما مسئولان باید فضایی را فراهم کنیم تا همه بچه ها اعم از فراگیر و عادی در کنار هم به تحصیل بپردازند.

قدمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 72 هزار نفر از این کودکان در کنار کودکان عادی مشغول به تحصیل هستند. این یک رویکرد جهانی است که به جای جدا سازی میان این کودکان دست به عادی سازی بزنیم و آموزش و پرورش ما در این راستا عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

نمایش عروسکی «قصه نمکی بلا و دیو ناقلا»، اجرای سرود، مشاعره و تقدیر از کودکان فراگیر هنرمند از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین در پایان مراسم از 14 عنوان کتاب کانون به خط بریل رونمایی شد و این اتفاق در حالی است که تاکنون بیش از 150 عنوان کتاب از سوی کانون به خط بریل منتشر شده است.

گفتنی است از هنرمندان ابراهیم فروزش، محمد علی طالبی، مریم کاظمی، فرشته طائر پور،حمیدرضا نجفی، مجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی (عمو مهربان و خاله رویای برنامه کودک شبکه دو سیما) و از ورزشکاران مرتضی کرمانی مقدم، سید مهدی حیدری، مجید نامجو مطلق، حسن شیرمحمدی، آرش میر اسماعیلی (قهرمان جودو جهان) و بیژن طاهری در این مراسم حضور داشتند.





۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن