تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816950762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزش بانوان همچنان مهجور!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ورزش بانوان همچنان مهجور!
توجه به ورزش بانوان و كسب مدال‌ها، عنوان‌ها و موفقيت‌هاي مختلف توسط آنان در مجامع بين‌المللي به قدري حائز اهميت است كه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به آن اشاره كرده‌اند.
نویسنده : دنيا حيدري 
توجه به ورزش بانوان و كسب مدال‌ها، عنوان‌ها و موفقيت‌هاي مختلف توسط آنان در مجامع بين‌المللي به قدري حائز اهميت است كه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به آن اشاره كرده‌اند. «حضور بانوان و دختران ورزشکار با رعايت حجاب شرعي، در ميدان‌هاي بين‌المللي اقدامي فوق‌العاده، بسيار مهم و باارزش است» و فراتر از آن فرمودند: «من تجليل از شماها را وظيفه خودم مي‌دانم و حقاً و انصافاً بايد عظمت اين كار به مردم نشان داده بشود.» (خطاب به زنان کوهنورد فاتح قله اورست)

در راستاي فرمايشات ايشان كه اهميت توجه به ورزش بانوان را بيش از پيش نمايان مي‌كند، بسيج نيز در عرصه ورزش، اهميت زيادي براي ورزش بانوان قائل شد و در اين راستا نيز گام‌هاي مثبتي برداشت. به طوري‌كه يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج در مراسم افتتاحيه اولين جشنواره اقتدار خواهران بسيج با تأكيد بر اين مسئله مي‌گويد كه زن مسلمان ايراني ثابت كرده كه با حجاب هم مي‌توان بر سكوي قهرماني ايستاد و مي‌توان با سرلوحه قراردادن تقوا، در زندگي و ورزش توأمان با هم به موفقيت دست پيدا كرد و تأكيد مي‌كند كه در بسيج، ‌تلاش فراواني مي‌شود براي فراهم كردن زيرساخت‌هاي لازم براي درخشش بانوان در ميادين بين‌المللي ورزشي و همچنين سردار باران‌چشمه، مسئول تربيت بدني نيروهاي مسلح نيز بانوان ورزشكار ايراني را مدافعان نظام مي‌خواند. البته رباب شهريان، معاون امور ورزش بانوان وزير ورزش و جوانان معتقد است كه دولت و وزارت ورزش به دنبال از بين بردن تبعيض جنسيتي در ورزش هستند، اما اين مسئله بيش از آنكه به شعار نياز داشته باشد به عزمي جزم براي عمل نياز دارد.

تمرين كردن و اردو رفتن با هزينه‌هاي شخصي توسط ليلا رجبي، تمرين كردن‌هاي مداوم مريم طوسي در پارك‌ها به دليل عدم مهيا بودن شرايط، عدم همراهي مربي ندا شهسواري در المپيك ريو، منحل شدن پي‌در‌پي تيم‌هاي فوتبال بانوان به بهانه‌هاي واهي، مهيا نبودن امكانات تمريني و ورزشي در حد آقايان از جمله تبعيض‌هايي است كه ورزش بانوان با آن مواجه است.
توجه به ورزش بانوان و بها دادن به آن نه فقط مي‌تواند تضميني براي سلامت جامعه و مادراني باشد كه قرار است نسل‌هاي بعدي را تربيت كنند كه مي‌تواند مشتي محكم نيز باشد بر دهان دشمناني كه همواره سعي دارند واقعيت‌ها را در خصوص بانوان ايراني وارونه جلوه دهند و نقشه‌هايشان با حضور پررنگ و موفق بانوان محجبه ايراني در عرصه‌هاي بين‌المللي نقش بر آب مي‌شود، اما با وجود تمام اين مسائل كه مي‌تواند لزوم توجه به ورزش بانوان را اثبات كند، هنوز هم آن‌گونه كه بايد و شايد به اين مقوله مهم اهميت داده نمي‌شود و اين را مي‌توان از زبان بسياري از بانوان ورزشكار و قهرمان ايران شنيد. بانوان ورزشكاري كه اگرچه تلاش فراواني مي‌كنند براي به اهتزاز در آوردن پرچم كشور بر قلل افتخار دنيا اما همواره با نگاه تبعيض‌آميز مسئولان مواجه مي‌شوند و نمي‌توانند به راحتي در راه كسب موفقيت براي كشور گام بردارند. تا جايي كه بها دادن به ورزش بانوان، ‌همانند ورزش آقايان خواسته مشترك بانوان ورزشكار است. خواسته‌اي كه با وجود تأكيدات فراوان به اهميت آن، همچنان مهجور باقي مانده است. مسئله‌اي كه بدون شك مسئولان وزارت ورزش و كميته ملي المپيك بايد در خصوص آن پاسخگو باشند كه چرا و به چه دليل اين نگاه تبعيض‌آميز خود را تغيير نمي‌دهند.

آن‌ هم با وجود آنكه رهبر انقلاب بارها و بارها به اهميت ورزش بانوان تأكيد فرموده‌اند و بسيج و نيروهاي مسلح نيز با علم به اهميت اين مسئله و توجه به فرمايشات رهبري در اين زمينه گام برمي‌دارند، اما وزارت ورزش به عنوان متولي اصلي ورزش در كشور هنوز نتوانسته توقعات را در اين خصوص برآورده كند.

موفقيت‌هاي اخير بانوان ورزشكار ايراني در عرصه‌هاي بين‌المللي بيش از هر زمان ديگري ثابت مي‌كند وقت آن رسيده كه آقايان مسئول، نگاه تبعيض‌آميز خود را تغيير دهند. نگاه تبعيض‌آميزي كه موانع زيادي بر سر راه بانوان ورزشكار ايران به عنوان نمايندگان زنان مسلمان كشور به وجود آورده است و اجازه نمي‌دهد آنها آن‌گونه كه بايد و شايد توانايي‌هاي خود را به رخ بكشند. حال آنكه با از ميان برداشتن تفاوت‌هايي كه بين ورزش بانوان و آقايان گذاشته مي‌شود، مي‌توان توانايي‌هاي بانوي مسلمان ايراني را به رخ كشيد. بانويي كه شايستگي آن را دارد تا الگوي زنان دنيا باشد، اما به شرط آنكه به توانايي‌هاي بالقوه آن توجه شده و تفاوتي بين او و آقايان قائل نشوند و با از ميان برداشتن اين نگاه‌هاي تبعيض‌آميز، زمينه‌هاي موفقيت او را بيش از پيش آماده كنند. وظيفه‌اي كه به‌طور مستقيم بر دوش وزارت ورزش و كميته ملي المپيك است و توجيه و همچنين شانه خالي كردن از زير بار اين مسئوليت آن هم با توجه به فرمايشات رهبري و توجه خاص بسيج و نيروهاي مسلح به اين مقوله، به هيچ عنوان پذيرفتني نيست.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن