تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه چند زلزله کشور را می لرزاند | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: روزانه 60تا 70 زلزله، نقاط مختلف کشور را می لرزاند که از مجموع زلزله های بوقوع پیوسته طی سال، نزدیک به 164 یا 165 زلزله بالای چهار ریشترند.

به گزارش تراز ،اسماعیل نجار روز سه شنبه اظهار کرد: قادر به جلوگیری ازوقوع زلزله نیستیم و هیچ علمی نیز قادر به این مهم نیست اما تنها می توانیم با علمی که دراختیار داریم از بار خسارات ناشی از وقوع زلزله بکاهیم. 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برتوسعه تجهیزات و امکانات موجود در حوزه بحران تاکید کرد و گفت: نسبت به گذشته از وضع بهتری برخورداریم اما هنوز بسیاری از امکانات موجود در دیگر کشورها را در اختیار نداریم؛ معتقدم باید به دنبال بهترین تجهیزات در حوزه بحران باشیم.
 
وی درعین حال خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از امکانات ماهواره ایی خوبی برای پیش بینی هوا برخوردارند بطوریکه بوسیله آن قادرند هواشناسی و یا زمان وقوع بارندگی ها را در مقیاس خرد، پیش بینی و اعلام کنند که ما هنوز ازاین امکانات برخوردار نیستیم.
 
نجار گفت: توصیه بنده به مردم این است که حتما به اخطاریه ها و اطلاعیه های هواشناسی برای جلوگیری از خسارات احتمالی توجه کنند.
 
این مقام مسئول حوزه بحران، ساخت وسازهای ایمن، رعایت استانداردها و نظارت دقیق بر ساخت وساز را از عمده راهکارهای موثر برکاهش خسارات ناشی از وقوع زلزله برشمرد.
 
نجار همچنین با تاکید برارتقای آگاهی مردم درمقابله با بحران نیز افزود: برگزاری مانورهایی درمقوله مقابله، پیشگیری و پیش بینی می تواند آمادگی مردم را در برابر حوادث طبیعی و زلزله بیشتر کند و مشکلات را کاهش دهد.
 
معاون وزیرکشور گفت: همواره این نکته را به مردم یادآوری کرده ام که باید خانه ای ایمن بسازند تا درمقابله با حوادث، متحمل خسارات کمتری شوند.
 
معاون وزیر کشور درباره هماهنگی بین دستگاهی هنگام وقوع بحران نیز گفت: در مقوله مقابله، هماهنگی همه دستگاه ها خیلی خوب است و همه، پای کارند که این مهم را نشات گرفته از آموزه های دینی، عواطف انسانی و جایگاه قانونی که این وظیفه را برعهده ما قرار داده است می دانم.
 
نجار از همه هموطنان خواست تا ارتقای آموزه ها و آگاهی های خود در حوزه بحران را جدی بگیرند و به آن اهتمام ورزند.



منبع: مشرق

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 9 آذر 1395 - 12:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن