تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817002040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند صدایی در چند قدمی اردوگاه اصولگرایان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه آرمان: به نظر می‌رسد جریان اصولگرا حال و روز خوبی ندارد و خطر انشقاق و چند کاندیداتوری در این جریان هر روز بیشتر می‌شود. از یک سو طیف پایداری سر سازش با گروه‌های دیگر اصولگرا ندارد و در سوی دیگر گروه‌هایی هستند که قائل به معرفی کاندیدایی مستقل از میان خود برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ می‌شوند.
 
این وضعیت بی‌تردید آینده خوبی برای جریان اصولگرایی رقم نخواهد زد. دیروز نمونه‌ای از این استقلال انتخاباتی مشاهده شد، به نحوی که عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری از نهایی شدن لیست انتخاباتی این تشکل سیاسی برای انتخابات سال آینده در اواسط آذرماه خبر داد. حسن غفوری‌فرد با اشاره به روند وحدت در بین اصولگرایان، گفت: تلاش خوبی برای «وحدت» در حال انجام است، اما کار مشکل است. وی افزود: یکی از مشکلاتی که داریم و کشورهای دیگر ندارند این است که مردم ما بسیار زیاد احساس وظیفه شرعی می‌کنند! هیچ‌کس احساس وظیفه شرعی نمی‌کند که دست یک پیرمرد را بگیرد و به آن طرف خیابان ببرد، ولی برای نماینده شدن و رئیس‌جمهور شدن بسیاری احساس وظیفه شرعی می‌کنند و اگر یک نفر واقعا احساس وظیفه شرعی کند دیگر نمی‌توان با حرف و نصیحت کاری از پیش برد. عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در امور سیاسی دنیا یک توافق صورت می‌گیرد و وقتی جمعی به توافق برسند همه آن را می‌پذیرند، گفت: در تلاشیم اصولگرایان با محوریت روحانیت در انتخابات آتی به وحدت برسند و در این زمینه تلاش خوبی در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.
 
غفوری‌فرد در عین حال با اشاره به سال ۹۲ یادآورشد: رسیدن به اجماع و وحدت کار ساده‌ای نیست. در دوره قبل برخی کاندیداها معتقد بودند تنها فردی هستند که برنامه دارند و وقتی شخصی به این نتیجه برسد خواهش از او برای کنار رفتن بسیار مشکل است، البته امیدواریم مسیر وحدت در سال ۹۶ به گونه دیگری باشد. دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های تشکل متبوعش برای ورود به عرصه انتخابات سال ۹۶، گفت: جامعه اسلامی ورزشکاران زیرمجموعه جبهه پیروان خط امام و رهبری است، ما لیست خودمان را به آنها می‌دهیم ولی در نهایت هرچه جبهه پیروان تصمیم بگیرند ما هم تبعیت می‌کنیم. وی افزود: اکنون لیست‌های احزاب عضو جبهه پیروان آماده شده و تا اواسط این ماه به لیست ابتدایی جبهه می‌رسیم.
 
نباید به وحدت‌شکنان امتیاز دهیم
 

غفوری فرد در ادامه می‌گوید:‌پس از آن جبهه هم باید با سایر اصولگرایان به توافق برسد. در این کارزار پایداری خود تبدیل به رقیبی برای جریان اصولگرایی شده است چنانکه قرار بر این است که اصولگرایان در هیچ شرایطی به پایداری امتیاز ندهند. قطعا اگر به سمت امتیاز دهی بروند، عملا جریان اصولگرایی را به سمت انحلال و نابودی می‌برند. هر گروهی که در اصولگرایان این کار را بکند، از سوی جریان کلی اصولگرایی طرد می‌شود و در عین حال هیچ سهمی هم نخواهد داشت. ما نباید به کسانی که وحدت شکن هستند، امتیاز دهیم. این‌بار با دفعه‌های قبل فرق دارد. اگر جریان اصولگرایی در پی این باشد که برای رسیدن به وحدت باج دهی کند، این روند، محکوم به شکست است. جریانات مختلف هم در می‌یابند که برای رسیدن به سهم بیشتر باید وحدت شکنی و طغیان کنند. بنابراین اصولگرایان نباید اجازه چنین کاری دهند که به عنوان یک روند در جریان اصولگرایی باب شود. باید اصولگرایان به گونه‌ای حرکت کنند که گروه‌های اصولگرایی متوجه شوند که اگر با نظم کلی اصولگرایان همراهی نکنند، سهمی نخواهند داشت.»
 
امیر محبیان تئوریسین جریا ن اصلاحات هم می‌گوید:«قرار بر این است که اصولگرایان در هیچ شرایطی به پایداری امتیاز ندهند. قطعا اگر به سمت امتیاز دهی بروند، عملا جریان اصولگرایی را به سمت انحلال و نابودی می‌برند. هر گروهی که در اصولگرایان این کار را بکند، از سوی جریان کلی اصولگرایی طرد می‌شود و در عین حال هیچ سهمی هم نخواهد داشت. ما نباید به کسانی که وحدت شکن هستند، امتیاز دهیم. این‌بار با دفعه‌های قبل فرق دارد.
 
اگر جریان اصولگرایی در پی این باشد که برای رسیدن به وحدت باج دهی کند، این روند، محکوم به شکست است. جریانات مختلف هم در می‌یابند که برای رسیدن به سهم بیشتر باید وحدت‌شکنی و طغیان کنند. بنابراین اصولگرایان نباید، اجازه چنین کاری دهند که به عنوان یک روند در جریان اصولگرایی باب شود. باید اصولگرایان به گونه‌ای حرکت کنند که گروه‌های اصولگرایی متوجه شوند که اگر با نظم کلی اصولگرایان همراهی نکنند، سهمی نخواهند داشت.




۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن