تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817063100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت به زندگي پس از 2 بار رفتن پاي طناب دار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازگشت به زندگي پس از 2 بار رفتن پاي طناب دار
متهم 14 سال قبل دوستش را به خاطر اختلاف مالي به قتل رساند


‌مردي که 14 سال قبل يکي از دوستانش را با شليک گلوله به قتل رسانده بود، صبح ديروز موفق به جلب رضايت از اولياي دم شد. متهم که قبل از اين دو بار پاي چوبه دار حاضر شده بود، گفت كه به خاطر انس با قرآن به زندگي دوباره برگشتم.

به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز متهم ميانسالي که اردلان نام دارد و 14 سال قبل يکي از دوستانش را با شليک گلوله به قتل رسانده بود، به شعبه چهارم اجراي احکام دادسراي امور جنايي تهران منتقل شد. او وقتي مقابل داديار نشست در ذهنش 14 سال قبل را مرور کرد که در يک تصميم اشتباه يکي از دوستانش را به خاطر اختلاف مالي با شليک گلوله به قتل رساند. او گفت: 14 سال قبل مرتکب قتل دوستم شدم و همان لحظه پشيمان شدم، اما پشيماني فايده‌اي نداشت. ساعتي بعد با خانواده مقتول تماس گرفتم و از آنها طلب حلاليت کردم. وقتي دستگير و روانه زندان شدم، احساس کردم به آخر خط رسيده‌ام و دنيا براي من تمام شده است، اما همان روزها با قرآن آشنا شدم و در کلاس‌هاي قرآن زندان شرکت کردم. قرآن به من آرامش داد و توبه کردم.

من هر روز در انتظار چوبه دار بودم و براي قصاص روزشماري مي‌کردم تا اينکه مدتي قبل براي اجراي حکم پاي چوبه دار رفتم. لحظات سخت و سنگيني بود. قرار بود ثانيه‌هايي بعد نفس من بريده شود، اما قرآن به دادم رسيد و اولياي دم آن روز حکم را اجرا نکردند. وقتي به زندان برگشتم دنيا براي من رنگ ديگري پيدا کرد و همه چيز‌ برايم زيبا بود تا اينکه براي دومين بار پاي چوبه دار حاضر شدم. اين‌بار ديگر احتمال نمي‌دادم اولياي دم به من مهلت بدهند، اما وقتي آنها فهميدند من در اين مدت توبه کرده‌ام و قرآن‌خوان شده‌ام براي دومين بار به من مهلت دادند. الان که فهميدم اولياي دم قرار است براي هميشه مرا ببخشند و به زودي آزاد خواهم شد، هيجاني باور نکردني در من به‌وجود آمده است به طوري‌که قابل وصف نيست. قصد دارم وقتي آزاد شدم در کنار زن و فرزندانم زندگي تازه‌اي شروع کنم و خطاهاي گذشته‌ام را جبران کنم. من براي هميشه مديون اولياي دم هستم و دست آنها را مي‌بوسم. دقايقي بعد از ورود متهم، اولياي دم مقتول هم وارد شعبه چهارم اجراي احکام شدند و رضايتنامه کتبي خود را به داديار شعبه ارائه دادند. يکي از اولياي دم گفت: ما قصد داشتيم متهم را قصاص کنيم، اما الان به خاطر رضايت خداوند و بدون هيچ چشمداشتي او را مي‌بخشيم. بدين ترتيب متهم با اقدام خداپسندانه اولياي دم به زندگي دوباره برگشت.
  
آغاز ماجرا
عصر روز هشتم دي‌ماه سال 81 بود که مأموران گشت پليس جسد مرد ميانسالي را در حوالي جاده قديم کرج داخل خودروي يک پرايد کشف کردند. بررسي‌ها نشان داد مقتول لحظاتي قبل با شليک گلوله به قتل رسيده است. مأموران خيلي زود هويت مقتول را به نام کريم شناسايي کردند و مشخص شد وي روز حادثه از کارخانه کارتن‌سازي‌اش در قلعه‌حسن‌خان در حال برگشت به تهران بوده که با شليک گلوله‌اي به قتل مي‌رسد. برادر مقتول گفت: مدتي است برادرم با مردي به نام اردلان اختلاف دارد. روز حادثه کريم تا ساعت 12 ظهر با من بود و بعد از من خداحافظي کرد و گفت با اردلان و شهرام در کارخانه کارتن‌سازي‌اش قرار ملاقات دارد.

من احتمال مي‌دهم آنها در قتل برادرم دست داشته باشند. در حالي که تحقيقات حکايت از آن داشت اردلان پس از حادثه به مکان نامعلومي گريخته است، برادر مقتول به اداره پليس مراجعه کرد و گفت اردلان با آنها تماس گرفته و به خاطر قتل برادرم از ما حلاليت طلبيده است. پس از اين مأموران اردلان و شهرام را به عنوان مظنونان به قتل تحت تعقيب قرار دادند و موفق شدند دو روز پس از حادثه شهرام را دستگير کنند. شهرام در بازجويي‌ها مدعي شد اردلان، کريم را به قتل رسانده و او در اين قتل دست نداشته است. وي گفت: اردلان و کريم مدتي بود با هم اختلاف داشتند. روز حادثه به کارخانه کارتن‌سازي رفتيم. ساعتي بعد اردلان سوار خودروی پرايد کريم شد و به طرف تهران آمدند و من هم با خودروام پشت سر آنها حرکت مي‌کردم. در ميان راه کريم خودرواش را متوقف کرد که ثانيه‌هايي بعد اردلان وحشت‌زده از خودروي کريم پياده شد و سوار خودروي من شد. اردلان گفت با کريم مشاجره کرده و او را با شليک گلوله به قتل رسانده است.

اردلان وقتي دستگير شد در بازجويي‌ها به قتل کريم اعتراف کرد. وي گفت: ما دو نفر با هم اختلاف زيادي داشتيم. روز حادثه به کارخانه کارتن‌سازي رفتيم تا درباره اختلافمان با هم حرف بزنيم. در راه برگشت به تهران بوديم که دوباره با هم مشاجره کرديم و من با تفنگي که همراه داشتم، او را به قتل رساندم. متهم پس از تحقيقات تکميلي در شعبه 1154 دادگاه عمومي تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. حکم دادگاه پس از تأييد در ديوان عالي کشور براي اجرا به شعبه اجراي احکام دادسراي امور جنايي فرستاده شد. متهم در حالي که در اين مدت دو بار پاي چوبه دار حاضر شده بود، صبح ديروز موفق به گرفتن رضايت از اولياي دم شد. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن