تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817163107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نذر 20 میلیون صلوات رزمندگان برای سلامتی امام


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نذر 20 میلیون صلوات رزمندگان برای سلامتی امام
نذر 20 میلیون صلوات رزمندگان برای سلامتی امام جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تشریح عملیات‌های کربلای 4 و کربلای 5، گفت: رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5، 20 میلیون صلوات به نشانه اقتدار امام راحل در تشکیل بسیج 20 میلیونی و سلامتی ایشان نذر کردند.


به گزارش فرهنگ نیوز، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین امروز در نشست صمیمی با دانش‌آموزان بسیجی نخبه دبیرستان پسرانه علامه حلی منطقه 11 و رونمایی از نخستین پهپاد دانش‌آموزی جهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی از نظر بیان امام خمینی(ره) سه پایه دارد که شامل قرآن، عترت و مردم است و اگر آحاد مردم حضور نداشتند، انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت و آنها در دفاع از دین خدا سینه سپر کردند.
 
وی با اشاره به محورهای دیگر پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: سه محور دیگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داریم که شامل اصل ولایت مطلقه فقیه، قانون اساسی و دشمن‌ستیزی است.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد: امروز بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اثبات کرده‌ایم که تاب تحمل ظلم را نداریم و علیه گروه‌های استکباری مانند منافقین و معاندان و استکبار بزرگ ایستادگی می‌کنیم.
 
سردار فضلی با اشاره به برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی یادآور شد: ما بیش از 250 موکب در شلمچه داشتیم که 200 موکب مربوط به مردم بود که مردم به صورت خودجوش برای ایجاد آن وام 50 میلیونی دریافت کرده بودند تا خود موکب درست کنند تا از زائران پذیرایی کنند.
 
وی با اشاره به نقش اساسی بسیجیان، اضافه کرد: باید با استدلال به تکالیف خود عمل کنیم و در حوزه‌های فرهنگی و سازندگی بسیجیان به مردم خدمات خوبی ارائه کردند و آنها مدارس را نوسازی و بازسازی می‌کنند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش رزمی بسیجیان، خاطرنشان کرد: امروز به فضل خدا در بالاترین و بهترین سطح آمادگی بسیج قرار داریم.
 
سردار فضلی بیان داشت: بیش از 2 هزار گردان بسیج شامل گردان‌های امام حسین(ع)، بیت‌المقدس و کوثر حضور دارند و هر کس نقش خود را ایفا می‌کند و این افراد همه داوطلب هستند و در همه کوران‌‌ها آماده حضور در میدان هستند یعنی دیروز در دفاع مقدس و امروز در تأمین امنیت کشور حضور دارند.
 
وی با اشاره به اهمیت وجود امنیت در کشور، یادآور شد: در حال حاضر در ایران امنیت است؛ تا زمانی که در ناامنی قرار نگیریم قدر چنین امنیتی را به خوبی نمی‌دانیم. 
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: اگر هوشمندی و هوشیاری شما و برادران رزمنده شما نبود امروز باید در داخل کشور با داعشی‌ها می‌جنگیدیم در نتیجه باید شما قدر همکلاسی‌ها و شهدای عظیمی که از دبیرستان علامه حلی آسمانی شدند را بدانید چرا که امنیت خود را مدیون خون‌های شهدا هستیم.
 
سردار فضلی اضافه کرد: سه شهید این دبیرستان مربوط به مناطق عملیاتی مهران، فکه و شلمچه هستند.
 
وی با اشاره به عملیات کربلای 4، گفت: این عملیات در 4 دی ماه 1365 انجام شدو در تعریف آن جزیره ام‌الرصاص قرار داشت و بخشی از شلمچه و پیشروی به سمت بصره عراق از اهداف این عملیات بود.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد: کار آماده‌سازی و شناسایی این عملیات 6 ماه صورت گرفت و این عملیات دارای چند ویژگی اختصاصی بود.
 
سردار فضلی بیان داشت: اولین ویژگی‌ آن این بود که ما در آن کمبود نیرو نداشتیم و در یک اعزام، صد هزار نیروی بسیجی در جبهه‌ها حضور داشتند.
 
وی تأکید کرد: آموزش، شناسایی و ممارست در این عملیات به بهترین وجه انجام شد و نکته مهم دیگر این است که فرمانده وقت سپاه از فرماندهان لشکرها خواسته بود تا پایین‌ترین سطح فرماندهی جلسه برگزار کنند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد: لشکر 10 سیدالشهدا(ع) نیز مانند دیگر لشکرها از جمله لشکرهای حاضر در این عملیات بود و هزار گزارش از لشکرهای مختلف در جلسات ارائه شد و هم گردان‌ها و دسته‌ها گزارش دادند و پس از آن این تعداد گزارش دریافتی مورد تبادل‌نظر با فرماندهان لشکر قرار گرفت.
 
سردار فضلی با اشاره به ویژگی‌های دیگر عملیات کربلای 4 یادآور شد: راهپیمایی نیروهای ما در این عملیات بیش از 320 کیلومتر بود که از پادگان دوکوهه تا اهواز و اردوگاه کوثر انجام می‌شد و هر نیرویی که آمادگی نداشت از دور عملیات کنار گذاشته می‌شد.
 
وی افزود: برای انجام این عملیات کار فراوانی صورت گرفت و هر شب با حضور فرماندهان بحث مانور و جنگ مطرح بود یعنی به این صورت که گروهی فرمانده خودی می‌شدند و گروهی فرمانده دشمن و بر اساس داده‌های اطلاعی خود عمل می‌کردیم ضمن اینکه رزمندگان در مقابله با حمله شیمیایی آمادگی خوبی داشتند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین، گفت: 4 گردان 950 نفری برای نبرد آماده شدند در حالی که اسکله ما تا محل گردان‌ها بیش از صد متر نبود و باید نیروهای خود را به جزیره ام‌الرصاص می‌بردیم.
 
سردار فضلی اضافه کرد: با شروع عملیات و در 6 ساعت اول با عدم پیروزی مواجه شدیم و هیچ لشکری به همه اهداف خود نرسید و ناگزیر به عقب‌نشینی شدند.
 
وی با بیان اینکه جنگ سخت و نابرابری در آن شب بود، گفت: تا صبح بمباران هوایی و حجم سنگین ادوات نظامی و نیز درگیری تن به تن نیروها با نیروهای عراقی ادامه داشت. 
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد: به تعبیر صحیح ما در عملیات کربلای 4 شکست خوردیم و وقتی اعلام شد عقب‌نشینی کنیم شهید کلهر علمدار لشکر 10 سیدالشهدا(ع) با بی‌سیم این موضوع را اعلام کرد و تصمیم به عقب‌نشینی گرفته شد ضمن اینکه فقط یک شهید از لشکر 10 سیدالشهدا(ع) تقدیم کردیم.
 
فضلی بیان داشت: در این عملیات قریب به 10 هزار مصدوم شیمیایی و شهید تقدیم کردیم ضمن اینکه سپاه 15 لشکر را برای این عملیات آماده کرده بود.
 
وی گفت: در جلسه‌ای علت شکست ما در این عملیات بررسی شد و این جلسه سه شبانه‌روز طول کشید و قرار شد مناطق دیگری برای انجام عملیات دیگر بررسی شود.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اولین منطقه پیشنهادی شلمچه بود که بین ما و عراق فاصله 3 تا 10 کیلومتری بود و دژ شلمچه وجود داشت ضمن اینکه کانال ماهی به طول ده‌ها کیلومتر و عرض یک کیلومتر و عمق بیش از 4 متر به بالا قرار داشت و جنگ در نخلستان‌ و جزایر بود.
 
سردار فضلی گفت: از جمله مناطق دیگر که مورد ارزیابی فرماندهان قرار گرفت جنوب، غرب و شمال غرب بود.
 
وی با اشاره به این جمله امام(ره) که فرمودند ما از باب ادای دِین و تکلیف به جبهه آمده‌ایم و چه شکست بخوریم یا پیروز شویم مهم انجام تکلیف است، یادآور شد: به یکباره ندای امام خمینی(ره) از جماران به گوشمان رسید و امام(ره) خواسته بودند که عملیات بعدی یعنی عملیات کربلای 5 را در شلمچه انجام دهیم. 
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: وقتی که این پیام امام(ره) اعلام شد همه اعلام آمادگی کردند و تصمیم بر انجام عملیات کربلای 5 گرفته شد و حمله به دژ شلمچه به طول 5.5 کیلومتر از جمله اهداف بود که خط حد لشکر 10 سیدالشهدا بوده و کار آماده‌سازی و شناسه این عملیات آغاز شد.
 
فضلی اضافه کرد: 1200 غواص برای انجام عملیات کربلای 5 در دژ شلمچه آماده شده بود و آنها آموزش‌های لازم را دیده بودند. در صبحگاه اردوگاه کوثر همه نیروها پوتین‌های خود را در آورده و بر گردن خود گره زدند و این نیروها طومار بسیار بزرگی را در دست داشتند و بیش از 10 هزار رزمنده این میثاق‌نامه با امام(ره) را امضا کرده بودند.
 
وی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین متقی امام جمعه گچساران در صبحگاه به نیروها اعلام کرد هر کس آمادگی ندارد آن را ترخیص می‌کنیم اما حتی یک نفر نیز از جمع 10 هزار نفر حاضر داوطلب برگشت به عقب نشد. ضمن اینکه 90 درصد نیروهای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) بسیجی بودند و همه آنها برای انجام عملیات اعلام آمادگی کردند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این عملیات اعلام کردیم نذر برای سلامتی امام(ره) داشته باشیم و قرار شد 20 میلیون صلوات به نشانه اقتدار امام (ره) در تشکیل بسیج 20 میلیونی نذر کنیم.
 
فضلی افزود: در فاصله 5.5 کیلومتری باید غواص‌ها خط‌شکنی می‌کردند و بقیه نیروها نیز باید با قایق مسیر را طی می‌کردند اما مسیری که حتی چرخ موتورسیکلت نیز به دلیل کوچک بودن جاده نمی‌توانست از آن بگذرد ضمن اینکه زمین خشکی نیز در این فاصله نداشتیم و تنها خاکریزی که از عملیات رمضان مانده بود لایه‌برداری شده بود و قایق‌های سبکی را پیش‌بینی کرده بودیم ضمن اینکه عمق این مسیر 80 سانتی‌متر تا یک متر بود و امکان رسیدن قایق‌ها با سرعت خط به خط مقدم وجود نداشت.
 
وی تصریح کرد: رزمندگان 10 سیدالشهدا(ع) باید با این شرایط به دژ شلمچه می‌رسیدند و مقاومت دشمن به سختی شکسته شد چرا که رسیدن به دژ شلمچه یک آرزو بود و در عملیات کربلای 5 به همه اهداف خود رسیدیم و به تعبیر شهید میثمی شکست کربلای 4 ضامن پیروزی عملیات کربلای 5 بود.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تشریح پیروزی‌های رزمندگان در عملیات کربلای 5، خاطرنشان کرد: در کل عملیات کربلای 5 بیش از 85 درصد رزمندگان حاضر بسیجی بودند که از 15 لشکر حضور داشتند و بیش از 50 هزار کشته و زخمی و اسیر و بیش از 80 هواپیمای دشمن و هزاران تانک منهدم شد. 
 

 

منبع: فارس


95/9/2 - 12:43 - 2016-11-22 12:43:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن