تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817541888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبكه 3 پدرخوانده بد اخلاق شبكه ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شبكه 3 پدرخوانده بد اخلاق شبكه ورزش
شبكه ورزش سيما با وجود اينكه سعي مي‌كند مخاطبانش را گسترش دهد با رقيبي جدي روبه‌رو است كه از بد روزگار قيم و بزرگ‌تر اين شبكه شده است.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


شبكه ورزش سيما با وجود اينكه سعي مي‌كند مخاطبانش را گسترش دهد با رقيبي جدي روبه‌رو است كه از بد روزگار قيم و بزرگ‌تر اين شبكه شده است. شبكه 3 پدرخوانده شبكه ورزش است و نمي‌گذارد رقابت‌هاي ورزشي پربيننده از سيطره‌اش خارج شود و به چنگ شبكه ورزش بيفتد. در اين شرايط آيا مي‌شود شبكه 3را خيرخواه شبكه ورزش دانست؟!

شبكه‌هاي تخصصي سيما بخش مهمي از باكس شبكه‌هاي تلويزيوني را تشكيل مي‌دهند؛ شبكه‌هايي تقريباً نوظهور كه قرار است به بيننده‌هاي سيما بنا بر علايق‌شان خدمت‌رساني كنند و برنامه‌هايي را كه به موضوعيت شبكه مربوط مي‌شوند، پوشش دهند. براي نمونه در حالي كه همه شبكه‌هاي صداوسيما فيلم‌هاي مستند پخش مي‌كنند، اين شبكه مستند است كه تمام وقت در حال پخش مستند است و گستره وسيعي از موضوعات و ژانر‌هاي مستند را پوشش مي‌دهد. يا در حالي كه اكثر شبكه‌هاي تلويزيون اقدام به پخش فيلم و سريال مي‌كنند، شبكه‌هاي نمايش و تماشا به صورت تخصصي در طول شبانه روز اين كار را انجام مي‌دهند. با وجود اين يك شبكه تخصصي در تلويزيون وجود دارد كه براي حضور تخصصي با يك مانع بزرگ روبه‌رو است. از اوايل دهه 70 زماني كه شبكه 3سيما متولد شد و دو قطبي شبكه يك و 2را شكست، هدف‌گذاري اين شبكه جوانان اعلام شد. جمعيت جوان ايران كه در دهه 70 رو به افزايش گذاشته بود، نيازمند شبكه‌اي تلويزيوني بود كه همراه با مقتضيات گروه سني جوان برنامه‌سازي كند. شبكه 3يكي از مهم‌ترين نياز‌هاي جوان‌ها را پوشش مسابقات ورزشي مهم به خصوص فوتبال ارزيابي كرده بود.

در همين سال‌ها ليگ فوتبال باشگاهي كشور نيز با نام ليگ آزادگان به صورت منظم در حال برگزاري بود. در كنار آن پخش مسابقات المپيك، جام جهاني فوتبال، مسابقات مهم كشتي كه ورزش اول كشور به شمار مي‌رفت نيز در دستور كار شبكه 3 قرار گرفت. اين شبكه تا پيش از ايجاد شبكه‌هاي تخصصي تنها تلويزيون ورزش دوستان بود.
   
سهم ورزش در تلويزيون افزايش يافت
28 تيرماه سال 1391 در حاشيه جلسه مشترك هيئت دولت با رئيس وقت سازمان صداوسيما، شبكه ورزش با حضور دو تن از ورزشكاران افتتاح شد. اين شبكه پنجمين شبكه ديجيتال سيما بود و صرفاً از طريق دستگاه‌هاي ستاپ‌باكس دريافت مي‌شد. در روز افتتاح اين شبكه وعده HD شدن شبكه ورزش و همچنين پخش 24 ساعته آن داده شد. شبكه ورزش در مرحله آزمايشي روزانه شش ساعت برنامه پخش مي‌كرد و در آن ضمن پوشش مسابقات ورزشي بخشي از مستندهاي ورزشي و همچنين مرور رخداد‌هاي مهم ورزشي را در دستور كار خود قرار داده بود. رئيس سازمان صداوسيما در حضور هيئت دولت به بيان اهداف راه‌اندازي شبكه ورزش پرداخت، از جمله اينكه: «مي‌توان گفت كه شبكه ورزش فرصت عادلانه‌اي براي همه ورزش‌ها در زمينه پخش فراهم مي‌كند.»

در حالي كه قرار بود ورزش شبكه‌اي مستقل باشد، اما از نظر سازماني ورزش زيرمجموعه شبكه‌3 شد تا شبكه‌3 جايگاه خود را به عنوان پخش‌كننده انحصاري مهم‌ترين رخداد‌هاي ورزشي ملي و بين‌المللي حفظ كند و در عوض شبكه ورزش به عنوان يار كمكي عمل كرده و مسابقاتي را كه شبكه 3به هر دليلي از جمله تداخل با پخش مسابقات مهم‌تر يا همزماني با پخش مجموعه‌هاي تلويزيوني پر‌بيننده اين شبكه امكان پخش آن را نداشت، پخش می‌کرد. شبكه ورزش البته توانست با استفاده از مجري‌هاي شناخته شده شبكه 3و برنامه‌سازان حرفه‌اي اين شبكه چند برنامه پربيننده براي مخاطبانش بسازد از جمله برنامه « فوتبال 120» كه به نوعي نسخه دوم برنامه «نود» به شمار مي‌رود اما هميشه سايه سنگين شبكه3 بر سر اين شبكه ورزش ديده مي‌شود. شبكه ورزش تلاش كرده است در زمينه پخش مسابقات ليگ‌هاي مهم خارجي فعال‌تر از شبكه‌3 سيما باشد و تعداد بيشتري از مسابقات را پوشش دهد و ورزش‌هايي كه كمتر در شبكه‌3 امكان حضور داشتند در اين شبكه ديده مي‌شوند. اما هنوز شبكه ورزش امكان دسترسي انحصاري به بهترين رخداد‌هاي ورزشي را ندارد و از نظر مديران تلويزيون اين شبكه‌3 است كه حق انتخاب دارد و شبكه ورزش در بهترين شرايط بايد منتظر باشد كه شبكه 3با تداخل برنامه روبه‌رو شود تا بتواند فرصت ديده شدن پيدا كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن