تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816976887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برف و باران آلودگي را كاست، ترافيك را افزايش داد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برف و باران آلودگي را كاست، ترافيك را افزايش داد
پليس و مديريت شهري در روان‌سازي ترافيك تجديد شدند...


 صبح روز گذشته بارش برف و باران و يخ‌زدگي معابر شهري پايتخت، مديريت شهري و پليس را غافلگير كرد تا شهروندان در صف‌هاي كيلومتري خودرو‌ها در هوايي كه مي‌رفت پاك شود، گير كنند. اظهار‌نظر‌هاي متعدد در اين خصوص از سوي پليس و مسئولان شهري خواندني است.
  ***

 پس از حدود يك هفته از افزايش آلودگي هوا، بارش برف و باران لبخند بر چهره دودآلوده شهروندان نشاند تا هواي ناسالمي كه تعطيلي مدارس را نيز با خود به همراه داشت، رو به پاكي ببرد، اما بارش رحمت الهي و افزايش تردد خودرو‌ها پس از چند روز تعطيلي و يخ‌زدگي معا‌بر شهري در بزر‌گراه‌هاي شمالي شهر سبب شد تا بار ترافيكي صبحگاهي افزايش چشمگيري داشته باشد و صف‌هاي چند كيلومتري خودرو در معابر شهري تشكيل شود. حركت كند خودروها و افزايش گره‌هاي ترافيكي كه به دليل برخي تصادفات و نبود كنترل اين معابر از سوي پليس ايجاد شده بود، سبب شد تا اخم بر چهره شهروندان گير افتاده در ترافيك غالب شود.
 
پيش‌بيني هواشناسي جدي گرفته نشد !
پيش‌بيني سازمان هواشناسي براي بارش برف وباران در تهران و نقاط شمالي پايتخت از سوي شهرداري و پليس جدي گرفته نشد و بار ديگر بارش برف و باران و يخ‌زدگي معابر موجب شلوغي معابر، ترافيك و حجم بالاي خودروها در بزرگراه‌هاي شهر تهران به ويژه در شمال و شمال غرب شده بود و بسياري از كارمندان و كاركنان دستگاه‌ها و ادارات موفق به حضور به موقع در محل كار خود نشدند. در اين ميان خانم ابتكار، رئيس سازمان محيط زيست هم كه برنامه زنده تلويزيوني داشت در ترافيك گير افتاد تا طعم كم‌كاري دولت در تكميل شبكه حمل و نقل عمومي را بچشد و از درد و مشكلات شهروندان در نبود وسايل نقليه عمومي كمي آگاه شود !
 
يخ‌زدگي معابر مسئولان شهري را غافلگير كرد
 در خصوص افزايش ترافيك روز گذشته معابر پايتخت، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تجهيز نبودن خودروهاي شخصي به لوازم فصل سرما دليل اصلي ترافيك بود. مازيار حسيني با تأكيد بر اينكه متأسفانه بسياري از خودروهاي شخصي كه از خانه خارج شده‌اند، مجهز به لاستيك يخ‌شكن نبودند و تاير بخش قابل‌توجهي از خودروها حتي از آج مناسب نيز برخوردار نبود، گفت: همين موضوع باعث شد تا در معابر بزرگراهي شمال تهران از جمله بزرگراه شهيد چمران شاهد تراكم شديد ترافيك باشيم كه همين امر ساير بزرگراه‌ها از جمله يادگار حضرت امام (ره) و نيايش را نيز تحت‌تأثير قرار داد.
وي با اشاره به اينكه در چنين مواقعي علاوه بر مسئولان، مردم نيز مسئوليت‌هايي دارند، از جمله اينكه بايد خودروي شخصي خود را مجهز به لوازم مورد نياز فصول سرد سال كنند و آمادگي لازم را براي رانندگي هنگام بارندگي داشته باشند، اظهار كرد: ترافيك تهران در ساعات اوج صبحگاهي و شامگاهي در روزهاي عادي نيز در شرايط اشباع و فوق اشباع قرار دارد و اگر براي حتي يك خودرو اتفاقي در معابر بزرگراهي رخ دهد، نه‌تنها كل اين بزرگراه، بلكه معابر مجاور آن را نيز تحت‌تأثير قرار مي‌دهد، مانند اتفاقي كه ديروز صبح در بزرگراه شهيد چمران رخ داد و بزرگراه‌هاي نيايش و يادگار امام را به شدت تحت‌تأثير قرار داد.
 
يخ‌زدگي وضعيت ترافيكي را قرمز كرد
سرهنگ حسن عابدي با اشاره به ترافيك صبحگاهي در برخي معابر بزرگراهي شمال شهر اظهار داشت: به دنبال يخ‌زدگي چند نقطه از معابر بزرگراهي شمال شهر، متأسفانه شاهد ترافيك سنگين در برخي از اين معابر بوديم و اين در حالي است كه همزماني يخ‌زدگي معابر بزرگراه شمال پايتخت و اتمام تعطيلات، ترافيك صبحگاهي در اين معابر را دو چندان كرد.

جانشين رئيس پليس راهور تهران بزرگ افزود: متأسفانه يخ‌زدگي بزرگراه در نقاطي از جمله حدفاصل بزرگراه چمران و تونل كردستان در بزرگراه نيايش، يخ‌زدگي بخشي از بزرگراه چمران در جنوب سئول و يخ‌زدگي هر دو مسير شمال و جنوب بزرگراه يادگار امام در محدوده كوهستان و چند رمپ و لوپ در برخي بزرگراه‌هاي ديگر باعث شد تا تردد خودروها در اين معابر با كندي روبه‌رو شود. به گفته جانشين رئيس پليس راهور تهران بزرگ، عوامل پليس راهور با حضور در نقاط پرترافيك بزرگراهي، روانسازي معابر را انجام دادند تا از بار ترافيكي كاسته شود. همچنين يزداني، معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: با توجه به آغاز اولين روز كاري پس از تعطيلات، شاهد حجم بالاي تردد خودروها در سطح شهر تهران بوديم كه بنابر گفته جانشين رئيس پليس راهور تهران بزرگ، ترافيك صبحگاهي در چند بزرگراه و مناطق شمالي به دليل تعطيلات و حجم تردد شهروندان امري طبيعي بوده است !
 
عضو شورا: آمادگي لازم وجود نداشت
در همين زمينه يك عضو شوراي شهر با بيان اينكه متأسفانه آمادگي لازم آنگونه كه بايد وجود نداشت و باران و برف مديريت شهر را غافلگير كرده است، گفت: ما هميشه به دنبال حوادث هستيم، اما بايد با پيش‌بيني‌هاي لازم بتوانيم اتفاقات را مديريت كنيم. اقبال شاكري با بيان اينكه در تهران دو موضوع بارش برف و باران و همچنين آبگرفتگي و لغزندگي معابر همواره در پاييز و زمستان مشكلات ترافيكي ايجاد مي‌كند، افزود: بايد مسئولان شهري براي حل اين دو معضل هميشگي كه در فصل‌هاي پربارش گريبان شهر را مي‌گيرند، چاره‌اي اساسي بينديشند. وي با انتقاد به صفوف پرازدحام مسافران در ايستگاه‌هاي تاكسي و اتوبوس تأكيد كرد: معاونت حمل و نقل و ترافيك و همچنين سازمان تاكسيراني بايد براي اين روزها چاره‌اي جدي بينديشند و با نظارتي دقيق‌تر سبب شوند كه رانندگان تاكسي به وظايف خود بهتر از پيش عمل كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن