تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817104900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصيه‌هايي براي سلامت دستگاه گوارش


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: توصيه‌هايي براي سلامت دستگاه گوارش
اگر با مصرف لبنيات دچار نفخ و درد شكم مي‌شويد، از شير بدون لاكتوز استفاده كنيد. اگر در صورت مصرف حبوبات دچار نفخ مي‌شويد، آنها را چند ساعت قبل پخت، خيسانده و آب آن را دور بريزيد. اگر با مصرف غذاهاي اسيدزا مانند چاي، قهوه، گوجه فرنگي و غذاهاي ترش دچار سوزش معده مي‌شويد از آنها اجتناب كنيد.
سلامت بدن با وضعيت دستگاه گوارش ارتباطي تنگاتنگ دارد. به طوري كه در صورت وجود اختلالي در فعاليت آن، مشكلات زيادي براي بدن ايجاد خواهد شد. در اين مطلب توصيه‌هايي ساده در رابطه با سلامت دستگاه گوارش ارائه مي‌شود.

بهداشت را رعايت كنيد

عدم رعايت بهداشت مواد غذايي به اسهال، تهوع و ديگر مشكلات گوارشي مي‌انجامد. غذاهاي سرد را به صورت سرد و غذاهاي گرم را به صورت گرم نگه داريد. براي سبزيجات و گوشت‌ها از تخته‌هاي جداگانه استفاده كنيد و لبنيات پاستوريزه مصرف كنيد.

رژيم غذايي خود كنترل كنيد

اگر با مصرف لبنيات دچار نفخ و درد شكم مي‌شويد، از شير بدون لاكتوز استفاده كنيد. اگر در صورت مصرف حبوبات دچار نفخ مي‌شويد، آنها را چند ساعت قبل پخت، خيسانده و آب آن را دور بريزيد. اگر با مصرف غذاهاي اسيدزا مانند چاي، قهوه، گوجه فرنگي و غذاهاي ترش دچار سوزش معده مي‌شويد از آنها اجتناب كنيد.

مصرف فيبر را افزايش دهيد

متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند، روزانه ۲۰ تا ۳۵ گرم فيبر مصرف كنيد. منابع خوب فيبر، غلات كامل، حبوبات، آجيل، ميوه‌ها و سبزيجات هستند. اين مواد غذايي به رفع يبوست كمك كرده و با كاهش جذب قند و چربي موجود در غذا، باعث كاهش قند و كلسترول خون مي‌شوند. از آنجايي كه اين مواد خاصيت سير‌كنندگي دارند، اشتها را كم كرده و به كاهش وزن كمك مي‌كنند. براي جلوگيري از ايجاد نفخ، مصرف فيبر را به طور تدريجي افزايش دهيد.

پروبيوتيك‌ها باكتري‌هاي مفيد موجود در روده هستند كه به هضم غذا، توليد و افزايش جذب ويتامين‌ها و اسيدهاي آلي كمك مي‌كنند. بعضي مواد غذايي مانند ماست حاوي پروبيوتيك هستند. تحقيقات نشان داده‌اند كه پروبيوتيك‌ها براي درمان اسهال، سندرم روده تحريك پذير (IBS) و بيماري التهابي روده (IBD) مفيد هستند.
 
سندرم روده تحريك‌پذير نوعي اختلال در عملكرد روده است كه با درد مزمن در ناحيه شكم، احساس ناراحتي، نفخ، اسهال و يبوست متناوب بروز مي‌كند. بيماري التهابي روده نيز بيماري‌اي است كه ديواره روده متورم، ملتهب و زخمي مي‌شود و موجب مشكلات گوارشي مي‌شود. علائم اين بيماري بستگي به قسمت درگير در مجراي گوارشي دارد.
 
به مقدار كافي آب بنوشيد

مايعات به دفع مواد زائد از بدن كمك كرده و باعث احساس شادابي مي‌شوند. توصيه مي‌شود روزانه ۸ ليوان آب و مايعات بنوشيد. مصرف ميوه‌ها و سبزيجات تازه كه به طور طبيعي داراي آب هستند نيز مفيد است.

منبع:  آرمان امروز









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن