تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817062033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌بيني توليد 13/5 ميليون تن گندم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيش‌بيني توليد 13/5 ميليون تن گندم
به‌رغم عدم اعلام نرخ خريد تضميني گندم، مجري طرح گندم به ثبات توليد در سال آينده خوش‌بين است و همچنان توليد 13/5 ميليون تن را پيش‌بيني مي‌كند.


با وجود گذشت حدود ۲ ماه از مهلت دولت براي اعلام نرخ خريد تضميني محصولات كشاورزي، خبري از تعيين قيمت‌ها نيست. اين تأخير دولت در ارائه نرخ‌ها در حالي رخ مي‌دهد كه وزارت جهاد كشاورزي قيمت پيشنهادي خود را در اواسط مردادماه به هيئت دولت ارائه كرده است. رئيس كميسيون كشاورزي مجلس در مورد علت عدم اعلام نرخ‌هاي خريد تضميني از سوي دولت گفت: دولت مي‌خواهد افزايش قيمت خريد تضميني محصولات زير نرخ تورم باشد تا از اين طريق افزايش توليد گندم را كنترل كند كه به ضرر اقتصاد مقاومتي است.

اما مجري طرح گندم كشور همچنان به ثبات ميزان توليد امیدوار است و با بيان اينكه تاكنون حدود ۴ ميليون هكتار گندم در كشور كشت شده است، گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال حدود ۱۳ و نيم ميليون تن گندم در كشور توليد شود.
اسماعيل اسفندياري‌پور در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه برنامه‌اي كه براي سطح كشت گندم در سال زراعي جاري به استان‌ها ابلاغ شده است، ۵ ميليون و ۷۵۰ هزارهكتار است، اظهارداشت: از اين ميزان ۲ ميليون و ۵۰ هزارهكتار آن مربوط به گندم آبي و ۳ ميليون و ۷۰۰ هزارهكتار مربوط به گندم ديم است.
وي با اشاره به اينكه كشت گندم در كشور از حدود ۲۶ شهريور آغاز مي‌شود و در اواخر آذرماه خاتمه مي‌يابد، گفت: تمام تقاضاهايي كه در بخش‌هاي مختلف از جمله خبازي‌ها، صنف و صنعت و غيره براي گندم وجود دارد، در داخل كشور توليد مي‌شود.

مجري طرح گندم درباره وضعيت بارندگي‌هاي سال‌جاري نيز اضافه كرد: بارندگي در طول سال زراعي مهم و تعيين كننده است البته بايد به اين امر نيز توجه كرد كه در كنار اين مسئله اقداماتي هستند كه به ما كمك مي‌كنند از حداقل ميزان بارندگي بيشترين بهره‌برداري را كنيم.
اسفندياري‌پور با بيان اينكه طرح خوداتكايي توليد گندم بر اين مبنا تهيه شده كه احتمال مواجه شدن با محدوديت‌هاي منابع آبي در هنگام توليد وجود دارد، افزود: به همين دليل در طرح مذكور اين مسئله كه با اقداماتي نظير استفاده از ارقام جديد، توسعه بذر گواهي شده و مواردي از اين قبيل بايد از سطوح كشت شده برداشت‌هاي خوبي را انجام داد، مورد توجه قرار گرفته است و رعايت مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه درحال حاضر شرايط جوي آنچنان بد نيست، گفت: پيش‌بيني هواشناسي اين بوده كه در سه ماهه سوم سال (فصل پاييز) بارندگي‌ها با تأخير آغاز خواهد شد درحالي‌كه سال گذشته از اواسط مهرماه بارندگي‌هاي پاييز در مناطق مختلف كشور شروع شده بود.

مجري طرح گندم با بيان اينكه آغاز بارندگي‌ها امسال كمي با تأخير است، ادامه داد: با اين حال در برخي استان‌ها مانند آذربايجان‌هاي غربي و شرقي، زنجان، مازندران، گلستان و غيره بارندگي‌ رخ داده و كشت‌هاي ديم نيز انجام شده است.

اسفندياري‌پور اضافه كرد: تاكنون حدود ۴ ميليون هكتار گندم در كشور كشت شده است و در ميزان سطح زير كشت اين محصول نسبت به سال گذشته فعلاً تغييرات فاحشي اتفاق نيفتاده است البته بايد تا پايان دوره كاشت صبر كرد.
وي با بيان اينكه در سال زراعي گذشته ميزان توليد گندم ۱۹ درصد از عددي كه هنگام كاشت پيش‌بيني شده بود فراتر رفت، افزود: البته پيش‌بيني زمان برداشت تا حدود ۹۷ درصد محقق شد.
اسفندياري‌پور با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود امسال حدود ۱۳ و نيم ميليون تن گندم در كشور توليد شود، تصريح كرد: البته اين پيش‌بيني براي الان است و در ادامه سال زراعي با توجه به شرايط احتمال تغيير آن وجود دارد.

به گفته وي‌، با اقدامات انجام شده در راستاي افزايش توليد، احتمال تحقق اين پيش‌بيني زياد است.
اسفندیاری پور بدون اشاره به تعلل در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، باردیگر تولید را با هدف صادرات ندانست و گفت: میزان تولید گندم در سال جاری به اندازه نیاز کشور است و نیازی به واردات نیست.





تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن