تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816816389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش وام مسکن برای جذب سپرده است نه رونق بازار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افزایش وام مسکن برای جذب سپرده است نه رونق بازار
برخی كارشناسان كاهش نرخ سود و افزايش سقف تسهيلات، حساب پس‌انداز مسكن جوانان را راهي براي افزايش جذب سپرده بيشتر و بي‌تأثير در بهبود بازار مسكن مي‌دانند.
به گزارش مهر، مديرعلمي طرح جامع مسكن در پاسخ به سؤالي درباره اثرات مصوبه اخير بانك مسكن بر بازار مي‌گويد: اين اقدام مي‌تواند تعداد متقاضيان دريافت تسهيلات خريد مسكن را افزايش دهد اما نمي‌تواند در بازار اثر‌گذار باشد زيرا پوشش‌دهي چنداني ندارد و تنها تعداد كمي از متقاضيان را در‌بر‌مي‌گيرد.
فردين يزداني ادامه مي‌دهد: البته تصميم جديد بانك مسكن در مجموع اقدامي مثبت و همسو با منافع متقاضي و بانك مسكن است. اگرچه بيشتر، انگيزه متقاضيان خريد را براي سپرده‌گذاري افزايش مي‌دهد و اين موضوع در راستاي منافع بانك است اما با توجه به كاهش دو درصدي در سود و افزايش سقف تسهيلات، منافع متقاضيان را هم تأمين مي‌كند.  رئيس گروه سياستگذاري مسكن دانشگاه علم و صنعت هم مصوبه جديد بانك مسكن را در بازار مسكن بي‌اثر مي‌داند و مي‌گويد: بانك مسكن نيازمند جذب سپرده است بنابراين چنين تصميمي را اجرايي كرده، درواقع اين اقدام در راستاي جذب سپرده است نه پرداخت تسهيلات.  فرهاد بيضايي، اظهار مي‌كند: قانون اخير بانك مسكن از سوي مسئولان كنوني تصويب شده است اما تعهدات بلندمدت براي مسئولان آتي ايجاد مي‌كند و آنها بايد در بازه ۵ تا ۱۵ سال آينده تأمين‌كننده اين نرخ سود تسهيلات باشند.
وي ادامه مي‌دهد: كاهش نرخ سود و افزايش سقف تسهيلات بيش از هر تأثيري، بار رواني به همراه دارد و پيشنهاد مي‌شود كه مسئولان بانك مسكن به جاي كاهش نرخ سود در چندين دوره و براي صندوق‌هاي مختلف، يك مصوبه براي كاهش نرخ سود تمامي صندوق‌ها اجرايي كنند.  به گفته بيضايي بازار كنوني مسكن، نيازمند اتخاذ سياست‌هايي است كه تاثيرات اقتصادي براي جامعه داشته باشد به عنوان نمونه وزارت راه و شهرسازي بايد اقدامي جدي در كنترل بازار زمين انجام دهد كه در اين زمينه فعاليتي انجام نشده است.
رئيس انجمن انبوه‌سازان تهران نيز در گفت‌وگو با مهر، درباره تأثيرگذاري تصميم جديد بانك مسكن بر بازار، مي‌گويد: كاهش سود و افزايش سقف تسهيلات تاثيري بر بازار مسكن ندارد.
 حسن محتشم ادامه مي‌دهد: دوره انتظار براي دريافت اين تسهيلات ۵ تا ۱۵ سال است و نمي‌توان پيش‌بيني كرد كه ارزش پول در سال‌هاي آينده چقدر خواهد بود و افزايش سقف تسهيلات تا ۱۱۰ ميليون تومان چه سهمي از هزينه يك واحد مسكوني را پوشش مي‌دهد.
به گفته رئيس انجمن انبوه‌سازان تهران، كاهش نرخ سود و افزايش سقف تسهيلات تنها باعث ايجاد انگيزه در متقاضيان براي سپرده‌گذاري مي‌شود و تاثير ديگري بر خروج از ركود يا ايجاد رونق در بازار مسكن نخواهد داشت.  محتشم مي‌افزايد: اينگونه مصوبات بانك مسكن در رونق بازار بي‌تأثير است و حتي تصميماتي مانند افزايش سقف تسهيلات صندوق پس‌انداز مسكن يكم به ۱۶۰ ميليون تومان هم تأثيرگذاري كمي دارد.  وي معتقد است كه ركود مسكن به سياست‌هاي انقباضي دولت در ساختار اقتصادي و كاهش نقدينگي بازمي‌گردد و چنين تصميماتي نمي‌تواند موجب بهبود بازار شود.
گفتني است بر اساس تصميم تازه بانك مسكن، نرخ سود تسهيلات حساب پس‌انداز جوانان از ۱۱ به ۹ درصد كاهش يافته است و سقف تسهيلات براي صاحبان سپرده ۱۵ ساله از ٧٠‌ميليون تومان به ١١٠‌ميليون تومان، براي سپرده‌گذاران پنج ساله صندوق جوانان حداكثر ٦٠‌ميليون تومان و صاحبان سپرده ١٠ساله تا سقف ٨٥‌ميليون تومان افزايش يافته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن