تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرارت پيروزي زير باران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حرارت پيروزي زير باران
تيم ملي ايران، در آخرين بازي دور رفت مرحله مقدماتي جام جهاني روسيه، ساعت 15:30 امروز، در ورزشگاه عبدالرحمان مالزي به مصاف سوريه مي‌رود. ديداري كه سه امتياز آن مي‌تواند تا اندازه‌هاي زيادي شانس ايران را به عنوان صدرنشين گروه براي رسيدن به جواز حضور در روسيه افزايش دهد.
نویسنده : دنيا حيدري 


شاگردان كرش كه با كسب سه پيروزي برابر قطر، ‌ازبكستان، كره و تساوي مقابل چين صدر جدول گروه A را در اختيار دارند، براي آنكه جايگاه خود را حفظ كنند، به سه امتياز بازي با سوريه نياز مبرم دارند. تيمي كه با قبول شكست برابر ازبكستان و قطر، تساوي مقابل كره جنوبي و پيروزي در مصاف با چين، تيم چهار امتيازي گروه است و بالاتر از قطر و چين، در جايگاه چهارم جدول قرار دارد و اميدوار است كه با كسب نتيجه در اين ديدار خانگي، جايگاه خود را بهبود بخشد. هرچند كه كار سختي برابر ياران كرش دارد.
  
دغدغه‌هاي بازي در مرداب عبدالرحمان
روي كاغذ، سوريه حريف سرسخت و دست و پاگيري براي تيم ملي ايران نيست، به طوري‌كه فيفا پيش‌بيني يك بازي راحت و پرگل را براي ايران مي‌كند. عملكرد كرش هم با 20 برد در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني چنين مي‌گويد، اما اين پيش‌بيني‌ها بدون شك در خصوص شرايط عادي است نه بازي در مالزي با رطوبت بالاي 48درجه در مرداب و زير باران‌هاي سيل‌آسا! در واقع اصلي‌ترين دغدغه كرش هم از اولين روزي كه وارد مالزي شد، همين بود. شرايط جوي كه مي‌تواند درصد مصدوميت شاگردان او را به اندازه قابل توجهي افزايش داده و از توانايي‌هاي فني و تكنيكي تيمش بكاهد! به اين مشكلات، بايد زمين نامناسب ورزشگاه عبدالرحمن را هم اضافه كرد كه اعتراض كرش را در آورده است. ورزشگاهي كه حتي صندلي و اينترنت هم ندارد. درحالي كه اجازه حضور تماشاگر در طبقه دوم ورزشگاه آزادي به همين دليل صادر نشد اما حتي نماينده ژاپني AFC  هم در اين خصوص با بيان اينكه اجازه مصاحبه ندارد، از پاسخگويي طفره مي‌رود! هرچند كه به نظر مي‌رسد تنها ايران است كه از شرايط ورزشگاه و زمين بازي راضي نيست، چراكه ايمن الحکيم، سرمربي سوريه با عصبانيت در اين خصوص مي‌گويد: «ميزبان هستيم و حق داريم از شرايط آن استفاده کنيم. نمي‌توانيم با ايران در اتوبوس بازي کنيم! ايران هم ورزشگاه‌هايي دارد که شرايطش مثل اين ورزشگاه است. منتظر تاريخ‌سازي سوريه برابر ايران باشيد.» كرش اگرچه از شرايط موجود راضي نيست، اما همچنان عطش برد زير باران مالزي را دارد: «بازي در اين زمين براي هيچ‌كس خوب نيست، حتي فيفا، اما سعي مي‌كنيم كار خودمان را انجام دهيم. حتي باوجود باران وچمن خراب. ما به هر بازي به عنوان مسئوليت نگاه مي‌کنيم و به دنبال كسب نتيجه و شادي مردم هستيم.»
  
همه سورپرايزهاي كرش
در بازي با قطر، ايران با سيستم 1- 3- 2- 4 به ميدان رفت و به‌رغم كسب نتيجه، بازي نه مردم را راضي كرد نه كادر فني را. به همين دليل از بازي با چين، تركيت تيم تغيير كرد. آنهايي كه رضايت كرش را جلب نكرده بودند، بيرون ماندند. البته به اين نفرات بايد مصدومان و محرومان را هم اضافه كرد كه در كل باعث شد بازي بهتر از قطر را شاهد باشيم. در بازي با ازبكستان اما تركيبي كه راهي ميدان شد همه را شگفت‌زده كرد. تيمي سرعتي با اضافه شدن قوچان‌نژاد و احسان حاج‌صفي به ترکيب اصلي به ميدان رفت تا تيم ملي هم از لحاظ فني برتري داشته باشد و هم بتواند به نتيجه دلخواه دست يابد، اما تغييرات همچنان ادامه داشت. به طوري‌كه در بازي با كره، اضافه شدن دژاگه پس از رفع مصدوميت به جاي مسعود شجاعي که مقابل ازبکستان درخشيده بود و اضافه شدن آزمون به جاي قوچان‌نژاد نشان داد كه كرش علاوه بر سرعت، ‌به دنبال قدرت هم هست و باز هم تغييرات نتيجه داد و كره باز هم مغلوب شد. تغييرات پي در پي در تركيب تيم ملي، حالا اين مسئله را به وجود آورده كه كرش چه تركيبي را برابر سوريه به ميدان مي‌فرستد؟ البته اين را هم بايد در نظر گرفت كه حتماً سوريه به فكر يك دفاع اتوبوسي براي كسب حداقل امتياز است تا شانس اندك صعود خود را حفظ كند.
  
ابهامات تركيب جديد
شرايط خاص آب و هوايي مالزي بدون شك يك استراتژي جديد و كاملاً متفاوت مي‌طلبد. كرش بايد از نفراتي در اين ديدار استفاده كند كه علاوه بر تكنيكي بودن، ‌از قدرت بدني بالايي هم برخوردار بوده و در زدن ضربات سر و ايستگاهي نيز مهارت بيشتري داشته باشند. البته دركنار اين نفرات، تيم به بازيكنان زيرك و باهوش نيز نياز دارد تا در مواقع حساس، ‌موقعيت‌سازي كنند. اما قبل از هرچيز، اينكه چه كسي درون چهارچوب دروازه مي‌ايستد، اهميت دارد. ضمن اينكه ايران براي اين بازي بيرانوند را به دليل مصدوميت و آزمون و حاج‌صفي را به دليل محروميت در اختيار ندارد. تيموريان و حقيقي هم که از ليست نهايي خط خوردند تا همه چيز آماده يك سورپرايز تازه در مالزي باشد.
  
سوريه- ايران بعد از 16 سال در زمين بي‌طرف
ديدارهاي ايران و سوريه همواره در تهران يا دمشق برگزار شده، اما بعد از 16سال ‌اين دو تيم بايد در زميني بي‌طرف به مصاف هم بروند. در حالي‌كه آخرين رويارويي دو تيم در زميني بي‌طرف، ‌به بازي‌هاي جام ملك حسين كه اولين دوره رسمي مسابقات جام ملت‌هاي غرب آسيا بود، برمي‌گردد كه ايران با هدايت طالبي و تركيبي جوان، با برتري يك بر صفر برابر سوريه قهرمان شد. ايران تا به حال 9بار در مقدماتي جام جهاني با سوريه بازي کرده و البته يک‌بار هم به حکم انضباطي به علت انصراف سوري‌ها از بازي با ايران سه بر صفر برنده شده است كه در اين ديدارها، ايران پنج مرتبه برنده و تنها يك مرتبه بازنده بوده و سه بازي هم به تساوي كشيده شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن