تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821129675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه های بهداشتی هنگام آلودگی هوا


واضح آرشیو وب فارسی:ایران خبر: با زیاد شدن آلودگی هوا در تهران و شهرهای مختلف کشور نمی توان برای همیشه در خانه زندگی کرد.به همین منظور برای جلوگیری از بیماری در این هوای آلوده بهتر است چند نکته بهداشتی را رعایت نماییم.
به گزارش ایران خبر ، با زیاد شدن آلودگی هوا در تهران و شهرهای مختلف کشور نمی توان برای همیشه در خانه زندگی کرد.به همین منظور برای جلوگیری از بیماری در این هوای آلوده بهتر است چند نکته بهداشتی را رعایت نماییم.
رژیم بهداشتی در زمان آلودگی هوا
تهران یکی از بزرگترین شهرهایی در جهان است که درصد  آلودگی هوا ی بسیار بالایی دارد. این روزها که آلودگی هوا در آن و استانهای دیگر هنوز وجود داشته و مدارس و ادارات نیز تعطیل نیستند باید توصیه های بهداشتی را برای سلامت خودمان بسیار جدی بگیریم.
بر اساس آمار منتشر شده در روزهای گذشته هوای تهران و دیگر کلان شهرهای کشور آنقدر آلوده شده است که تعداد آمار فوتی ها در روزهای آلوده 20 تا 30 نفر بیشتر از دیگر روزهای سال بوده است.
سازمان جهانی بهداشت نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرده است که 80 درصد مرگ و میر زودرس ناشی از  آلودگی هوا  و مشکلات و بیماریهای ناشی از این آلودگی است.
در ادامه به چند توصیه بهداشت غذایی و فردی برای رعایت افراد در هوای آلوده اشاره می کنیم که اهمیت بالایی در حفظ سلامت افراد دارد.
در هوای آلوده، چه بخوریم چه نخوریم
برای کم شدن مضرات آلودگی هوا مصرف غذاهایی شامل ویتامین E و ویتامین D را پیشنهاد می کنیم. ویتامین E را در روغن های گیاهی، گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز می توانید مصرف کنید.
منابع مناسب ویتامین D هم شیر، کره و زرده تخم مرغ هستند که باید در برنامه غذایی روزانه تان باشند. علاوه بر این ویتامین ها مصرف غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان های سلنیوم و بتاکاروتن اند را توصیه می کنیم. سبزیجاتی مثل طالبی، انبه، کدو تنبل، فلفل،اسفناج، کلم ...
[ مشاهده متن کامل توصیه های بهداشتی هنگام آلودگی هوا در پایگاه خبری ایران خبر ]اخبار پیشنهادی:





یکشنبه ، ۲۳آبان۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران خبر]
[مشاهده در: www.]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن