تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819479306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات جوان محکوم به اعدام با کمک‌های مردمی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پسر جوان کرمانشاهی که در نزاعی دسته‌جمعی و بدون قصد قبلی پسرعمه خود را به قتل رسانده بود، با کمک‌های خیرین به طور کامل از چوبه ‌دار نجات یافت.
 
به گزارش شرق، در آخرین اقدام که با کمک تعداد زیادی از نیکوکاران سراسر کشور انجام شد، مبلغ ٢٧‌ میلیون تومان باقی‌مانده از مجموع ٣٠٠‌ میلیون تومان خون‌بها که برای رهایی این جوان ٢٩ساله و محکوم به قصاص نیاز بود، فراهم شد.
 
متهم که محمد نام دارد، وقتی مشاهده کرد افرادی در حال زد و خورد با برادرش هستند، جلو رفت و سلاح سرد یکی از شرکت‌کنندگان نزاع را گرفت اما در این کش‌وقوس چاقو ناخواسته وارد بدن پسرعمه‌اش شد. پس از آن محمد که خود را تسلیم قانون کرده بود، به قصاص محکوم شد تا اینکه اولیای دم قبول کردند در ازای دریافت دیه از قصاص گذشت کنند.
 
برادر بزرگ محمد به خبرنگار ما گفت: «محمد زمانی ‌که چشمش به گردن خون‌آلود من افتاد، وارد دعوا شد. من بی‌هوش شده بودم و طبق گفته‌های برادرم و مردم، چنان از گردنم خون می‌آمد که همه فکر می‌کردند مرده‌ام. من فکر می‌کنم هر فرد دیگری که برادر خود را در این حال ببیند، خونش به جوش می‌آید و به کمک برادرش می‌رود. از همه مردمی که به ما یاری رساندند، متشکریم و امیدواریم محمد و ما با تأثیر مثبتی که در جامعه خواهیم گذاشت، شرمنده آنها نشویم».
 

او همچنین درباره روندی که منجر به رضایت اولیای دم و جمع‌آوری کمک‌های مردمی شد، گفت: «١٧ مهرماه رضایت را گرفتیم اما خانواده‌ عمه‌ام رضایت کامل و بدون قیدوشرط را منوط به دریافت همه مبلغ ٣٠٠‌ میلیون کردند و فقط حاضر شدند ٢٦٠‌ میلیون را دریافت کنند و چک یک فرد خاص را که خودشان مدنظر داشتند برای مدتی معلوم بپذیرند، ما هم چاره‌ای نداشتیم جز اینکه خواسته آنها را قبول کنیم اما تا قبل از آنکه با پدر و مادرم به دفتر روزنامه «شرق» برویم، همچنان ٢٧‌ میلیون تومان کم داشتیم که درنهایت تا ظهر روز ١٧ آبان‌ماه با کمک جمع زیادی از هموطنان موفق شدیم این مبلغ را هم فراهم کنیم.
 

 درحال‌حاضر مبلغ کامل را پرداخته‌ و رضایت کامل و بدون قیدوشرط محضری را دریافت کرده‌ایم و به طور حتم محمد از قصاص رهایی یافته است. ولی از لحاظ قانونی هنوز روند کار کامل نشده است و باید پس از آنکه این رضایت‌نامه را به دفتر شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای کرمانشاه دادیم، در سه نوبت آگهی انحصار وراثت نیز در یکی از روزنامه‌ها چاپ شود؛ چون عمه‌ام نیز پس از شروع این ماجرا فوت کرده، انحصار وراثت حتما باید انجام شود. همچنین باید دادگاهی تشکیل و از جنبه عمومی جرم نیز به اتهام محمد رسیدگی شود که با توجه به اتفاقات اخیر و کمک‌های بی‌شائبه مردم با وکیل مشورت کرده‌ و به این نتیجه رسیده‌ایم که در بدبینانه‌ترین حالت و به احتمال زیاد محمد برای نوروز ٩٦ در خانه و در کنار خانواده خواهد بود».
 
برادر محمد همچنین درباره اینکه محمد چقدر پیگیر ماجرا بود و چطور از روند کمک‌های مردمی مطلع شد، گفت: «به طور طبیعی هر زندانی حق دارد روزی یک تماس با خانواده‌اش داشته باشد اما برادرم از زمانی که فهمید روند کمک‌های مردمی برای نجات او شروع شده است، با رئیس زندان صحبت کرد و رئیس زندان هم این لطف را در حق ما و او کرد که اجازه بدهد تعداد دفعات تماس او در شبانه‌روز بیشتر شود و او تقریبا لحظه به لحظه در تماس‌های تلفنی که داشت، در جریان ماجرا بود.
 
محمد وقتی فهمید مبلغ موردنیاز فراهم شده است، بغض کرد و گفت: احتمال نمی‌دادم مردم تا این حد نوع‌دوست و خوب باشند، چون وقتی اسم قتل می‌آید، ذهنیت خوبی نسبت به فرد وجود ندارد و به‌همین‌خاطر در تمام چهار مرحله‌ای که مردم کمک کردند تا در مجموع ٤٠‌ میلیون تومان کسری ما فراهم شود، توقع نداشتم کسی پول بدهد.
 

برادر محمد به نقل از او از همه خیران و افرادی که خانواده‌اش را در این مدت تنها نگذاشتند، تشکر کرد و گفت: او صددرصد تغییر کرده است و البته در تمام مدت زندان هم یک مورد بداخلاقی یا خلاف قانون در پرونده‌اش ثبت نشده است؛ با وجود این پس از آزادی تمام تلاش خود را خواهد کرد که تا حد توان فردی مفید برای جامعه‌‌ای باشد که به او اعتماد کرده و زندگی دوباره‌ای به او هدیه داده است.



۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن