تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816580556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رها كردن مسافران آلمان در روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رها كردن مسافران آلمان در روسيه
بیشتر مالباختگان پرونده‌های کلاهبرداری قربانی اعتماد بی‌جای خود می‌شوند...


متقاضيان ويزاي شينگن پس از پرداخت پول به مدير تورهاي خارجي آژانس مسافرتي، راهي كشور روسيه شدند تا به آلمان بروند، اما آنجا بود كه متوجه شدند ويزاي‌شان تقلبي است و در فرودگاه سرگردان شدند. مرد كلاهبردار كه فرهاد. ع نام دارد و به اين شيوه يك ميليارد تومان به جيب زده بود، بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار ما، 19 ارديبهشت‌ماه بود كه نماينده حقوقي شاكيان وارد پايگاه سوم پليس آگاهي تهران شد و از متهم اعلام شكايت كرد. او گفت مردي به نام فرهاد. ع با وعده گرفتن ويزاي كار شينگن براي موكلانش آنها را فريب داده و يك ميليارد تومان از آنها كلاهبرداري كرده است. وي توضيح داد: فرهاد در مرحله اول از هر نفر 80 ميليون تومان دريافت كرده است. در مرحله بعد پس از دريافت 6 هزار يورو برايشان گذرنامه گرفته است. سپس با گرفتن 56 ميليون تومان ديگر از آنها خواسته راهي فرودگاه مسكو در كشور روسيه شوند و به كشور آلمان ادامه مسير دهند. به اين بهانه 11 ميليون تومان ديگر از هر كدام پول گرفته است. موكلان من بعد از رسيدن به فرودگاه مسكو، متوجه شده‌اند كه ويزاي آنها جعلي است.

يكي از شاكيان هم در توضيح ماجرا گفت: وقتي بعد از مدت‌‌ها سرگرداني در فرودگاه مسكو به ايران برگشتم با فرهاد تماس گرفتم، اما گوشي او خاموش بود، به خاطر همين راهي محل كارش شدم، اما گفتند كه از آنجا رفته است.

سپس به در خانه‌اش رفتم اما فهميدم كه محل زندگي‌اش را هم تغيير داده است.
بعد از مطرح شدن شكايت كارآگاهان راهي آژانس مسافرتي شدند كه فرهاد به عنوان مدير اعزام مسافر به تورهاي خارجي در آنجا فعاليت مي‌كرد. بررسي‌هاي پليس نشان داد كه فرهاد افرادي را كه براي دريافت ويزاي دائم كشورهاي اروپايي به اين آژانس‌ها مراجعه مي‌كردند، شناسايي مي‌كرد و مدعي مي‌شد كه مي‌تواند مشكل آنها را حل كند. او بعد از جلب اعتماد متقاضيان، آنها را فريب مي‌داد و بعد از كلاهبرداري، با ويزاي جعلي به كشور روسيه مي‌فرستاد.

در تحقيقات بعدي پليس مشخص شد كه فرهاد به شيوه تازه‌اي در شبكه تلگرام مشغول فريب متقاضيان سفرهاي اروپايي است. يكي از شاكيان توضيح داد: در چند كانال تلگرام آگهي تهيه ويزاي كار شينگن را ديدم. بعد با شماره‌اي كه روي آگهي بود، تماس گرفتم و با مردي كه خودش را فرهاد معرفي كرد، حرف زدم. او گفت كه در چند سفارتخانه نفوذ دارد و مي‌تواند در قبال دريافت پول برايم ويزا بگيرد. او تصوير چند ويزا را هم در آگهي درج كرده بود كه مدعي بود از سفارتخانه گرفته است. من هم اعتماد كردم و در چند مرحله به شماره حسابي كه داده بود، پول واريز كردم. وقتي براي دريافت ويزا تماس گرفتم، گوشي او خاموش بود. وقتي راهي سفارتخانه هم شدم، متوجه شدم كه هيچ‌كس او را نمي‌شناسد و همه تصاويري كه در آگهي‌ها درج شده قلابي است.

در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان اضافه مي‌شد، كارآگاهان موفق شدند مخفيگاه فرهاد را كه خانه‌اي مجردي در خيابان سهروردي شمالي بود، شناسايي و 24 مهرماه او را دستگير كنند.
فرهاد وقتي مورد بازجويي ‌قرار گرفت به كلاهبرداري از شاكيان اعتراف كرد و گفت: ‌پس از آشنايي با متقاضيان ويزاي شينگن در آژانس‌هاي مسافرتي يا شبكه‌هاي اجتماعي، ابتدا روابط دوستانه‌اي با آنها برقرار و سپس از آنها كلاهبرداي مي‌كردم.

سرهنگ كارآگاه محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به ارزش يك ميليارد توماني پرونده گفت: شاكيان مي‌توانند براي طرح شكايت به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان سهروردي شمالي – خيابان خرمشهر – ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن