تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821258883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجرمان سابقه‌دار جيب مسافران اتوبوس‌هاي تندرو را خالي مي‌كردند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجرمان سابقه‌دار جيب مسافران اتوبوس‌هاي تندرو را خالي مي‌كردند
اتوبوس‌هاي تندرو و ايستگاه‌هاي آن به محل امن براي سرقت تبديل شده است...


پنج دزد سابقه‌دار كه با پرسه در اتوبوس‌هاي تندرو و ایستگاه‌های آن، جيب مسافران را خالي مي‌كردند يك به يك به دام پليس تهران افتادند.
به گزارش خبرنگار ما، پنجم خرداد ماه بود كه مردي به مأموران پليس خبر داد وقتي سوار اتوبوس تندروی خط ولي‌عصر به ونك بوده است، جيب او را خالي كرده‌اند. او گفت كه خودش دست به تحقيق زده و سارقان را در پارك ساعي شناسايي كرده است. بعد از مطرح شدن شكايت بود كه مأموران پليس همراه شاكي راهي پارك شدند و سه جيب‌بر را بازداشت كردند. علي‌اكبر، شاهين و ميلاد وقتي بازجويي‌شدند ادعاي شاكي را انكار كردند. وقتي سه متهم براي تحقيق تخصصي در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي قرار گرفتند، حرف‌هاي خودشان را تغيير دادند. علي اكبر گفت: من در كار خريد و فروش مواد مخدر هستم. روز حادثه شاهين و ميلاد براي خريد مواد به من مراجعه كرده بودند كه مأموران از راه رسيدند و ما را دستگير كردند. بعد از اعتراف سه متهم بود كه همگي به دستور بازپرس راهي زندان شدند.

يك‌ماه بعد از وقوع اين حادثه بود كه مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و گفت جواني را كه قصد داشت جيب او را بزند در ايستگاه اتوبوس تندرو بازداشت كرده است. وقتي مأموران كلانتري 103 گاندي در محل حاضر شدند، شاكي سارق را تحويل آنها داد و گفت: مي‌خواستم سوار اتوبوس شوم كه احساس كردم دست يك‌نفر در جيبم گير كرده است. در يك لحظه پسري كه كنارم ايستاده بود 300 هزار تومان پولي را كه در جيب داشتم، سرقت و فرار كرد. من هم او را دنبال كردم و توانستم با كمك مردم او را دستگير كنم.

متهم كه ساسان نام داشت به جرمش اعتراف كرد و در تحقيقات تخصصي به پليس گفت: من به مصرف مواد مخدر اعتياد دارم و مواد را از مردي به نام علي‌اكبر مي‌خرم. علي‌اكبر از جيب‌برهاي سابقه‌دار است و با جيب‌برهاي ديگر هم ارتباط خوبي دارد. من به واسطه او با جيب‌بر ديگري كه شاهين نام دارد، آشنا شدم. از آنجا كه براي تهيه مواد به پول نياز داشتم، همراه علي‌اكبر و شاهين به ايستگاه اتوبوس‌هاي تندرو مي‌رفتم و همراه آنها جيب‌بري مي‌كردم كه دستگير شدم.
تحقيقات بعدي پليس نشان داد كه علي‌اكبر و شاهين همان جيب‌برهايي هستند كه يك‌ماه قبل در پارك ساعي دستگير شده بودند. بررسي‌هاي بيشتر نشان داد كه آنها چند روز بعد از تحمل حبس با تأمين قرار از زندان آزاد شدند و شروع به سرقت كرده‌اند.
در حالي كه بررسي‌ها براي بازداشت علي‌اكبر و شاهين به جريان افتاده بود، مردي به مأموران پليس خبر داد كه چك او در ايستگاه اتوبوس تندرو سرقت شده است. مأموران پليس با رديابي چك متوجه شدند كه مردي به نام منصور براي نقد كردن چك به بانك مراجعه كرده است، بنابراين با هوشياري كارمند بانك او را بازداشت كردند. تحقيقات درباره سوابق منصور نشان داد كه او از مجرمان سابقه‌دار است كه قبلاً به اتهام جعل و كلاهبرداري به زندان افتاده بود.

منصور وقتي بازجويي شد، گفت از اعضاي باند علي‌اكبر است كه با همدستي او در ايستگاه اتوبوس‌هاي تندرو جيب مسافران را خالي مي‌كرد. او گفت: شب گذشته در ايستگاه جيب يكي از مسافران را خالي كردم. داخل جيب او يك چك در وجه حامل بود. خوشحال شدم و امروز براي نقد كردن آن چك راهي بانك شدم، اما مأمور بانك متوجه سرقتي بودن آن شد و من را تسليم پليس كرد.
كارآگاهان سرانجام مخفيگاه شاهين و علي‌اكبر را در يكي از باغ‌هاي ورامين شناسايي و بيستم مهرماه آنها را بازداشت كردند. هرچند آنها مدعي بودند كه مرتكب جرمی  نشده‌اند، اما وقتي متوجه شدند كه اعضاي باند آنها را به پليس معرفي كرده‌اند به همدستي در جيب‌بري‌هاي سريالي اعتراف كردند.
 همچنين بسياري از شاكيان بعد از ديدن علي‌اكبر او را به عنوان جيب‌بر شناسايي كردند. او در اعتراف‌هاي خود گفت: من با همه جيب‌برهاي تهران در ارتباط هستم و به آنها مواد مي‌فروشم. سرهنگ كارآگاه محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، از شاكيان درخواست كرد براي پيگيري شكايت خود پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان خرمشهر – ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن