تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817129897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجربه حجاب به روایت دانشجویان کالیفرنیا


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تجربه حجاب به روایت دانشجویان کالیفرنیا
تجربه حجاب به روایت دانشجویان کالیفرنیا دانشجوی مسلمان دانشگاه کالیفرنیا حجاب را گامی به سوی نزدیک شدن به ارزش‌های اسلامی و نمایش هویت واقعی یک بانوی مسلمان عنوان کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، «سوفومور شاهانا فاروقی»، دانشجوی مسلمان دانشگاه کالیفرنیا مشهور به دانشگاه برکلی روایت باحجاب شدن خود را اینگونه توصیف کرد: با اینکه در خانواده مسلمان به دنیا آمدم اما به اصول اسلام عمل نمی‌کردم، تا اینکه شروع به تحقیق در مورد اسلام کردم و آن را چیزی فراتر از نوع پوشش و توجه به ظاهر بود، یافتم و فهمیدم تنها راه رسیدن به سعادت، استقلال و آرامش درونی و بهبود سلامت روحی در اسلام نهفته است و دریافتم حجاب تنها یک تکه لباس نیست، بلکه گامی به سوی نزدیک شدن به ارزش‌های اسلامی و نشان دادن هویت واقعی یک بانوی مسلمان است.
 
وی صحبت در مورد اسلام و حجاب، به عنوان یکی از اصول آن را بهترین راه برای از بین بردن تصورات غلط در محیط دانشگاه عنوان کرد و گفت: نشان دادن اسلام به عنوان یک دین ظالم مبنی بر تحمیل حجاب به زنان و وادار کردن آنها به سکوت در برابر مرد بسیار خطرناک است و منجر به تصورات غلط شده است.
 
فاروقی افزود:‌ صحبت از روش زندگی مسلمانان و انتخاب‌های آن‌ها که یک امر اختیاری و بر اساس عقاید درونی است، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
 
وی حجاب درباره فریضه حجاب اسلامی گفت: این تصمیم کاملا آگاهانه برای زندگی کردن طبق ارزش‌های خاص اسلامی است نه بر اساس تأثیرات بیرونی و اجبار.
 
فاروقی اظهار کرد: تعریف حجاب فراتر از پوشش و لباس است و آن مربوط به تعریف اسلام یعنی تسلیم آگاهانه در برابر دستورات الهی است.
 
وی تأکید کرد: پوشیدن حجاب به معنای این است که یک زن چیزی فراتر از ظاهرش دارد.
در همین راستا، «آلاء آیسی»، یکی دیگر از دانشجویان ارشد مسلمان و عضو انجمن دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا با بیان اینکه صحبت‌های بانوان مسلمان در مورد حجاب می‌تواند تصورات غلط را از بین ببرد، گفت: دانشجویان محجبه زیادی در این دانشگاه هستند که در برنامه‌های اسلامی شرکت می‌کنند.
 
وی افزود: در این برنامه‌ها تنها صحبت از حجاب نیست بلکه خود حجاب به تنهایی بانوان را در موقعیتی قرار می‌دهد که موجب عملگرایی آن‌ها می‌شود زیرا حجاب معرف دین اسلام است و بانوان دانشگاه تلاش دارند، اسلامی بودن را نه تنها از طریق پوشیدن روسری بلکه با موفقیت‌ها و رفتارهای شایسته خود به غیرمسلمانان معرفی کنند.
 
آیسی با اظهار اینکه صحبت بانوان محجبه در برنامه‌های اسلامی تنها به حجاب محدود نمی‌شود، گفت: با وجود تبعیض و فشارهایی که بانوان محجبه از محیط بیرون متحمل می‌شوند اما ترجیح می‌دهند کمتر در این باره صحبت کنند و بیشتر روی موفیقت‌ها و دستاوردهای بانوان مسلمان محجبه تمرکز کنند.
 
وی با اشاره به بی‌عدالتی‌های موجود در فضای جامعه آمریکا و رسانه‌ها نسبت به مسلمانان به‌ویژه بانوان گفت: در چنین فضایی بانوان باید به چگونه بودن در جامعه آمریکا فکر کنند نه به اینکه جامعه می‌خواهد چگونه باشند.
 
آیسی با تأکید روی نقش تربیتی بانوان افزود: فرزندان نسل اول مهاجران و فرزندان نسل دوم مسلمانان آمریکا در محیطی رشد خواهند کرد که باید تفاوت بین ارزش‌های غربی و اصول اسلامی را تشخیص دهند و آگاهانه انتخاب کنند و در اینجاست که مادران نقش اصلی را ایفا می‌کنند.
 
آیسی گفت‌وگو در مورد اسلام و حجاب را یک حربه محکم در مقابله با اسلام‌ستیزی خواند و تصریح کرد: روایت حجاب و تشریح فلسفه آن قوی‌تر از صدای نفرت و جهالتی است که بخواهد بانوان محجبه دانشگاه کالیفرنیا را به سکوت وادارد یا ارزش آنها را تنها به داشتن یک روسری تقلیل دهد.
 


منبع: ایکنا


95/8/18 - 23:35 - 2016-11-8 23:35:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن