تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817638743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وبسایت ویاتک - حمیدرضا عبدی: همواره لباس‌های مختلفی ساخته و پس از مدت کوتاهی از خاطرها می‌روند و دیگر اثری از آن‌ها در ویترین مغازه‌ها باقی نمی‌ماند، اما یکی از لباس‌هایی که تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده شلوارهای جینی است که هم‌اکنون بسیاری از ما از آن استفاده می‌کنیم.


دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند



در این مطلب قصد نداریم در رابطه با تاریخچه شلوار جین صحبت کنیم بلکه می‌خواهیم در رابطه با قسمتی از این شلوار که صحبت کنیم که در تمامی شلوارهای جین دیده می‌شود، اگر هم‌اکنون به شلوار جین خود نگاهی بی اندازید حتماً دکمه‌هایی را مشاهده می‌کنید که در برخی قسمت‌های آن قرار گرفته یا به‌اصطلاح پرچ شده است.


دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند



این دکمه‌ها تاریخچه جالبی دارد که ممکن است بسیاری از شما از آن بی‌خبر باشید، سال ۱۸۷۳ آقای ژاکوب دیویس (تصویر بالا) که در شهر سان فرانسیسکو به حرفه خیاطی مشغول بود به‌طور مکرر با مراجعه کارگرانی مواجه می‌شد که از پاره شدن شلوار کار خود گلایه می‌کردند، ازاین‌رو آقای دیویس به فکر راه‌حلی بود تا میزان پاره شدن شلوار کارگران را کمتر کند.


دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند



نتیجه این فکر و بررسی منجر به اختراعی شد که باعث محبوبت زیاد شلوار جین تاکنون شد، آقای دیویس تصمیم گرفت تا در بخش‌هایی از این شلوار که امکان پاره شدن آن بیشتر بود پرچ و پیچ مسی استفاده کند و این کار وی نیز نتیجه داد و به خوبی از پاره شدن شلوار جین جلوگیری می‌کرد.


دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند



در آن زمان این خیاط پول کافی برای ثبت اختراع خود نداشت، از این رو با آقای لوی اشتراوس (تصویر بالا) که در آن زمان عرضه کننده شلوار جین بود همکاری و آقای اشتراوس مبلغ لازم برای ثبت اختراع را در اختیار دیویس قرار داد و به او کمک کرد تا کسب و کار فروش شلوار سفارشی شده همراه با جیب پرچ شده برای نیروی کار را آغاز کند. این اقدام شروع همکاری این دو شخص شد، این شلوارهای مقاوم در برابر پاره شدن در سانفرانسیسکو به شهرت زیادی در بین نیروی کار رسید و به زودی سرتاسر کشور خواستار خرید این شلوارها شدند.


دکمه‌هایی که یک امپراتوری را ساختند



این اختراع کوچک به‌قدری بزرگ شد که در آینده‌ای نزدیک به نماد طراحی در شلوارهای آقای لوی اشتراوس شد، شلوارهایی که با همکاری این دو شخص طراحی و تولید می‌شدند روزبه‌روز قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شد، به‌طور مثال جیب کوچکی که هم‌اکنون شما برای قرار دادن سکه یا فروکردن انگشت شصت خود از آن استفاده می‌کنید، در آن زمان برای قرار دادن ساعت‌های زنجیر دار طراحی شدند. از دیگر نشانه‌های این شلوارها وجود رنگ نارنجی برای بافت و جیب عقب است که ابتدا در شلوارهای لوی اشتراوس مورد استفاده قرار گرفت، اما تنها دلیل شهرت لوی اشتراوس و ژاکوب دیویس را همین دکمه‌های کوچکی باید دانست که باعث شد شلوار جین به یک امپراطوری در دنیای لباس تبدیل شود.




۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن