تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803138632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش اخبار جعلی و تخریبی در فضای انتخاباتی، چالشی برای ایران


واضح آرشیو وب فارسی::

این هفته در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبرهای مهمی منتشر شدند. ، از جمله این خبرها بود که ظرفیت مراکز تبادل ترافیک ارتباطی کشور پنج برابر افزایش یافت و فیبرنوری به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

هفته گذشته، در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام شد که ظرفیت مراکز تبادل ترافیک ارتباطی کشور پنج برابر شده و فیبرنوری نیز به ۱۰ برابر افزایش یافته است. این خبرها به گزارش ایسنا، از جمله مهم‌ترین اخبار هفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بودند.



امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرد که در دولت سیزدهم، پروژه فیبرنوری به شدت توسعه یافته است و در دو سال گذشته، حجم فیبرنوری که به مشترکان ارائه شده، بیشتر از آنچه که در هشت سال دولت پیشین انجام شده بود، است.

لاجوردی ادعا کرد که در این دو سال، بیش از ۱۰ برابر دولت قبل در فیبرکشی شهری انجام شده است و پوشش فیبرنوری از ۹۰۰ هزار خانوار به ۸ میلیون خانوار رسیده است. همچنین، تعداد مشترکین فیبرنوری نیز از ۲۸۰ هزار به نزدیک به ۵۹۰ هزار افزایش یافته و دو برابر شده است.

لاجوردی بیان کرد که این پیشرفت‌ها به شفافیت و تلاش دولت در ایجاد امکان اتصال فراگیر فیبرنوری در شهرها برمی‌گردد و وضعیت پیشرفت این طرح‌ها در سایت iranfttx.ir قابل مشاهده است.

در جلسه شورای اداری خراسان شمالی، عیسی زارع پور اعلام کرد که تا کنون ۸ میلیون خانوار به فیبر نوری وصل شده‌اند. وی افزود که فرآیند فیبرکشی در نقاط مختلف کشور در حال اجرا است و در ۲۰۰ شهر پایان یافته و در ۶۰۰ شهر دیگر در حال انجام است.

زارع پور اظهار داشت که پیشرفت فیزیکی طرح ملی فیبر نوری به ۴۰ درصد رسیده است و در دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در شهرهای مختلف ایران نصب شده است. هدف این طرح این است که تا پایان سال ۱۴۰۴، همه شهرهای کشور به فیبر نوری مجهز شوند.

همچنین، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، وزیر ارتباطات اعلام کرد که در پنجره ملی خدمات، ۵۰۰ خدمت به صورت هوشمند به مردم ارائه می‌شود و ۹۹ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل شده‌اند، به جز یک دستگاه که به دلیل مسائل خاص خارج از کشور قرار دارد. این پنجره به افراد در خارج از کشور هم خدمات ارائه می‌دهد، حتی دستگاه‌های قضایی نیز خدمات خود را از این پنجره به مردم ارائه می‌دهند.

وزیر ادامه داد که تاکنون ۴۸ میلیون نفر در این پنجره واحد احراز هویت کرده‌اند، که معادل ۷۰ درصد از مردم بالای ۱۸ سال است که حداقل یکبار به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده‌اند، و روزانه سه میلیون نفر از این پنجره خدمات دریافت می‌کنند.

در این هفته، عیسی زارع پور اعلام کرد که ظرفیت مراکز تبادل ترافیک ارتباطی کشور پنج برابر شده است، به این معنا که ظرفیت این مراکز از ۶ ترابیت برثانیه به ۳۰ ترابیت برثانیه افزایش یافته است. وی بیان کرد که شبکه‌های ارتباطی کشور از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است که در دهه گذشته قبل از دولت فعلی، وضعیت برخی از این لایه‌ها وحشتناک بوده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به چهار لایه اصلی شبکه‌ی ارتباطی کشور، یعنی لایه دسترسی، تجمیع (شبکه داخل شهر و استان)، شبکه مادر ارتباطی و گیت وی بین‌الملل، افزود: در گذشته، لایه دسترسی و شبکه تجمیع در بسیاری از استان‌ها وضعیت نامناسبی داشته‌اند، در حالی که در کشورهای دیگر، ۱۰ تا ۱۵ سال پیش به فناوری فیبرنوری مهاجرت کرده بودند، اما در ایران هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود.

زارع پور اظهار داشت که تنها با توسعه ارتباطات همراه نمی‌توان به نیازهای مردم پاسخ داد و برای حل مشکلات این حوزه، کار سختی آغاز شده است که نیاز به همکاری و همدلی ملی دارد.

به نزدیک شدن به روز انتخابات، اخبار و اطلاعاتی با موضوعات انتخاباتی به ویژه اخبار رسمی و غیررسمی در فضای مجازی به طور چشمگیری افزایش یافته است. برای مثال، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که تمام بخشداری‌ها و فرمانداری‌های استانی را به فیبر نوری مجهز کرده‌اند و اعلام آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری نموده‌اند.

همچنین، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که محتوای تخریبی و اخبار جعلی در فضای مجازی به شدت افزایش یافته است. او بیان کرد که بیش از ۷۰ درصد از محتواهای انتشار یافته علیه یکی از کاندیداها به شکل تخریبی بوده و از سوی دیگر، ربات‌ها و کاربران فیک ضدانقلاب نیز فعالیت‌های خود را شدیداً افزایش داده‌اند و اخبار جعلی به بیرون می‌دهند.

در بخش دیگری از اخبار هفته، بررسی توسعه همکاری‌های پستی بین ایران و امارات متحده عربی نیز انجام شد. در نشست مجازی بررسی شد که پست ایران آمادگی دارد تا خدمات پستی خود را با امارات بهبود دهد و مرسولات محلی و صنایع دستی ایران را به امارات صادر کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن