تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817080380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر قیمت در داروخانه ها ممنوع


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری تسنیم: علی حاجی آقایی - داروساز و کارشناس دارو به مردم در خصوص استفاده از داروهایی که در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود، توصیه کرد و اظهار داشت: به هیچ عنوان هیچ گونه تبلیغاتی را باور نکنند. سلامت موهبت بسیار عزیزی است که بسیار هم شکننده است.

حاجی آقایی ادامه داد: مواد شیمیایی که در داروها وجود دارند، باید حتماً تائید شده باشند وزارت بهداشت با آزمایشگاه‌هایی که دارد، داروهای داروخانه‌ها را کنترل می‌کند.

این داروساز بیان داشت: اگر از جای دیگری به جز داروخانه دارو تهیه شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که اثرات سوء روی سلامت افراد داشته نداشته باشد. مطمئن باشید اگر  چیزی موثر باشد، حتماً در داروخانه‌ها یافت می‌شود و اگر دارویی موثر نباشد، مطمئن باشید در خارج از داروخانه نیز تاثیری نخواهد داشت.

این کارشناس دارو از سلامت داروها در داروخانه گفت و بیان داشت: جامعه دارویی کشور و داروخانه متعهدانه عمل می‌کنند و داروی قاچاقی در داروخانه‌ها نمی‌بینیم.

هیچ داروی قاچاقی در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود

همچنین در این برنامه رادیویی با موضوع ردپای داروی قاچاق در بازار سلامت، محمد بقایی داروساز با تاکید بر اینکه هیچ داروی قاچاقی در داروخانه‌ها یافت نمی‌شود، اظهار داشت: همانطور که مردم نیز می‌دانند داروخانه تنها واحد عرضه دارو در کشور است.

وی خاطرنشان ساخت: 98 درصد داروها را در کشور تولید می‌کنیم و آن دو درصد داروی قاچاق عدد بزرگی نخواهد بود و اساساً دارویی قاچاق می‌شود که در داروخانه عرضه نمی‌شود.

عضو کارگروه انجمن داروسازان ایران تصریح داشت: مردم در حوزه فرهنگ سازی باید با دقت عمل کنند و نباید به آنچه که در فضای مجازی و ماهواره‌ها می‌بینند، به سادگی نگاه کنند. این شبکه‌ها با کلمات و تصاویر برای افراد انگیزه ایجاد می‌کنند تا این کالا و دارو فروش برود.

عضو کارگروه انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اینکه هیچ داروخانه ای قیمت بالاتر از قیمت درج شده نباید بفروشد، عنوان داشت: شرکت‌های دارویی به واسطه بسته بندی‌هایی دارند، امکان فروش با قیمت دیگر را ندارند. حتی ممکن است کالایی در وسط سال تغییر قیمت داشته باشد ولی این کالا به واسطه قیمتی که درج شده است، دچار تغییر قیمت نباید شود.

ردپای داروی قاچاق در بازار سلامت

در ادامه سیامک افاضلی - کارشناس دارو و استراتژیست نظام دارویی نیز در خصوص آمار 20 درصدی قاچاق دارو گفت: این آمار خیلی درست نیست؛ کمتر از دو درصد داروهایی که در سال 94 در کشور داریم، وارداتی بوده است و بیش از 98 درصد بازار دارویی کشورمان، داروی تولید داخل بوده است.

افاضلی تصریح داشت: با توجه به تعدد تولید کنندگان و ظرفیت بسیار بالایی که در تولید این قبیل داروها داریم، مسئله قاچاق درباره این داروها منتفی است. البته در مورد داروهای وارداتی مسئله قاچاق وجود دارد زیرا گاهی کمبودهای دوره ای در خصوص این داروها ایجاد می‌شود.

این کارشناس دارو درباره دلیل دیگری که ممکن است برای قاچاق دارو وجود داشته باشد، اظهار داشت: برخی داروها نیز در لیست دارویی ایران نیستند و از مبانی قانونی وارد نمی‌شوند و در مجاری قانون نیز توزیع نمی‌شوند که به همین دلیل از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند. البته همه داروهایی که در فهرست نیستند، به این معنا نیست که به آنها نیاز نداریم.

افاضلی خاطرنشان کرد: قاچاق یک فرآیند زیرزمینی است؛ فرآیندی‌ زیر زمینی اگر مشخص باشند، با آنها برخورد خواهد شد ولی وقتی مشخص نیستند، دادن آمار در رابطه با آن کار سخت و غیر ممکن است.




۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن