تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821201117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه پاياني اجلاس جامعه مدرسين حوزه‌ علميه‌ قم و علماي بلاد آيت‌الله مقتدايي: مطالب اجلاسيه جمع‌بندي و اجرايي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بيانيه پاياني اجلاس جامعه مدرسين حوزه‌ علميه‌ قم و علماي بلاد آيت‌الله مقتدايي: مطالب اجلاسيه جمع‌بندي و اجرايي مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

آيت‌الله مقتدايي نايب‌رييس اول جامعه مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم در بخش پاياني ششمين اجلاسيه‌ي جامعه مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم و علماي بلاد كه روز پنج‌شنبه در مدرسه‌ي امام خميني قم با موضوع روحانيت و نظام برگزار شد، پس از سخنان كوتاهي بيانيه‌ي اين اجلاس را قرائت كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مقتدايي پيش از قرائت اين بيانيه، با تشكر از مهمانان و سخنرانان اين اجلاسيه، اظهار كرد: مطالبي كه در اين اجلاسيه مطرح شده بايد جمع‌بندي شود و ما ان‌شاءالله اين مطالب را بعدا با حضور تعدادي از افرادي كه در كميسيون‌ها حضور دارند و علماي عالي‌قدر جمع‌بندي و راه و طريقه‌ي اجرايي كردن آنها را بررسي مي‌كنيم كه اين مسائل وظايف كيست. اگر وظيفه‌ي حوزه است كه بايد اقدام كند و اگر به راهكارهاي قانوني و بودجه نياز دارد بايد از راه‌هاي مرتبط اقدام شود.

وي گفت: البته در مورد اين مسائل يك اجلاسيه كم است و ان‌شاءالله بتوانيم اجلاسيه‌ي ديگري نيز به زودي داشته باشيم.

آيت‌الله مقتدايي سپس به قرائت بيانيه‌ي اين اجلاس پرداخت.

به گزارش ايسنا متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:

« بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله رب العالمين و الصلاه و السلام علي سيدنا محمد و آل الطيبين الطاهرين سيما بقيه‌الله في الارضين واللعن علي اعدائهم اجمعين من الان الي يوم الدين.

با عنايات خداوند متعال و توجهات خاصه حضرت بقيه‌الله الاعظم (ارواحنا الفداء) و در آستانه‌ي ميلاد حضرت صديقه طاهره (سلام الله عليها) و در سالي كه نام نوآوري و شكوفايي بر تارك آن مي‌درخشد، ششمين اجلاسيه سراسري جامعه مدرسين حوزه علميه قم و علماي محترم بلاد با حضور حضرات آيات عظام و علما و فضلاي محترم بلاد و اساتيد فرهيخته حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و مسوولان طراز اول نظام برگزار شد.

نشست‌هاي مشترك جامعه مدرسين حوزه علميه قم و علما و فضلاي محترم سراسر كشور همه ساله با محور قرار دادن مباحث و مسائل مربوط به مردم، روحانيت و حوزه‌هاي علميه و نظام در جهت پيشبرد اهداف متعالي اسلام و تقويت نظام اسلامي و تعميق باورهاي اعتقادي مردم برگزار مي‌شود.

جامعه مدرسين با بهره‌گيري از تجربيات نشست‌هاي پيشين، موضوع اجلاسيه ششم را از مدت‌ها پيش در دستور كار خود قرار داد و با تشكيل كميسيون‌هاي سه‌گانه علاوه بر توجه به ديدگاههاي اعضا، با استفاده از ديدگاه‌هاي علما، فضلا و كارشناسان محترم، موجبات غنابخشي به ابعاد گوناگون موضوع و مباحث و مسائل پيراموني آن را فراهم آورد و در پايان اجلاسيه نكات ذيل را متذكر مي‌شويم:

1-با توجه به هجمه‌ي گسترده‌ي فرهنگي دشمنان اسلام و استكبار جهاني بر لزوم اهتمام و برنامه‌ريزي كلان براي مقابله با معضل فوق تاكيد نموده و تلاش همگان را در جهت ارتقاي سطح اعتقادي مردم، با عنايت به معارف اهل بيت (عليهم السلام) خواستاريم و اعلام مي‌داريم در اين برهه از زمان كه جوانان به دنبال شناخت هويت حقيقي خود هستند و شياطين، هزاران دام در مسير رشد و تكامل آنان گسترانيده‌اند از اوجب اجبات است كه متوليان ديني و فرهنگي جامعه ضمن توجه به خطرهاي موجود، بر ارتباط صحيح با اين نسل نوپا، همت گماشته و همواره در اين جهاد اكبر آنان را ياري نمايند و پاسخگوي پرسش‌هايي باشند كه برخاسته از اذهان جست‌وجوگر آنان است.

2- تمامي مسلمين به‌ويژه پيروان مكتب اهل بيت (عليهم السلام) را به ضرورت وحدت كلمه در گفتار و رفتار ميان مسلمانان فراخوانده و با حمايت از حقوق ملت مظلوم فلسطين، افغانستان و عراق، ايده استكباري مبني بر تحميل استيلاي خويش بر مسلمين را در قالب طرح موسوم به توافقنامه امنيتي بغداد – واشنگتن محكوم مي‌نماييم و تا علماي بيدار اسلام و مقام مرجعيت هستند، اين خواب دشمن تعبير نخواهد شد.

3- شركت‌كنندگان در اين اجلاس ضمن حمايت همه‌جانبه از حقوق هسته‌يي ملت ايران، مسوولان و دولتمردان را به اهتمام همه‌جانبه به همدلي و رفع مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم توصيه اكيد مي‌نمايند.

4- اكنون كه با ابتكار مقام معظم رهبري (مدظله العالي) سال جاري سال نوآوري و شكوفايي ناميده شده است، ضمن لبيك به نداي معظم‌له، طلاب و فضلاي حوزه‌هاي علميه را به تلاشي نو با بهره‌مندي از فن‌آوري‌هاي پيشرفته روز و انتشار معارف مكتب اهل بيت (عليهم السلام)، با استفاده از امكانات و ابزار نوين اطلاع‌رساني به زبان‌هاي زنده دنيا دعوت مي‌نماييم.

5- جامعه مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم و علماي محترم سراسر كشور در جهت آگاهي و بيدارنمودن ملت‌ها، ضمن دعوت همگان به بازخواني وصيت‌نامه امام راحل به‌ويژه در تمسك به ثقلين، استكبارستيزي، عدالت‌خواهي، توجه به اقشار مستضعف و اجراي قوانين و مقررات شرعي و تقويت روحيه‌ي اعتماد به نفس و دين‌باوري خود را ملزم مي‌دانند وصيت‌نامه‌ي سياسي – الهي حضرت امام خميني (ره) را مبناي حركت‌هاي ارزشمند خود قرار داده و بر اجراي مفاد كامل آن تاكيد مي‌نمايند.

6- در پايان ضمن تقدير و تشكر از حضور مسوولان و علماي محترم بلاد، پي‌گيري منويات مقام معظم رهبري و مراجع عظام (مدظلهم العالي) را در راستاي ايجاد تحول بنيادين در نظام روحانيت و حوزه‌هاي علميه ضروري دانسته و بر اجراي كامل آن تاكيد مي‌نماييم.»

در حاشيه اجلاس:

* به گزارش ايسنا، طبق برنامه‌ي اعلام شده، بعد از سخنان اوليه‌ي آيت‌الله يزدي رييس جامعه مدرسين و آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي مرجع تقليد و عضو جامعه مدرسين و هم‌چنين پخش نماهنگي از آيت‌الله مشكيني دبيركل فقيد سابق جامعه مدرسين، جلسه‌ي جامعه مدرسين غيرعلني شد و خبرنگاران از جلسه خارج شدند. در اين جلسه‌ي غيرعلني، آيت‌الله مقتدايي گزارش كميسيون جايگاه روحانيت در كارآمدي نظام اسلامي را قرائت كرد و به دنبال آن پنج نفر از علماي بلاد به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

* هم‌چنين بعد از آن گزارش كميسيون مطالبات و انتظارات متقابل توسط آيت‌الله يزدي به ارايه‌ي گزارش پرداخت و به دنبال آن نيز چهار نفر از علماي بلاد سخنراني كردند.

* بعد از يك استراحت كوتاه، سخنراني دكتر احمدي‌نژاد در اين اجلاس آغاز شد كه بنا به درخواست دفتر رييس‌جمهور، خبرنگاران در اين جلسه حضور پيدا نكردند.

* در بعد از ظهر، اين اجلاس با سخنراني نسبتا طولاني آيت‌الله هاشمي شاهرودي رييس قوه قضاييه همراه بود، طبق برنامه قرار بود پس از وي علي لاريجاني رييس مجلس صحبت كند كه لاريجاني به علت بيماري فرزندش از حضار عذرخواهي كرده و در اين جلسه شركت نكرد.

* بعد از آن جلسه بار ديگر غيرعلني شد و چهار نفر از علماي بلاد به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

* هم‌چنين توسط حسيني بوشهري نايب رييس دوم جامعه مدرسين و رييس سابق حوزه‌ي علميه، گزارش كميسيون راهبردها و خط مشي‌ها ارايه شد و در ادامه نيز چهار نفر از علماي بلاد به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند.

* بعد از آن بار ديگر جلسه علني شد و هاشمي رفسنجاني به مدت نسبتا طولاني به سخنراني پرداخت.

* بعد از صحبت‌هاي هاشمي رفسنجاني، آيت‌الله مقتدايي نايب رييس اول جامعه مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم سخنان كوتاهي را ارايه كرد و به قرائت بيانيه‌ي جامعه مدرسين پرداخت.

* اين اجلاس حدود ساعت 20 روز پنج‌شنبه به پايان رسيد.

* اين اجلاس با موضوع روحانيت و نظام برگزار شده بود.

انتهاي پيام
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن