تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815982804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دسته‌گل 275 ميليون‌توماني خواستگار قلابي براي زنان دم‌بخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دسته‌گل 275 ميليون‌توماني خواستگار قلابي براي زنان دم‌بخت
كليد موفقيت بيشتر مجرمان، اعتماد بي‌جاي شهروندان است...


پسر 28 ساله، دارنده مدرك تحصيلي سيكل، موفق شده با معرفي خودش به عنوان پزشك، پنج زن تحصيلكرده را فريب دهد و با وعده ازدواج، 275 ميليون تومان از آنها كلاهبرداري كند. تحقيقات پليس فتا براي شناسايي شاكيان بيشتر در جريان است.

به گزارش خبرنگار ما، راز فريبكاري‌هاي سريالي اين خواستگار قلابي را چند روز قبل زن 38 ساله‌اي با مراجعه به پليس فتاي تهران برملا كرد. او گفت مدتي قبل در يك سايت همسريابي عضو شدم. آنجا با مردي آشنا شدم كه گفت 45 ساله‌است و به تازگي از كشور امريكا به ايران آمده است. او مدعي شد كه همسر و پدر و مادرش در جريان يك حادثه رانندگي فوت‌شده‌اند و مشغول برگزاري مراسم سوگواري است. من هم به تازگي از شوهرم جدا شده بودم و به تنهايي زندگي مي‌كردم. به همين خاطر به حرف‌هاي آن مرد اعتماد كردم و ارتباط ما تا سه ماه ادامه داشت تا اينكه ارتباطش را قطع كرد. مدتي تلاش كردم تا اينكه توانستم بار ديگر با آن مرد تماس بگيرم. وقتي علت قطع ارتباطش را سؤال كردم، گفت كه برايش مشكل مالي پيش آمده بود و به خاطر مشغله ذهني نمي‌توانسته با من تماس بگيرد. آن مرد همچنين گفت به من علاقه‌مند شده و پيشنهاد ازدواج داد. او گفت در صورتي كه درخواست او را قبول كنم، تصميم دارد زندگي خودش را از امريكا به ايران منتقل كند، اما براي انتقال دارايي‌هايش بايد در يكي از بانك‌ها حساب ارزي باز كند تا از طريق‌«ال‌سي» بتواند حساب‌ها را به بانك ايراني منتقل كند، اما پول كافي براي گشايش ال‌سي ندارد.

شاكي ادامه داد: من كه به آن مرد اعتماد كرده و اميدوار بودم، به درخواست ازدواج او جواب مثبت دادم. بعد براي حل كردن مشكل او، 27 ميليون تومان به حساب او واريز كردم. بعد از آن ديگر به تماس‌هايم جواب نمي‌دهد.
شاكي گفت من اصلاً با آن مرد ملاقات نداشتم و ارتباط ما از طريق شبكه‌هاي اجتماعي و تلفن بود و از او شكايت دارم.

بعد از مطرح شدن شكايت، كارآگاهان پليس فتا با رديابي تماس‌هاي خواستگار قلابي و رد يابي در شبكه‌هاي اجتماعي مخفيگاه او را در خيابان پيروزي پيدا و دوشنبه هفته گذشته او را بازداشت كردند.
كارآگاهان در بررسي رايانه اين مرد متوجه شدند كه چند زن ديگر را با وعده ازدواج فريب داده و از آنها كلاهبرداري كرده است. تحقيقات پليس نشان داد كه متهم 28 ساله داراي مدرك تحصيلي سيكل است كه خودش را مردي ميانسال و تحصيلكرده امريكا معرفي مي‌كرد.

در شاخه ديگري از بررسي‌ها، كارآگاهان با بررسي رايانه متهم، چهار زن ديگر را كه فريب خواستگار قلابي را خورده بودند، شناسايي كردند. در تحقيق از شاكيان مشخص شد كه همگي اين زنان به علت طلاق يا فوت شوهر به تنهايي زندگي مي‌كردند و در سايت همسريابي با متهم آشنا شده بودند. متهم از يكي از آنها 150 ميليون تومان، از دومين نفر 47 ميليون تومان، از سومين زن 34 و از آخرين شاكي هم 17 ميليون تومان كلاهبرداري كرده است.
خواستگار قلابي وقتي مقابل شاكيان قرار گرفت به كلاهبرداري از آنها اعتراف كرد و گفت: بعد از جست‌وجو در سايت‌هاي همسريابي، زناني را كه قبلاً ازدواج كرده بودند، شناسايي مي‌كردم. بعد با معرفي خودم به عنوان دكتر فارغ‌التحصيل از امريكا آنها را فريب مي‌دادم و از آنها كلاهبرداري مي‌كردم. اين دسته از زنان نسبت به دختران مجرد وضع مالي بهتري داشتند و از آنجا كه استقلال مالي بهتري داشتند، راحت‌تر مي‌توانستم آنها را فريب دهم.

سرهنگ محمدمهدي كاكوان، رئيس پليس فتاي تهران بزرگ گفت: متهم پس از تشكيل پرونده، روانه زندان شد. او از افرادي كه به اين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند، درخواست كرد كه براي طرح يا پيگيري شكايت به پليس فتا مراجعه كنند. سرهنگ كاكوان همچنين با اشاره به اينكه هيچ‌يك از مالباختگان متهم را نديده بودند و تنها از طريق فضاي مجازي و ارتباط تلفني با او ارتباط داشتند، به شهروندان توصيه كرد كه براي ازدواج طرف مقابل خود را از نزديك ببيند و به ارتباط مجازي اكتفا نكنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن