تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817340813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین دلقک کلاسیک جهان درگذشت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آخرین دلقک کلاسیک جهان درگذشت
اولگ پوپوف از آخرین دلقک‌های کلاسیک جهان در سن ۸۶ سالگی درگذشت. او تا روزهای آخر زندگی همچنان در صحنه سیرک حاضر بود. پوپوف اسکار هنر بازی در نقش دلقک را از آن خود کرد و میلیون‌ها نفر را مجذوب هنرنمایی خود ساخت.


به گزارش دویچه وله، خبر خاموشی اولگ پوپوف روز چهارشنبه (۲ نوامبر/ ۱۲ آبان) اعلام شد. مرگ او هنگامی روی داد که در یک تور اجرای سیرک در روسیه به سر می‌برد و قرار بود در شهر روستوف این کشور به روی صحنه رود. رسانه‌های روسیه نوشته‌اند که پوپوف هنگام تماشای تلویزیون در اتاق استراحتش، به خواب ابدی فرورفت.



آخرین دلقک کلاسیک جهان درگذشت



پوپوف از آخرین بزرگان عرصه سیرک و بازی در نقش دلقک در جهان به شمار می‌آمد. او در جوانی به سیرک دولتی مسکو رفت و به ستاره این سیرک بدل شد. بعدها هنرش را در گستره بین‌الملی هم عرضه کرد و جوایز متعددی به او اهدا شد. نام این دلقک معروف ایوانشکو بود و با موی بلوند و کلاه سیاهش بر روی صحنه، شهره خاص و عام شده بود.


زمانی که پوپوف ۱۴ ساله بود رئیس سیرک دولتی مسکو استعداد و قریحه او را در یک تجمع ورزشی کشف کرد. او پا به مدرسه تربیت دلقک گذاشت و همه لوازم این هنر را، از ژانگولربازی و رقص و خوانندگی و نوازندگی گرفته تا باله و بازیگری فراگرفت.


در جریان جشنواره جوانان در سال ۱۹۴۹ در شوروی پوپوف چنان جمعیت حاضر در استادیوم را با هنر خود به هیجان و شگفتی واداشت که سیرک دولتی با او یک قرارداد دائمی امضا کرد.


در دهه ۱۹۵۰ پوپوف به چهره اصلی سیرک روسیه بدل شد و در تورهای متعددی در اروپای غربی شرکت جست. هنر او در این کشورها هم با استقبال روبرو شد و نشان عالی شوروی را برایش به ارمغان آورد. بعدها به ژاپن و آمریکا رفت و با چارلی چاپلین نیز دیداری تاریخی داشت.


عشقی که با یک صندلی آغاز شد


در دهه هفتاد پای پوپوف به هنرنمایی در تلویزیون باز شد و برنامه او با نام بودیلینک صبح‌های یکشنبه میلیون‌ها نفر را در سراسر شوروی در پای صفحات تلویزیون پایبند می‌کرد.


پوپوف در سال ۱۹۸۲ برنده "دلقک طلایی" رقابت‌های دلقکی مونته کارلو شد، جایزه‌ای که اسکار عرصه سیرک و بازیگری در نقش دلقک به شمار می‌رود.


پوپوف سال ۱۹۵۲ با زنی ویولونیست در ارکستر سیرک ازدواج کرد که یک دختر حاصل این ازدواج بود. همسرش اما سال ۱۹۹۰ در جریان یک تور در آلمان از سرطان درگذشت.


یک سال بعد پوپوف در توری جدید در آلمان با زنی آلمانی به نام گابریله لمان آشنا شد. به هنگام اجرا گابریله به دلیل اشغال همه صندلی‌ها مجبور شده بود ایستاده سیرک را تماشا کند. پوپوف از روی صحنه متوجه او شد و یک صندلی از پشت صحنه برایش فرستاد و دعوت کرد که بنشنید. 


همین سبب یک رابطه عشقی میان پوپوف و گابریله شد و به ازدواج آنها انجامید، آن هم در حالی که گابریله ۳۲ سال از پوپوف جوانتر بود. گابریله بعدا با تشویق و آموزش پوپوف ژانگولربازی و رقص یادگرفت و به پای ثابت سیرک‌های پوپوف بدل شد.


در سال‌های اخیر این زوج هنری در آلمان زندگی می‌کردند و در این کشور و کشورهای همجوار به اجرای برنامه می‌پرداختند. پوپوف اما دائم سری هم به زادگاهش روسیه می‌زد و در آنجا به روی صحنه می‌رفت. مرگ پوپوف هم در زادگاهش و در جریان یک تور برای اجرای سیرک اتفاق افتاد.


تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 03 November 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن