تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817075005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از پالايشگاه آبادان تا شرق حلب با شهيد همداني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از پالايشگاه آبادان تا شرق حلب با شهيد همداني
كتاب «ساعت 16 به وقت حلب» حاوي خاطراتي از سردار شهيد حسين همداني است كه اخيراً توسط نشر صاعقه راهي بازار نشر شده است.
نویسنده : حسام آبنوس 


كتاب «ساعت 16 به وقت حلب» حاوي خاطراتي از سردار شهيد حسين همداني است كه اخيراً توسط نشر صاعقه راهي بازار نشر شده است.
به درستي سيد شهيدان اهل قلم فرمود: «‌در عالم رازي نهفته است كه جز به بهاي خون فاش نمي‌شود. آري، شهادت هنر مردان خداست» اين جملات در مقدمه كتاب را شايد بتوان كليدواژه اصلي همه كتاب دانست. سردار حسين همداني كه در نوجواني كشتي مي‌گرفت، كتاب مي‌نوشت و جنگ را تدبير مي‌كرد و در انتها شهادت را به او هديه دادند، در اين كتاب به‌خوبي معرفي مي‌شود.
در اين كتاب 65 خاطره از 65 نفر كه شامل خانواده، دوستان، همرزمان و هم‌سنگران شهيد همداني بوده‌اند گردآوري شده كه به سير زندگي شهيد از طفوليت تا شهادت اشاره دارد. همچنين هر خاطره به يك تصوير مزين شده كه اكثر اين تصاوير مربوط به همان خاطره است.
   به وقت عاشقي
آقاي گلعلي بابايي گرد‌آورنده كتاب «ساعت 16 به وقت حلب» درباره شكل‌گيري اين كتاب مي‌گويد: شهيد همداني از سال‌هاي دور در جنگ تحميلي فعال بود و در سوريه هم تأثير بسزايي داشت؛ اين كتاب به شكلي نظرات و خاطرات ديگران از هنرمندان گرفته تا خانواده شهيد همداني درباره اين مرد ماندگار در تاريخ مقاومت است.
    از پالايشگاه آبادان
تا شرق حلب!
 وي درباره معضل شعارگويي در بعضي كتاب‌هایي از اين جنس، تصريح مي‌كند: ما تمام تلاشمان را كرده‌ايم كه اين كتاب به ورطه شعار نيفتد و چون كتاب براساس واقعيت و اتفاق‌هاي زندگي نوشته شده، بسيار مستند و ملموس براي مخاطب روايت مي‌شود. بابايي خاطر‌نشان كرد: در اين كتاب از آنجايي كه درباره مسائل روز هم بحث مي‌شود، بسيار مي‌تواند براي نسل آينده و در كل نسلي كه مفاهيم دفاع مقدس را نديده و حتي درك نكرده، مفيد باشد تا با روايتي روان و چند وجهي بتواند با مسائل و خاطرات كاربردي آن دوران آشنا شود.
   روايت حاتمي‌كيا
يكي از كساني كه به سردار همداني تعلق خاطر فراواني داشته و شهادت وي تأثير شگفتي رويش گذاشته، آقاي ابراهيم حاتمي‌كياست. خالق «باديگارد» در اين كتاب روايتي از زمان شنيدن خبر شهادت سردار همداني را آورده كه خواندني است.
«صبح جمعه، وقتي خبر شهادت حاج‌حسين را از دوست عزيزم، حسين بهزاد شنيدم بهت‌زده شدم و ناگاه به هم ريختم. در حقيقت، بغض كردم. تا آن روز آن‌طور نشده بودم؛ حتي وقتي خبر شهادت حاج ابراهيم همت را شنيدم، كه خاطرات زيادي با ايشان داشتم. من فقط چند‌بار به مدت كوتاه حاج حسين را ديده بودم، ولي از شنيدن خبر شهادت ايشان بسيار ناراحت شدم. بايد كاري مي‌كردم كه از آن حالت خارج شوم. بغضم داشت مي‌تركيد. ناچار، دست به قلم بردم و اين جملات از عمق وجودم بر صفحه كاغذ جاري شد: «خبر آمد كه سردار حسين همداني رفت. لحظه‌اي كه خبر به جانم نشست، بيش از آنكه به سردار فكر كنم، از جاماندگي خودم حالم گرفت. سردار كه بايد مي‌رفت. سردار كه در صراط رفتن بود و مگر جز اين زيبنده سردار بود؟ اين ماييم كه در اين هندسه حضور حصاري به قد عادتمان به دور خويش كشيده‌ايم و سردار سربه‌دار اين هندسه را برهم زد و رفت. سردار سربه‌دار، حسين همداني، آن سيماي سفيد كرده در آسياب جهاد، سال‌هاست كه مي‌رفت و ما گمان كرديم كه در كنارمان است. او بازمانده قافله‌اي بود كه سالارش حاج احمد متوسليان بود. گمانم، اكنون سردار سليماني غصه‌دار است. گمانم، اكنون مرغان دشت جهاد هوايي شده‌اند. ولي شما مرغان وحشي كجا و ما اهلي‌شدگان در قفس عادات كجا؟ آيا كسي صداي ما را مي‌شنود؟ آيا اميدي براي ما هم هست؟!»
   آخرين ديدار
گلعلي بابايي، نويسنده كتاب، روايتي از آخرين ديدار سردار همداني و رهبر معظم انقلاب آورده است: «دوشنبه، 13 مهرماه 1394، با حضرت آقا قرار ملاقات داشتيم، قرار بود سردار همداني يك‌شنبه به سوريه برود. وقتي از ديدار با رهبر باخبر شد، سفرش را به تأخير انداخت. من نشنيدم؛ دوستان گفتند كه حاج حسين مي‌گفت: «بروم براي آخرين‌بار حضرت آقا را ببينم». روز دوشنبه با لباس نظامي به بيت آمد. رديف جلو، من و سردار كاظميني و سردار همداني و سردار محقق نشسته بوديم. حضرت آقا با لبخند به گرمي با ايشان و ديگر حاضران احوالپرسي كردند.
جلسه كه تمام شد، حضرت آقا به ديدن آثار نشر 27 - كه در پستويي روي ميزي چيده شده بود- رفتند. كتاب مهتاب خين را كه ديدند فرمودند: «اين چيست؟» گفتيم: «خاطرات آقاي همداني است.» سرشان را برگرداندند و گفتند: «آقاي همداني كو؟» سردار همداني جلو رفت و گفت: «اين خاطرات من است. من تعريف كرده‌ام و آقاي حسين بهزاد نوشته است. » حضرت آقا پرسيدند: «تا آخر جنگ است؟» گفت: «نه، تا فتح خرمشهر است.» گفتند: «پس بقيه‌اش چه؟» حاج حسين گفت: «بقيه‌اش در حال تدوين است.»
گفتند: «پس حتماً ادامه بدهيد.» سردار همداني گفت: «حضرت آقا، اجازه بدهيد توضيحي هم درباره كتاب‌هاي ترجمه شده بدهم؛ كتاب‌هايي كه به سوريه برديم و بسيار تأثيرگذار بود.» و بعد از كتاب‌هاي ترجمه شده آماري ارائه داد. در اين لحظه آقا فرمودند: «چه كسي اين كتاب‌ها را ترجمه كرده است؟» حاج حسين گفت: «يك مترجم مصري اين كار را كرد.» رهبر پاسخ دادند: «اين خوب است. چون ترجمه را بايد بومي‌ها انجام بدهند. اگر ايراني‌ها ترجمه كنند، شايد براي آنها قابل فهم نباشد.» و توصيه كردند كه اين كار را ادامه بدهيد. سپس، سردار همداني حضرت آقا را بغل كرد و پيشاني ايشان را بوسيد... بعد از ظهر همان روز به سوريه رفت و سه روز بعد به شهادت رسيد.» به گزارش صبح نو، كتاب «ساعت 16 به وقت حلب» به قيمت 12 هزار تومان و توسط نشر صاعقه روانه بازار نشر شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن