تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797009399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا اينقدر از آزمون كيفيت بنزين مي ‌پرسيد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چرا اينقدر از آزمون كيفيت بنزين مي ‌پرسيد؟!
رئيس سازمان استاندارد ضمن طفره رفتن از توضيح در مورد آزمون جديد بنزين از پرسش خبرنگاران در اين خصوص شاكي شد و گفت: چرا اينقدر در مورد بنزين سؤال مي‌پرسيد؟ آزمون بنزين يك كار روتين در سازمان استاندارد است، كارهاي مهم‌تري در سازمان استاندارد در حال انجام است.
نویسنده : بهناز قاسمی 


رئيس سازمان استاندارد ضمن طفره رفتن از توضيح در مورد آزمون جديد بنزين از پرسش خبرنگاران در اين خصوص شاكي شد و گفت: چرا اينقدر در مورد بنزين سؤال مي‌پرسيد؟ آزمون بنزين يك كار روتين در سازمان استاندارد است، كارهاي مهم‌تري در سازمان استاندارد در حال انجام است.
زماني كه موضوع بررسي استاندارد بنزين از سوي سازمان استاندارد مطرح شد، انتقادات فراواني از سوي كارشناسان صورت گرفت مبني بر اينكه يك سازمان دولتي نمي‌تواند بي‌طرفانه كيفيت بنزين را بررسي و نتايج آن را اعلام كند.
اكنون پس از يك سال وقتي از رئيس سازمان استاندارد در خصوص نتايج آزمايشگاهي كيفيت بنزين سؤال مي‌شود، رئيس اين سازمان با طفره رفتن از پاسخ شفاف از پرسش خبرنگاران انتقاد مي‌كند.  روز گذشته نيره پيروزبخت در يك نشست خبري در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه با توجه به فرا رسيدن فصول سرد سال و آلودگي هوا، نتايج جديد آزمون بنزين چه بوده است؟ ضمن طفره رفتن از پاسخ به اين سؤال اظهار داشت: آلودگي هوا صرفاً به دليل آلودگي بنزين نيست بلكه فاكتورهاي ديگري در آلودگي هوا دخيل هستند كه بايد پيگيري شود.  پيروزبخت در حالي اين بحث‌ها را مطرح كرد كه معاون نظارت بر اجراي استاندارد سازمان استاندارد نيمه شهريور ماه گفته بود كه فعلاً نمونه‌برداري از بنزين توزيعي در هشت كلانشهر صورت نگرفته است.  در عين حال سازمان استاندارد قبلاً با مشكل تأمين مالي براي آزمون بنزين روبه‌رو بوده و احتمالاً تأخير در انجام آزمون بنزين و اعلام عمومي نتايج آن به همين دليل اتفاق افتاده است، چراكه سازمان استاندارد موظف است ضمن آزمون دوره‌اي بنزين، نتايج آن را اعلام عمومي كند.
پيروزبخت در ادامه در مورد الزام خودروسازان به توليد خودرو با استاندارد يورو 5 نيز گفت: براي استاندارد يورو‌5 مصوبه قطعي نداريم و اجباري براي رعايت اين استاندارد در توليد خودروها نداريم.
در ادامه اين نشست خبري وحيد مرندي مقدم معاون نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد نيز با بيان اينكه گزارش تحليلي آزمون بنزين را براي ارسال به مسئولان آماده كرده‌ايم، از اعلام اين مطلب كه اين گزارش مربوط به چه دوره زماني است خودداري كرد.  احتمالاً منظور مرندي‌مقدم همان آزمون بنزين در بهمن و اسفند سال گذشته است و آزمون جديدي صورت نگرفته است.  وي همچنين از انجام آزمون گازوئيل خبر داد و گفت: نتيجه اين آزمون تا چند روز آينده اعلام خواهد شد. به گفته مرندي‌مقدم آلايندگي برخي كارخانه‌هاي سيمان، شكر و گچ نيز از حد مجاز بيشتر بوده كه در آلودگي هوا مؤثر است.

  بازنگري در واردات پالم ربطي به استاندارد ندارد
پيروزبخت رئيس سازمان استاندارد در ادامه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه در جريان سفر رئيس‌جمهور به مالزي، صحبت‌هايي در مورد واردات روغن پالم مطرح شد، آيا قرار است در استاندارد مصرف اين محصول بازنگري شود؟ گفت: سازمان استاندارد مسئول تنظيم بازار نيست بلكه از نظر كيفي مسئوليت داريم.  وي افزود: پس از واردات روغن پالم، آن را با يكي از چهار گريد استانداردي مطابقت مي‌دهيم تا پس از تأييد، مجوز واردات صادر شود.

  نياز به مشاركت دستگاه‌ها براي تصميم‌گيري درباره تراريخته
پيروزبخت همچنين در مورد بررسي سازمان استاندارد روي محصولات تراريخته گفت: روي ممنوعيت واردات اين محصولات در مجلس و دولت كار مي‌شود و ما نيز در پژوهشگاه استاندارد بررسي‌هايي را انجام مي‌دهيم.  وي افزود: در مورد اين موضوع بايد سازمان استاندارد، وزارت جهاد كشاورزي، وزارت بهداشت و سازمان محيط زيست با يكديگر همكاري داشته باشند.  وي در ادامه در خصوص بررسي محصولات جديد شركت‌هاي خودروساز كه قرار است با همكاري شركاي خارجي توليد شوند نيز گفت: خودروسازان پيش از انعقاد قرارداد، اطلاعات مربوط به خودروهاي مورد بحث را به ما ارائه نمي‌كنند اما در نهايت زماني كه خودرو بخواهد از خط توليد خارج شود بايد مجوز سازمان استاندارد را دريافت كند.
به گفته پيروزبخت هم اكنون اجراي استانداردهاي جديد براي خودروهايي كه در كشور توليد مي‌شوند در حال بررسي است اما اين استانداردها براي قراردادهاي جديد خودروسازان مد نظر قرار مي‌گيرد.  وي همچنين با اشاره به بازرسي ۲۵۰۰ ايستگاه CNG در كشور، گفت: حدود ۱۰۰ ايستگاه را تعطيل كرده‌ايم.
رئيس سازمان ملي استاندارد با بيان اينكه سطح بازرسي‌هاي ما در سال‌هاي اخير با توجه به تنگناهاي مالي ادامه داشته است، گفت: در سه سال اخير، يك‌ميليون بازرسي از سطح بازار داشتيم كه بازرسي از واحدهاي صنفي به منظور دفاع از حقوق مصرف‌كننده انجام گرفته است.
پيروزبخت با اشاره به اينكه بازرسي از ايستگاه‌هاي CNG را آغاز كرده‌ايم، ادامه داد: در سال‌هاي گذشته توجه زيادي به اين موضوع نشده بود، اما ما بازرسي‌ها را آغاز كرديم و متوجه شديم كه اين ايستگاه‌ها وضعيت مناسب ندارند.
وي افزود: بازرسي‌ها از حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد CNG انجام شده و اخطارهايي را به آنها داديم و حتي ۱۰۰ واحد CNG را تعطيل كرديم.
رئيس سازمان ملي استاندارد با اشاره به ضرورت بازبيني كپسول‌هاي CNG در خودروها اظهار كرد: به دليل اينكه اين فرآيند مرتبط با مردم است و خودروها مالك شخصي دارند، از خودروهاي دولتي آغاز كرديم.

  يك درصد آسانسورهاي بازرسي شده استاندارد است
  پيروزبخت با بيان اينكه بازرسي دوره‌اي آسانسور را شروع كرده‌ايم كه در اين مورد هم وضعيت خوبي نداريم، اظهار داشت: تاكنون ۲هزار و ۶۵۰ آسانسور مورد بازرسي قرار گرفته كه ۳۷ مورد با استاندارد منطبق بوده است.  وي ادامه داد: 2 ميليون و ۶۵۰ هزار شير و سيلندر گاز مايع را بازسازي و نوسازي كرديم، همچنين در بخش مصالح ساختماني و مواد غذايي هم توجه جدي داشتيم.  پيروزبخت درخصوص اقدامات مهم سازمان استاندارد گفت: تاكنون ۳۰ هزار استاندارد ملي را تدوين كرديم كه از اين تعداد ۱۱ هزار استاندارد در سه سال اخير تدوين شده است.  پيروزبخت با اشاره به اينكه براي نخستين بار سه پروانه كاربرد علامت استاندارد حلال در ايران از سوي اين سازمان صادر شده است، اظهار كرد: اين پروانه‌ها با دو امضاي نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي و رئيس سازمان ملي استاندارد صادر مي‌شود.  وي در پايان از برگزاري مراسم روز استاندارد با تأخير و در روز ۲۶ مهرماه در تهران خبر داد.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن