تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816942083
تلویزیون فقط به مستندهای خاص علاقه دارد!
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: وقتی راجع به موضوعات محرم و عاشورا فیلمی ساخته میشود همیشه لفظ سفارش با آن عجین است، آن قدر کارهای بدی که سفارش در آنها مشهود بوده که همانها یادمان مانده است.
محسن امیر یوسفی در نشست بررسی سه مستند عاشورایی -ساختهی ناصر تقوایی، بهمن کیارستمی و خودش- گفت: جایی که باید مستند را به مردم نشان بدهد تلویزیون است، اما انگار تلویزیون هم فقط نوع خاصی از مستند را نشان میدهد و به آن مهر تأیید میزند که تا به حال تأثیری هم نگذاشته است.
این کارگردان با اشاره به اینکه فیلم «کاروان» در خمینیشهر اصفهان ساخته شده است، درباره فیلم «خواب تلخ» که در همین شهر ساخته شده نیز گفت: آن زمان که این فیلم را ساختم یکی از دلایلی که جلوی نمایش آن را گرفتند این بود که چرا این فیلم در این شهر ساخته شده است. مگر شهر دیگری نبود؟ در این باره باید بگویم که خمینیشهر شهر خود من است. من متولد آبادانم اما در اصفهان بزرگ شدهام.
در این نشست که عصر چهارشنبه ۲۸ مهر پس از نمایش سه مستند «اربعین»(ناصر تقوایی)، «شبیهخوانی»(بهمن کیارستمی) و «کاروان»(محسن امیریوسفی) در مؤسسه فرهنگی «آپ آرت مان» برگزار شد، امیر یوسفی درباره سوژه فیلمش اظهار کرد: از وقتی که یادم هست این کاروان در خمینیشهر تشکیل میشد. کاروانهای بزرگ و رنگارنگ زیادی در دنیا هست و این کاروان هم جزو بزرگترین کاروانهای دنیاست، ولی ما ایرانیها به این چیزها عادت داریم و بزرگترینهایی که داریم برای ما عادی است.
او درباره چگونگی ساخت فیلم درباره این کاروان نیز گفت: دوست داشتم فیلمی درباره این رویداد بسازم بنابراین طرحی را به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارائه دادم. آن زمان از دهان ما درآمد که گفتیم نگاه طنزی به این قضیه داریم. بعد از کشوقوسهای بسیار گفتند برو بساز ببینیم چه کار میکنی. فیلم ساخته شد و در جشنواره فیلم کوتاه تهران هم به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد و بعد از آن با ما قرارداد بستند و فیلم را از ما گرفتند. تلویزیون چند سالی با هیجانزدگی این فیلم را نشان داد اما بعداً نمایش آن متوقف شد اما خوشبختانه فیلم به خوبی دیده شد و عاقبتبه خیر شد. جدای از وجه مذهبی و اعتقادی قضیه، در فیلم «کاروان» نگاهی به وجه تاریخی این اتفاق هم داشتیم و اینکه کاراکترهای این کاروان از ورای اسطورهها تعریفی برای خود دارند.
این کارگردان سینما دربارهی پرداختن به موضوع تعزیه نیز اظهار کرد: در نگاه اول به بعضی مسائل انگار تکلیف آنها از پیش روشن است همیشه یک نگاه رضاشاهی به این قضیه داریم که این بساط باید جمع شود. این ممنوعیت در قشر مذهبی ما هم است که میگویند نباید این شبیهسازیها اتفاق بیفتد. در میان روشنفکران هم تعزیه نوعی تئاتر دستپایین قلمداد میشود. اما به نظرم باید بیشتر روی آن کار کنیم. تمام مسائلی که برشت در کتاب خود درباره تئاتر میگوید من از بچگی در تعزیه میدیدم. این کشف بزرگ من نیست و خیلیها درباره آن حرف زدهاند، اما انگار باید یک خارجی درباره آن حرف بزند تا ما تلنگری بخوریم. تعزیه نهتنها در سالهای اخیر حقش را نگرفته بلکه انگار بازهم کسانی دنبال این هستند که کنار گذاشته شود.
کارگردان فیلم کمدی «آتشکار» با اشاره به اینکه موضوع تعزیه قابلیتهای سینمایی دارد و میتوان روی آن کار کرد، اظهار کرد: جایی که باید مستند را به مردم نشان بدهد تلویزیون است، اما انگار تلویزیون هم فقط نوع خاصی از مستند را نشان میدهد و به آن مهر تأیید میزند که تا به حال تأثیری هم نگذاشته است. خدا پدر آن کسی را که موبایل را اختراع کرد بیامرزد! لااقل از این طریق از این مراسمها تصویربرداری میشود و بعدها میشود به آنها رجوع کرد. پرداختن به سنت ما هنوز تکهتکه و مانند فیل در تاریکی است. روزی ببینیم این یک عنصر ایرانی است که حاصل تلاش مردم ایران بوده و ریشه در ایران پیش از اسلام داشته است. در این مورد فارغ از این که چه گرایشی داشته باشیم باید بفهمیم این یک فرم است و شاید دولت و سایرین باید دست از سر آن بردارند و بگذارند مسیر خودش را طی کند.
امیر یوسفی همچنین درباره کمبود آثار ارزشمند که به این موضوعات پرداخته باشند نیز گفت: کسی مثل ناصر تقوایی یک استثناست که این استثنا بودن جایگاه او را هم بالا میبرد اما ای کاش این استثنا قاعده سینمای مستند ما بود. ما تا کی میتوانیم از مستندهای چهل سال پیش صحبت کنیم؟ وقتی کل نشانههای مذهبی را در سینمای بعد از انقلاب نگاه میکنیم هنوز که هنوز است تعداد این شمایلها کمتر از فیلمهای بعد از انقلاب است. در فیلمفارسی وقتی یک لات کنار سقاخانه میرفت و شمعی روشن میکرد، کسی نمیگفت این سفارشی است و معلوم بود که نوع زیست خود آن آدمهاست. هرچه بیشتر این نشانهها دیده شود آن خرافات و جهالت در میان عوام کمتر میشود. اگر بیشتر و بهتر در این باره فیلم ساخته میشد میتوانست بر باورهای مردم تأثیر بگذارد.
او درباره اینکه آیا میشود تعزیه را با حذف شلختگیهای آن به عنوان نوعی از تئاتر به صحنه برد اظهار کرد: مطمئناً این اتفاق میتواند بیفتد اما باید توجه کنیم وقتی از تعزیه و کاروان و دستگاه امام حسین(ع) صحبت میکنیم مزهاش به همان مردمی و عوامانه بودن آن است. ما درباره تعزیهای صحبت میکنیم که هزاران نفر به دیدن آن میآیند و وسط اجرا یک نفر بلند میشود و به شمر حمله میکند که امام حسین(ع) را نکشد. ما از هنر و اجراء چه توقعی داریم. توقع ما تأثیرگذاری است و میبینیم که این تأثیرگذاری همچنین ادامه دارد.
محسن امیریوسفی که فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» را سال ۹۱ ساخته اما تاکنون اجازه نمایش پیدا نکرده در حاشیه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره این فیلم گفت: از سال ۸۹ که پروانه ساخت گرفتم شش سال از عمرم را روی این فیلم گذاشتم که سه سال آن در دولت روحانی بوده است. من همانطور که به صورت قانونی فیلم را ساختم به طور قانونی هم منتظر دریافت پروانه نمایش آن هستم در این مدت هم همواره با سازمان سینمایی در حال گفتوگو بودهام اما اخیراً کمی رفتنم به ارشاد را کم کردهام، چون متوجه شدهام کسانی که در نگهبانی هستند از من چیزی نمیخواهند بعد متوجه شدم آنها فکر میکنند من کارمند ارشاد هستم.
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]
صفحات پیشنهادی
تلویزیون فقط جاي ستارههاي سينمايي و ورزشي نيست
تلویزیون فقط جاي ستارههاي سينمايي و ورزشي نيست جمعه شب نهم مهرماه يكي از آخرين برنامههاي دورهمي قبل از ماه محرم پخش شد برنامهاي كه مهمان ويژه داشت مهمان برنامه نه بازيگر بود نه دوبلر نه خواننده و نه ورزشكار بلكه پروفسور مجيد سميعي سلطان جراحان مغز دنيا بود نویسندهاین شهر فقط یک شهروند دارد!
این شهر فقط یک شهروند دارد تاریخ انتشار چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱ ۱۷ کوچکترین شهر جهان فقط یک نفر جمعیت دارد به گزارش افکار نیوز کوچکترین شهر جهان با یک نفر جمعیت شهر «مونووی» Monowi در ایالت «نبراسکا» در آمریکاست بر اساس گزارش رویترز &laqاعلام نامزدهای بخش تلویزیون شانزدهمین جشن «حافظ» «جواد رضویان» و «شهاب حسینی» در
اعلام نامزدهای بخش تلویزیون شانزدهمین جشن حافظجواد رضویان و شهاب حسینی در جمع نامزدها در شانزدهمین جشن حافظ کلیه سریالهایی که در فاصله فروردین سال ۹۴ تا آخر اسفندماه از تلویزیون به نمایش درآمدهاند و یا در شبکه نمایش خانگی پخش شدهاند مورد داوری قرار گرفتند به گزارش خبرگزاری فبزرگترین معرق فلز صلوات خاصه حضرت رضا(ع) در تهران رونمایی شد
بزرگترین معرق فلز صلوات خاصه حضرت رضا ع در تهران رونمایی شد تهران - ایرنا- در آستانه ولادت حضرت رضا ع در مراسمی از بزرگترین اثر هنری معرق فلز صلوات خاصه امام رضا ع اثر استاد منصور غفاریان در فرهنگسرای معرفت تهران رونمایی شد به گزارش خبرنگار ایرنا در آستانه ولادت حضرت رضا عکانون آغوش خود را بر روی کودکان خاص باز کرد - ایسنا
به دنبال طرح توافقنامه انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین برنامه دوپنجره دو لبخند فردا در نیشابور همزمان با حضور ۵۰ نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان برگزار خواهد شد به گزارش خبرنگار ایسنا دو پنجره دو لبخند برنامهای ابتکاری است کهفیلمهای تلویزیون در روزهای ماه محرم!
تلویزیون در ایام تاسوعا و عاشورا فیلم های مختلفی را روی آنتن می برد که مهمترین آنها بهره گرفتن از قسمت های مختلف سریال مختارنامه است فیلمهای تلویزیونتلویزیون در ایام تاسوعا و عاشورا فیلم های مختلفی را روی آنتن می برد که مهمترین آنها بهره گرفتن از قسمت های مختلف سریال مختارنا«سعید آقاخانی» مجری تلویزیون شد +تصاویر
سعید آقاخانی مجری تلویزیون شد تصاویر ساختار برنامه جهت تلفیقی از گزارش گفتوگو و مناظره است و در بخش داخل استودیو سعید آقاخانی به عنوان مجری درباره موضوع مورد بحث با کارشناس صحبت میکنند و در کنار آنها تعدادی از مردم عادی حضور دارند و در گفتوگو ها شرکت میکنند آفتابنیوزتلویزیون به پرسشهای مخاطبان «معمای شاه» ماهی یک بار پاسخ میدهد - ایسنا
تهیهکننده پاسخ به تاریخ علت توقفی که در این پخش این برنامه پیش آمده را تغییر در کنداکتور شبکه یک سیما عنوان کرد حسین مروی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد از سازمان صداوسیما به ما اعلام کردند که برنامه در تعداد کمتری پخش شود و به همین خاطر هم قرار است در ماه فقط یک بار راهی آنخط قرمزهای تلویزیون برای طرح موضوع ایدز در سریالها - ایسنا
تهیهکننده مجموعه پریا دربارهی تغییر ناگهانی ساعت پخش این سریال در شامگاه گذشته اظهار کرد اتفاقی که شب گذشته افتاد ناگهانی بود و به اندازه کافی اطلاعرسانی نشده بود ساعتی هم که پریا پخش شد زمان مناسبی نبود به گزارش ایسنا شبکه سه سیما شامگاه گذشته در اقدامی ناگهانی و بدتلویزیون «برج تاریک» بنا میکند
در حالی که هنوز نسخه سینمایی برج تاریک به نمایش عمومی درنیامده تولید نسخه تلویزیونی آن هم در دستور کار صنعت تلویزیون قرار گرفته است ادریس البا بازیگر سیاهپوست سینما که یکی از دو نقش اصلی نسخه سینمایی را به عهده دارد خبر از تولید نسخه تلویزیونی آن میدهد او که یکی از تهیه&z-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها