تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799043450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام 100 بانوی آموزش دیده در راهپیمایی اربعین حسینی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اعزام 100 بانوی آموزش دیده در راهپیمایی اربعین حسینی
لاله افتخاری گفت: ما در شورای راهبردی 100 نفر از بانوان را آموزش داده و برای میزبانی زائران ایرانی به موکب‌های راهپیمایی اربعین حسینی اعزام خواهیم کرد.


به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نخستین نشست خبری شورای راهبردی فعالیتهای بانوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین وزارت کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمين حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین و لاله افتخاری رییس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان امروز دوشنبه 26 مهر در سالن اجتماعات این ستاد برگزار شد.
 
در این نشست لاله افتخاری رییس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در خصوص فعالیت های این شورا اظهار کرد: این شورا در نظر دارد تا با ایجاد حلقه واصل و پل ارتباطی بین بانوان ایرانی و بانوان زائر از دیگر کشورهای جهان، در جهت خدمت رسانی و افزایش بعد فرهنگی و آموزشی این افراد گام های موثری بردارد.
 
وی بابیان اینکه ماندگاری راه سید الشهدا پس از 14 قرن به خاطر زنده نگاه داشتن معنویت آن است، افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که حضور میلیونی زائران ايرانی در راهپیمایی اربعین باید با شعور و معرفت همراه بوده و همه با دست پر به کشور بازگردند.
 
افتخاری در رابطه با اعضای شورای راهبردی بانوان خاطر نشان کرد: این شورا با هم کاری دستگاه های مختلف اعم از بسیج طلاب،  امور مساجد،  وزارت کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور،  بسیج اساتید،  نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و رییس سازمان بسیج زنان مشغول به کار بوده و دو نهاد سازمان بازسازی عتبات عاليات و هیأت رزمندگان اسلام از اعضای تام الاختيار این شورا هستند.
 
وی افزود: برنامه های ما در سه بخش،  پیش از اجرا،  اقدام و اجرا دسته بندی شده که مرحله اجرایی از موسم اربعین آغاز به کار خواهد کرد.
 
رییس شورای راهبردی بانوان با تاکید براین نکته که موکب های خاص بانوان برای استقرار بانوان ایرانی در نظر گرفته شده،  تصریح کرد: برنامه های خاصی را برای بانوان ایرانی در موکب های تعبیه شده در مسیر راهپیمایی،  نجف،  کربلا،  سامرا و کاظمین داریم که به پشتیبانی و رفع نیاز های آموزشی و بهداشتی مبادرت خواهند کرد.
 
وی افزود: پنجشنبه 29 مهر کلاس های آموزشی برای تربیت و آماده سازی 100 نفر از بانوان جهت استقرار در موکب ها برای میزبانی از زائران و آموزش آنها آغاز خواهد شز.
 
افتخاری بیان کرد: بخش آموزش احکام و مطالب عمومی توسط اساتید قرآنی خانم در نظر گرفته شده که آموزش قرائت صحیح نماز،  قرائت و حفظ قرآن کریم،  پاسخگویی به سوالات،  تدبر در قرآن را برعهده خواهند داشت.
 
وی در خصوص طرح نائب الشهدا گفت: با هماهنگی های انجام شده با خانواده های شهدای منا، مسجدالحرام و مدافعان حرم سایتی را با نام نائب الشهدا راه اندازی کرده ایم که علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سایت و انتخاب یکی از شهدا به جای آن شهید نائب الزیاره باشند.
 
افتخاری در رابطه با کمیته های شورای راهبردی بانوان اظهار کرد: این شورا دارای سه کمیته،  محتوایی،  بین الملل و کمیته داخلی است و کمیته علمی که در طول سال نیز فعالیت دارد جز کمیته محتوایی است.
 
وی افزود: برای بانوان زائر در راهپیمایی اربعین سرودی را سفارش داده ایم و در روزهای آینده از لوگوی ما رو نمایی خواهد شد.
 
رییس شورای راهبردی بانوان خاطر نشان کرد: به خاطر جلوگیری از ازدحام جمعيت و ایجاد اختلاط گیت های ویژه ای را برای هردو طرف ایرانی و عراقی توصیه کرده ایم که امیدواریم اجرایی شود.
 
افتخاری در رابطه با راه های ارتباطی و اطلاع رسانی راهپیمایی اربعین گفت: علاقه مندان می توانند از طریق رادیو اربعین که از هفته آینده شروع به کار خواهد کرد،  پورتال الاربعین،  کانال رسمی تلگرام و فضای مجازی پیگیر اخبار این راهپیمایی باشکوه باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمين حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین وزارت کشور نیز در این نشست اظهار کرد:برای اولین بار راویانی از بخش بانوان اعزام خواهیم کرد تا در موکب ها به صورت مصور و به دو زبان عربی و فارسی واقعه عاشورا و کاروان اسرا را روایت کنند.

وی افزود: این موکب ها در کربلا قطعا در پشت خیمه گاه و در کنار هتل جواهر خواهد بود و در نجف نیز رو به روی شائر الرسول قرار خواهد داست. 

احمدی در پایان به بانوان زائر توصیه کرد: بانوان حتما با محارم یا به صورت گروهی عازم شوند و مسائل شرعی و امنیتی را در نظر بگیرند لذا در صورت بیماری توصیه اکید دارم که به راهپیمایی نیایند.
 




۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن