تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817083560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوتبال تایلند در آستانه فروپاشی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه شهروند: حتما از چند روز قبل خبر درگذشت پادشاه کشور تایلند به گوشتان رسیده اما جالب است بدانید که این اتفاق حتی روی فوتبال این کشور تأثیر بسیاری داشته، تا جایی که آخرین تصمیم خبر از مشخص شدن نتایج فوتبال توسط قرعه‌کشی می‌دهد. استعفای مدیران، تعطیلی لیگ، وضع نابسامان تیم‌ملی و... ازجمله اتفاقاتی است که بعد از درگذشت پادشاه تایلند در فوتبال این کشور رخ داده و نشان‌دهنده وابستگی شدید فوتبال و سیاست در این کشور است.
 

تعطیلی ٣ ماهه لیگ
 

بعد از این‌که به واسطه درگذشت پادشاه تایلند یک‌سال عزای عمومی در این کشور اعلام شد، فوتبال که بارها از سوی فیفا تأکید شده باید جدا از سیاست باشد،‌ نزد تایلندی‌ها با تعطیلی ٣ ماهه روبه‌رو شده است. لیگ فوتبال تایلند که درحال برگزاری بود، تا ٣ ماه تعطیل شده و حتی تیم‌ملی تایلند نیز که در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨روسیه به رقابت با حریفانش می‌پردازد، وضع نامشخصی دارد. این اتفاقات در شرایطی رخ داده که بازیکنان ملی تایلند و حتی بازیکنان خارجی شاغل در این کشور دچار سرگردانی شده‌اند.
 

قرعه‌کشی برای تعیین نتیجه مسابقات!
 

طبق اعلام مسئولان در مدت ٣ ماه تعطیلی، نتایج لیگ فوتبال این کشور با قرعه‌کشی مشخص می‌شود! بدین ترتیب که برای تعیین برنده هر بازی قرعه‌کشی می‌شود و شاید وضع قهرمان نیز با همین برگه‌ها و خارج از زمین فوتبال رقم بخورد! در صورتی که این تصمیم عملی شود، شاید برای اولین‌بار باشد که لیگ یک کشور با قرعه‌کشی قهرمان خود را معرفی می‌کند، اگرچه احتمالا فیفا هم به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.
 

فوتبال ملی هم تعطیل شد
 

با این‌که صعود تایلند به مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا، یک افتخار بزرگ برای تیم‌ملی این کشور که در رده ١٣٥ رنکینگ فیفا قرار دارد، محسوب می‌شود اما بعد از اتفاقات سیاسی در این کشور حتی فوتبال ملی هم جایی در برنامه تایلندی‌ها ندارد. اولین آثار این اتفاق لغو دیدار تدارکاتی ایران و تایلند بود که طبق قرار قبلی باید در آبان ماه در خاک تایلند برگزار می‌شد. همچنین این کشور شرق آسیایی از AFC و فیفا درخواست کرده تا در دیدار بعدی خود در مقدماتی جام‌جهانی مقابل استرالیا که میزبان است، در کشور دیگری پذیرای حریفش باشد. از سنگاپور به‌عنوان میزبان احتمالی این دیدار که قرار است اواخر آبان‌ماه برگزار شود، نام می‌برند. با این وضع به نظر می‌رسد تایلند اندک امیدهای خود در راه صعود به جام‌جهانی را هم از دست داده است.
 

استعفای مدیران باشگاه‌ها
 

فوتبال تایلند با این‌که در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته اما همچنان به صورت حرفه‌ای اداره نمی‌شود و اکثر باشگاه‌های این کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم وابسته به حکومت پادشاهی تایلند هستند. در همین راستا بعد از اتفاقات اخیر، تعداد زیادی از مدیران باشگاه‌های تایلندی از سمت خود استعفا کردند. همچنین شنیده می‌شود که مدیران این باشگاه‌ها که درآمد زیادی را از راه فوتبال برای خود ایجاد کرده بودند، حالا از ترس حسابرسی و پاسخگو بودن به حکومت جدید کناره‌گیری کرده‌اند.
 

یاورزاده: اتفاقات عجیبی در فوتبال تایلند رخ داد
 

بهشاد یاورزاده، بازیکن سابق استقلال که در چند‌سال اخیر در لیگ دسته اول تایلند فعالیت کرده، درباره وضع فوتبال این کشور به «شهروند» می‌گوید: «من اطلاعات زیادی از وضع لیگ برتر تایلند ندارم و از طرفی کار خودم هم در فصل جاری به اتمام رسیده است. هفته گذشته بود که تیم ما در پلی‌آف لیگ تایلند شکست خورد و حذف شد. با این حال شاهد اتفاقات عجیبی در چند روز اخیر در فوتبال تایلند بودم. خیلی از مدیران باشگاه‌ها به خاطر وابستگی که به حکومت داشتند،‌ استعفا کردند و مشخص نیست این باشگاه‌ها که بازیکنان زیادی را در اختیار دارند،‌ چه سرنوشتی خواهند داشت.» وی همچنین درباره احتمال تعیین نتیجه مسابقات با قرعه‌کشی می‌افزاید: «من هم این موضوع را شنیده‌ام اما دقیقا نمی‌دانم قرار است چه تصمیمی بگیرند. شاید خود مسئولان این کشور هم ندانند که قرار است چه اتفاقی بیفتد چون فعلا به فکر مسائل دیگری هستند. با این حال با وضعی که من می‌بینم، ممکن است هر اتفاق عجیب و غریبی در این روزها رخ دهد.» یاورزاده در پایان درباره وضع خودش خاطرنشان می‌کند: «من احتمالا تا یک هفته دیگر به ایران بازمی‌گردم و شاید دیگر به فوتبال هم ادامه ندهم. ممکن است تصمیم بگیرم برای همیشه فوتبال را کنار بگذارم و برای پشت‌سر گذاشتن مدارج مربیگری به آمریکا بروم. می‌خواهم بعد از چند‌سال حضور در تایلند یک زندگی جدید را تجربه کنم.»
 

سرنوشت فوتبال غیرحرفه‌ای
 

لیگ تایلند در سال‌های اخیر پذیرای چند بازیکن ایرانی بوده و از کشورهای دیگر آسیایی و غیرآسیایی هم بازیکنانی را جذب کرده تا باعث فوتبال کشورش شود. با این حال اتفاقاتی که بعد از درگذشت پادشاه تایلند در فوتبال این کشور رخ داده را می‌توان مصداق بارز یک فوتبال غیرحرفه‌ای دانست. این‌که تقریبا تمام باشگاه‌ها به حکومت وابسته باشند و نتوانند از خودشان حرفی برای گفتن داشته باشند، مانع بزرگی برای حرفه‌ای شدن فوتبال یک کشور خواهد بود. مطمئنا در صورت ادامه تصمیمات عجیب فدراسیون فوتبال تایلند، فیفا هم به این مسأله ورود کرده و حتی خطر تعلیق به‌دلیل دخالت‌های سیاسی فوتبال این کشور را تهدید می‌کند. از سوی دیگر تیم‌ملی فوتبال تایلند که بعد از ٤ بازی بدون امتیاز در قعر گروه B مقدماتی جام‌جهانی قرار دارد، باید با بازیکنان ناآماده و بدون تدارک به مسابقات خود ادامه دهد. درنهایت مجموعه این اتفاقات قطعا به عقب افتادگی فوتبال تایلند منجر خواهد شد.



۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن