تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813201923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پذیره نویسی 400 میلیاردی در بورس انرژی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بورس پرس، علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به آخرین روز معاملاتی قرارداد سلف موازی استاندارد نفت‌کوره در نماد معاملاتی "سمانک 955"به فارس عنوان کرد: این اوراق در تاریخ 21 مهر 94 به ارزش 200 میلیارد تومان و در قالب 244 هزار و 896 قرارداد از طریق بورس انرژی به منظور تامین مالی شرکت ملی نفت ایران منتشر شده بود که پس از گذشت یک سال و رسیدن به زمان سررسید، نماد معاملاتی متوقف و فرآیندهای مرتبط با تسویه اوراق مذکور نیز در روز سررسید (19 مهرماه 95) انجام پذیرفت.

وی افزود: در مجموع 5 مرحله قراردادهای سلف موازی استاندارد توسط شرکت ملی نفت ایران طی سال 94 منتشر شد که دارایی پایه این قراردادها، نفت کوره 380 سانتی استوک بوده و با توجه به اختیار فروش تبعی منضم به این قراردادها، خریداران قراردادهای مذکور می‌توانستند در روز سررسید با اعمال اختیار خود، 125 درصد قیمت خرید در روز عرضه اولیه را دریافت نمایند.

وی با ابراز خرسندی از سررسید موفقیت آمیز هر 5 مرحله اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره (سمانک) و تامین مالی 500 میلیارد تومانی شرکت ملی نفت ایران طی سال 94 از بورس انرژی افزود: از ابتدای تاسیس بورس انرژی یکی از مهمترین اهداف، تامین مالی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده که با همکاری نهادهای مربوطه از ابتدای سال 94 این مهم آغاز شده است.

به گفته این مقام مسئول، طی 5 ماه 5 مرحله تامین مالی شرکت ملی نفت ایران انجام شد و نمادهای "سمانک 951 " و "952" ، سمانک 953 "94 و "سمانک 954 "و" 955 "در ماه های اردیبشهت ، مرداد و مهر 94 منتشر شدند و عملیات تسویه هر 5 مرحله اوراق با موفقیت و به موقع انجام پذیرفت.

حسینی همچنین درباره برنامه های پیش رو تالار سبز گفت: درحالی ششمین تامین مالی شرکت ملی نفت ایران در سال گذشته پذیرش شده که به زودی و پس از طی مراحل مقرراتی مربوط به اخذ وثایق و تضامین، تامین مالی 400 میلیارد تومانی انجام می‌پذیرد. ارزش معاملات ثانویه این اوراق در مجموع به بیش از 430 میلیارد تومان بالغ شد که حاکی از نقدشوندگی بالای این اوراق است.

وی تأمین مالی تولیدکنندگان از طریق بورس‌های کالایی و جمع‌آوری سرمایه‌های خرد عموم مردم برای به راه انداختن چرخ‌های اقتصادی کشور را مطمئن‌ترین راه دانسته و گفت: بورس انرژی ایران پذیرای درخواست‌های متقاضیان در چارچوب قوانین و مقررات در این زمینه خواهد بود.




۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن