تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798311757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گیاهان پرخاصیت برای درمان مشکلات قندی


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:  
92954ff2c6ee4fd6ff25911674451163
برخی داروهای گیاهی می توانند باعث کاهش قند خون و درمان بیماری های قندی شوند برای ایجاد تعادل در قند خون و پیشگیری از آسیب های امراض قندی توصیه می کنیم با برخی از این گیاهان آشنا شوید ،از گیاهانی مانند  آلوئه‌ورا,پیاز,دارچین,،سیر,قره‌قاط,برگ‌های انبه, جینکو بیلوبا,شنبلیله, اسفرزه و بسیاری گیاهان پرخاصیت برای مراقبت از بدن در برابر عوارض دیابت کمک بگیرید. امروزه دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است که نیمی از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. در بیماری دیابت به علت ترشح ناکافی انسولین که یکی از مهم‌ترین هورمون‌های بدن است، میزان قند خون از حد طبیعی خارج می‌شود. این بیماری با ایجاد مشکلات و اختلالاتی مانند بیماری قلبی- عروقی، حمله قلبی، آسیب به اعصاب و گانگرن (قانقاریا) می‌تواند زندگی فرد را به خطر بیندازد، بنابراین افراد باید برای داشتن زندگی بهتر و سالم‌تر، از بدن خود خوب مراقبت و برای پیشگیری از این بیماری مهلک میزان متعادل قند خون را حفظ کنند. به گزارش سایت ریدرزدایجست، از زمان قدیم، گیاهان متفاوتی برای درمان این بیماری استفاده می‌شده که از نظر علمی نیز تاثیر آنها ثابت شده است. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین این گیاهان اشاره شده است.
1. آلوئه‌ورا: آلوئه‌ورا به‌عنوان گیاه شفابخش شناخته شده است. شیره خشک‌شده و ژلی که از قسمت داخل برگ‌ها به دست می‌آید در کاهش میزان گلوکز خون بسیار موثر است.
2. دارچین: این ادویه دسترسی سلول‌های چربی را به انسولین آسان‌تر می‌کند و تبدیل گلوکز به انرژی را چند برابر افزایش می‌دهد. علاوه بر این، دارچین مانع ایجاد رادیکال‌های آزاد خطرناک می‌شود.
3. پیاز: این گیاه تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای در کاهش قند خون دارد. پیاز روی سوخت و ساز گلوکز در کبد تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش ترشح انسولین می‌شود.
4. سیر: این گیاه بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون، بازسازی سلول‌های لوزالمعده و تحرک آن برای تولید انسولین است.
5. برگ‌های انبه: برگ‌های انبه درمان موثری برای بیماری دیابت هستند. کافی است برگ‌های انبه را ۲۴ ساعت در آب خیس کنید. سپس برگ‌ها را بفشارید و آب به دست آمده را بنوشید یا برگ‌های انبه را خشک و سپس آسیاب کنید و روزی ۲ بار با آب مصرف کنید. این ۲ روش عوارض دیابت را از بین می‌برد.
6. قره‌قاط: این میوه اختلالات پرخطر دیابت مانند آسیب‌های چشمی و آب‌مروارید را کاهش می‌دهد.
7. جینکو بیلوبا: عصاره این گیاه برای پیشگیری و درمان مراحل اولیه ناراحتی عصبی ناشی از دیابت موثر است.
8. شنبلیله: شنبلیله یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان برای کنترل بیماری دیابت است. شنبلیله مقاومت انسولین را در بدن کاهش می‌دهد و با افزایش تعداد گیرنده‌های انسولین در گلبول‌های قرمز، میزان قند خون را کنترل می‌کند. این گیاه با به کارگیری گلوکز در بافت‌های پیرامونی، میزان گلوکز خون را کاهش می‌دهد. کافی است دانه‌های شنبلیله را یک شب کامل در یک لیوان آب خیس کنید و روز بعد آب آن را بنوشید و دانه‌ها را بجوید.
9. اسفرزه: این گیاه خاصیت کاهش‌دهنده کلسترول و قند خون را دارد. فیبر بالای موجود در آن، یبوست را از بین می‌برد و با کاهش کلسترول، خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد.
10. ریحان: این گیاه، روند ترشح انسولین را آسان‌تر می‌کند. به‌طور عمومی هر گیاهی که لوزالمعده و کبد را تقویت کند، در درمان دیابت مفید است اما اگر به دیابت مبتلا هستید و دارویی برای کنترل میزان خون مصرف می‌کنید، بهتر است با پزشک مشورت و به‌طور منظم میزان قند خون خود را کنترل کنید تا با افت ناگهانی قند خون مواجه نشوید. سلامت
19 مهر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن