تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821199924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوش‌آباد كاشان؛ الگوي طراحي شهرهاي تاريخي‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نوش‌آباد كاشان؛ الگوي طراحي شهرهاي تاريخي‌


كاشان - خبرنگار اطلاعات: نوش‌آباد به عنوان الگوي طراحي شهرهاي تاريخي كشور انتخاب شد. ‌شهردار نوش‌آباد گفت: با توجه به ويژگيهاي نوش‌آباد و پيگيريهايي كه از طريق سازمان مسكن و شهرسازي انجام شد، شهر نوش‌آباد از ميان شهرهاي تاريخي كشور براي اجراي اين طرح انتخاب شد.

شهردار نوش‌آباد يادآور شد نوش‌آباد نخستين شهري است كه طرح ويژه شهرهاي تاريخي براي دستكن اجرا مي‌شود.

به گفته وي از آنجايي كه اين طرح بوسيله كارشناسان شوراي عالي شهرسازي و معماري و با حضور مديران كل در سطح ملي طراحي و تنظيم مي‌شود لذا اجراي آن زمينه رشد و پيشرفت هرچه بيشتر را در توسعه شهر نوش‌آباد فراهم مي‌كند.

عطايي شاد همچنين از ساماندهي مسيرهاي شهر زيرزميني اويي در سال جاري خبرداد و افزود: به دليل جاري شدن تعدادي از فاضلابهاي خانگي در مسيرهاي اويي كه باعث تخريب اين شهر تاريخي مي‌شود، مقرر شد تا شهرداري نوش‌آباد با همكاري سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور نسبت به رفع خطر از اويي اقدام كند.

اويي معماري دستكند زيرزميني است كه در كاوشهاي باستان‌شناساني در نوش‌آباد شناسايي و در فهرست ميراث ملي كشور ثبت شد.

شهردار نوش‌آباد همچنين از انعقاد و اجراي 9 تفاهم‌نامه مشترك با وزارت مسكن و شهرسازي و ميراث فرهنگي در راستاي شناسايي و معرفي نوش‌آباد در سطح ملي خبرداد و گفت: براساس اين تفاهم‌نامه‌ها نوش‌آباد به عنوان يكي از منابع تحقيق و فعاليت اين دو سازمان در نظر گرفته شد كه منجربه معرفي و شناسايي نوش‌آباد در سطح ملي مي‌شود. وي از جمله برنامه‌هاي 9 گانه اين تفاهم‌نامه‌ها را تدوين سند چشم‌انداز فرهنگي تاريخي نوش‌آباد، تشكيل ميراث راهبردي شهر، معرفي رسانه‌اي نوش‌آباد در سطح ملي و بين‌المللي و تشكيل شبكه شهرهاي كوچك تاريخي حاشيه كوير را اعلام كرد و گفت: نوش‌آباد با توجه به پتانسيلها و ظرفيتهاي موجود و ميراث معنوي و آيينهاي سنتي فرهنگي جاي تأمل نظر بيشتر متخصصان و كارشناسان را دارد.

عطايي شاد سامان‌دهي و مقاوم‌سازي محلات نوش‌آباد و تعيين كاربريهاي بدنه‌ها، انتشار و چاپ كتاب يافته‌هاي باستان‌شناسي اويي، بسته كامل تبليغاتي معرفي نوش‌آباد و ترسيم نقشه يك دو هزارم متر را از ديگر برنامه‌هاي اين تفاهم‌نامه 9 گانه معرفي كرد. نوش‌آباد كه با بيش از 15000 نفر جمعيت در فاصله 7 كيلومتري از شهرستان كاشان و دو كيلومتري آران و بيدگل واقع است، از سال 1367 در مجموعه شهرهاي ايران قرار گرفت.




 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن