تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806594441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش مساحت جنگل‌های‌کشور به ۱۴ میلیون‌ هکتار


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص وضعیت جنگل‌های کشور و ضرورت اجرای دوره تنفس، گفت: جنگل‌های شمال کشور طی دهه‌های گذشته با بهره‌برداری‌های بی‌رویه مواجه بوده که این رویه موجب تخریب جنگل‌ها شده به گونه‌ای که مساحت جنگل‌های شمال کشور از 3 میلیون و 200هزار هکتار به یک میلیون و 900 هزار هکتار کاهش پیدا کرده است، تمامی جنگل‌های کشور هم طی پنجاه سال گذشته از 18 میلیون هکتار به 14 میلون هکتار کاهش پیدا کرده است.
جنگل

نماینده مردم نکا، گلوگاه و بهشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روند بهره‌برداری مذکور موجب نابودی تمامی جنگل‌ها در آینده نزدیک خواهد شد، تصریح کرد: جنگل مهم‌ترین عامل و تضمین‌کننده و نگهدارنده حیات و پایداری محیط‌زیست و حفظ آب، خاک و هواست، در حقیقت هیچ عاملی به اندازه درختان در حفظ محیط‌زیست تاثیر ندارد چراکه درختان خیر محض هستند.

وی حفظ درختان برای حفظ زندگی انسان‌ها را ضروری خواند وافزود: کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس ضرورت‌های مذکور به این نتیجه رسیده که بهره‌برداری صنعتی از جنگل‌های شمال در گام نخست را کاهش دهد چراکه بهره‌برداری صنعتی صرفا از جنگل‌های شمال کشور صورت می‌گیرد، پیشنهاد مذکور به عنوان بندی به لایحه برنامه ششم توسعه افزوده شده است.

 

ارائه پیشنهاد کاهش سالانه 20درصد بهره‌برداری از جنگل‌های شمال

شاعری تصریح کرد: بنابر پیشنهاد مذکور باید بهره‌برداری از جنگل‌های شمال کشور سالانه 20 درصد کاهش پیدا کند و طی پنج سال بهره‌برداری به صفر برسد، امید است این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق برنامه ششم نیز مورد موافقت نمایندگان واقع شود، هرچند شنیده‌ها حاکی از آن است که با این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق موافقت نکردند.

وی با بیان اینکه  نمایندگان در کمیسیون تلفیق برنامه ششم باید به وضعیت جنگل‌های کشور و ضرورت ایجاد دوره تنفس حساسیت داشته باشند، گفت: این موضوع به جهت تاثیر بسیار در وضعیت محیط‌زیست، آب، خاک و پایداری هوای کشور، مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها و صادرات محصولات کشاورزی و به حرکت در آوردن چرخه اقتصادی کشور باید در اولویت قرار گیرد.

 

انتقاد از قاچاق سالانه حداقل دو هزار و 500 تا سه هزار مترمکعب چوب از جنگل‌های شمال کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: برای پرداختن به طور اختصاصی به موضوع ایجاد دوره تنفس برای جنگل‌ها دولت نیز می‌تواند لایحه‌ای را تهیه و به مجلس ارائه کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وضعیت قاچاق چوب، تصریح کرد: قاچاق چوب هم سالانه حداقل بین 2هزار و 500 تا 3 هزار متر مکعب در کشور از جنگل‌های شمال صورت می‌گیرد، برای این موضوع نیز نیروی جنگل‌بان، محیط‌بان و یگان حفاظت باید تجهیز و تقویت شوند، همچنین سرانه مناطق تحت حفاظت هر محیط‌بان، جنگل‌بان و گارد یگان حفاظت نیز باید کاهش داده شود.

۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن