تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814778909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسی در مناطق پُررنج مرزی به سینما رفتن فکر نمی‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عدم رونق سینماهای حوزه انتخابیه‌اش و راه‌های موجود برای حل این معضل، گفت: بر گردن گرفتن هزینه ساخت سینما در شهرهای کوچک توسط دولت با توجه به اینکه بازده اقتصادی ندارد، امکان‌پذیر نیست و باید پذیرفت گسترش شبکه‌های مجازی، تلویزیونی و حتی ماهواره‌ای به همراه مشکلات معیشتی، علاقه مردم را به سینما رفتن و پرداخت پول به این منظور را کاهش داده لذا باید از طرق دیگر اقدام به فعالیت‌های فرهنگی کرد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختصاص بخشی از درآمد حاصل از فروش فیلم‌های سینمایی در شهرهای بزرگ و صاحب سینما همچون تهران به اقدامات فرهنگی و هنری در شهرهای کوچک یا تجهیز سالن‌ها و آمفی تئاترهای دولتی به این منظور می‌تواند این شهرها را مهجوریت فرهنگی بیرون آورد.

نادری ادامه داد: متاسفانه باید بگویم؛ ساخت سینما در شهرهایی مانند اورامانات بی‌فایده خواهد بود چراکه بسیاری از سینماهای موجود نیز به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی به تعطیلی کشیده شده‌اند؛ درواقع هر طرحی باید توجیه اقتصادی داشته باشد اما به دلیل اینکه این توجیه درخصوص ساخت سینما وجود ندارد بخش خصوصی نیز به آن رغبت نشان نمی‌دهند.
شهاب نادری

وی با بیان اینکه در مناطق صفر مرزی که مردم هنوز با مشکلات متعدد و حداقلی زندگی رو به رو هستند کسی به سینما رفتن فکر نمی‌کند لذا نمی‌توان بخش خصوصی را توجیه به ساخت سینما در این مناطق کرد، اضافه کرد: تجهیز سالن‌های دستگاه‌های دولتی نهایت کاری است که می‌توان برای فیلم دیدن مردم در مناطق محروم انجام داد.

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس همچنین گفت: بیکاری جوانان، درآمد نداشتن خانواده‌ها در شهرستان‌های کوچک و مناطق مرزی مجال فکر کردن به سینما رفتن را از مردم گرفته و باید پذیرفت امروز مطالبات مردم آن مناطق سینما نیست لذا باید خوراک فرهنگی را از طریق اماکن عمومی همچون فرهنگسراها، شهرداری‌ها و سالن‌های در اختیار مراکز دولتی به مردم مناطق محروم داد.


۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن