تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817151048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شير‌خوارگان حسيني نذر «قيام» شدند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شير‌خوارگان حسيني نذر «قيام» شدند
نقدي: باید ندای کودکان یمنی که با بمب‌های امریکایی شهید می‌شوند به گوش جهانیان رسانده شود / چهاردهمين همايش بزرگ «شيرخوارگان حسيني» همزمان در 3 هزار و 500 نقطه ايران اسلامي و 41 كشور با حضور هزاران مادر عزادار به‌همراه شيرخوارگان خود در مصلاي امام خميني(ره) تهران برگزار شد.
نویسنده : بیژن سورانی 


چهاردهمين همايش بزرگ «شيرخوارگان حسيني» همزمان در 3 هزار و 500 نقطه ايران اسلامي و 41 كشور با حضور هزاران مادر عزادار به‌همراه شيرخوارگان خود در مصلاي امام خميني(ره) تهران برگزار شد. مادران در نخستين جمعه ماه محرم با روي دست گرفتن نوزادان خود و لالايي خواندن براي طفل سرور و سالار شهيدان حسين (ع)، كودكان را نذر حضرت علي‌اصغر حسين و ياري قيام امام زمان(عج) كردند.

همايش عظيم «شيرخوارگان حسيني» با هدف معرفي امام حسين(ع) به جهانيان به‌واسطه بي‌بديل‌ترين سندِ مظلوميت و حقانيت آن حضرت يعني شهادت حضرت علي اصغر(ع) و آماده‌سازي شيرخوارگان براي ياري قيام امام زمان(عج) برگزار شد. در همايش شيرخوارگان حسيني مادران با ملبس كردن فرزندان و كودكان خود به لباس سبز و سفيد، پيشاني‌بندهاي رنگارنگ و با تكان دادن آنان به ياد شهيد شش ماهه كربلا زمزمه لالايي سر مي‌دهند.
اين مراسم كه هر سال به همت مجمع جهاني بزرگداشت حضرت علي اصغر (ع) در نخستين جمعه ماه محرم برگزار مي‌شود، امسال نيز با هدف تعظيم شعائر حسيني و تربيت نسل انقلابي و مكتبي با حضور مادران و كودكان شيرخوارشان، توسل به حضرت علي اصغر (ع) و اظهار مظلوميت شيرخواره امام حسين (ع) كه مظلومانه در كربلا شهيد شد، برگزار گرديد.
  
آيين علي اصغر در 41 كشور جهان
در همين خصوص داوود منافي‌پور، دبير مجمع جهاني علي‌اصغر (ع) با بيان اينكه قدم اول براي برگزاري آيين حضرت علي اصغر (ع) در سال 1382 برداشته شد، گفت: امسال چهاردهمين سال برگزاري مراسم جهاني براي اين بزرگوار است.
وي با اشاره به اينكه در قاره امريكا 14 ايالت اين مراسم را برگزار مي‌كنند، افزود: روسيه، آلمان، فيليپين، اندونزي، يمن، تاجيكستان، ميانمار، سنگاپور، سوريه، اوكراين، آذربايجان، كشمير، لبنان، بنگلادش، مالزي، تايلند، سوئد، بلژيك، مكزيك، كلمبيا، ونزوئلا، گويان، عراق، پاكستان، تركيه، بحرين، قطر، عمان، عربستان، افغانستان، هند و برخي كشورهاي آفريقايي از جمله كشورهاي برگزار‌كننده آيين حضرت علي اصغر (ع) در ساعت 9 به وقت محلي در اولين جمعه ماه محرم هستند.

منافي‌پور خاطر‌نشان كرد: در اين آيين واقعه‌گويي شهادت مظلومانه حضرت علي اصغر (ع) انجام مي‌شود و در پايان مراسم مادران براي شيرخوارگان نذرنامه مي‌خوانند و فرزندان خود را نذر راه و مسير منجي عالم بشريت مي‌كنند.
وي اظهار كرد: در آغاز مراسم لباس‌هايي به تمامي شيرخوارگان سراسر دنيا اهدا مي‌شود كه سربندهاي آن شامل پنج زبان فارسي، عربي، اردو، تركي و انگليسي مي‌شود.  در اين مراسم مادران، شيرخوارگان خود را با لباس سبز و سربندهاي قرمز به همراه آورده‌اند تا به ياد شهادت حضرت علي‌اصغر، طفل شش ماهه امام حسين (ع) به سوگ بنشينند.
 
مستكبران از برگزاري كنگره شيرخوارگان حسيني در وحشتند
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين مراسم گفت: مستكبران از برگزاري كنگره شيرخوارگان حسيني در وحشتند، چراكه بيدارگري دنيا مانعي سر راه ادامه جنايات مستكبرين است و به همين دليل هم از برگزاري اين كنگره در انگلستان جلوگيري شده است.  سردار نقدي همچنين با تأكيد بر اينكه بيدارگري دنيا در جلوگيري از مظلوم‌كشي كودكان اثر دارد از برگزاري كنگره بين‌المللي بزرگ كودكان شهيد خبر داد و گفت: اين كنگره را در دنيا برگزار خواهيم كرد و نداي مسلمانان را در مظلوم‌كشي كودكان به گوش جهانيان خواهيم رساند.  وي از همه اقشار جامعه به ويژه هنرمندان، شاعران، نويسندگان و اصحاب رسانه خواست تا با مشاركت در برگزاري باشكوه اين كنگره بين‌المللي، با ارسال آثار، عكس، فيلم، كاريكاتور و شعر به پويايي اين كنگره كمك كنند.
نقدي درباره زمان برگزاري اين كنگره بزرگ نيز گفت: جزئيات برگزاري اين كنگره، هفته بعد از ايام عاشورا در مصاحبه مطبوعاتي به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسيد.  رئيس بسيج مستضعفين تصريح كرد: بايد نداي كودكان شهيدي كه با بمب‌هاي امريكايي به شهادت مي‌رسند و نيز مظلوم‌كشي مستكبرين را به گوش جهانيان برسانيم و به امت مسلمان كمك كنيم.
 
مصلاي امام مملو از عاشقان علي اصغر(ع)
از دقايق اوليه طلوع آفتاب پنجمين روز از محرم، خيابان بهشتي و اتوبان رسالت تهران مملو از ماشين‌هايي است كه هر كدام دست كم يك كودك با لباس سقايت را بدرقه مي‌كنند. هرچه بيشتر قدم برمي‌داري، به تعداد جمعيت افزوده مي‌شود. اغلب افراد به صورت خانوادگي آمده‌اند تا در مجمع جهاني حضرت علي اصغر‌(ع) شركت كنند. صداي نوحه از ماشين‌ها بلند مي‌شود و فضا را آماده مراسم مي‌كند.
مادري در مسير حركت با بنر بزرگ مجمع جهاني حضرت علي‌اصغر (ع) كه جمله «صداي لالايي مي‌آد» روي آن خودنمايي مي‌كند، عكس‌هاي يادگاري مي‌اندازد و اين صحنه بارها و بارها توسط مادرهاي ديگر تكرار مي‌شود.
 
كودكان، زيباترين سوژه‌هاي عكاسي امروز
در كنار خيل مادران نوزاد در بغل، عكاس‌هاي بسياري ديده مي‌شوند، از دانش‌آموزان مدارس گرفته تا عكاس‌هاي خبرگزاري‌هاي رسمي همه در حال عكاسي از كودكاني هستند كه زيباترين صحنه‌هاي مصلي را رقم مي‌زنند و بهترين قاب تصوير سالانه هر عكاسي را ثبت مي‌كنند.  در فضاي سرپوشيده مصلي گهواره‌اي بسيار زيبا روي سن ديده مي‌شود كه چهارگوشه آن با گل‌هاي سفيد تزيين شده است. همچنان صداي نوحه و عزاداري از بلندگوهاي شبستان پخش مي‌شود. دقايقي بعد گروه تواشيح محمد رسول‌الله با قرار گرفتن روي سن، به اجراي تواشيح مي‌پردازد. هر چه به سن نزديك مي‌شويد، جمعيت بيشتري را مي‌بينيد كه با پاي دل به اينجا آمده‌اند. اغلب مادرها به همراه خانواده‌‌هاي‌شان گرد هم نشسته‌اند و به ياد علي‌اصغر حسين زمزمه مي‌كنند.
 
فرزندم را نذر ياري قيام تو مي‌كنم
خانمي روي سن و پشت بلندگو قرار مي‌گيرد و مي‌گويد: يا صاحب‌الزمان، فرزندم را نذر ياري قيام تو مي‌كنم، او را براي ظهور نزديكت برگزين و حفظ كن؛ يا حسين (ع) يا علي‌اصغر ادركني. او در ادامه به نيابت از شهداي مدافعان حرم چندين بار لبيك يا حسين (ع) را تكرار مي‌كند و حضار با او همصدا پاسخ مي‌دهند. گهواره بزرگ و زيبايي كه با تور سفيدي پوشيده شده است روي دست مادران دست به دست مي‌شود. چهار گوشه اين گهواره با گل‌هاي سفيدي مزين شده است. مادران با چشمان خيس مملو از اشك، در حالي كه كودكان خود را روي يك دست دارند، با دست ديگرشان گهواره را بدرقه مي‌كنند.
اين مراسم كه حالا ديگر جهاني شده است، روزنه‌ اميدي را در دنياي پر از ظلم و بيداد امروزي مي‌گشايد؛ اميد به «قيام» حضرت حجت و آماده شدن سربازان آن حضرت براي مبارزه با همه ظلمت‌هاي عالم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن