تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798548351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلمی صهیونیستی که اجازه پخش نیافت


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایرنا: شانزدهمین جشنواره بین المللی سینمایی بیروت در حالی با مشارکت 76 فیلم از جمله 31 فیلم کوتاه و آثاری از کارگردانان بین المللی در بیروت پایتخت لبنان آغاز بکار کرد که یک فیلم ساخته شده با کمک مالی رژِیم صهیونستی اجازه پخش آن لغو شد.

 
این جشنواره که از دیروز چهارشنبه بابرگزاری مراسم افتتاح در ساختمان سیتی سنتر منطقه حازمیه بیروت شروع شد وقرار است 13ماه اکتبر با پخش فیلم مستند(The First Monday in May) از «اندرو روسی» به کار خود خاتمه دهد.
 

در مراسم افتتاح فیلم«دختری در قطار»(The Girl on theTrain) از« تیت تیلور» کارگردان آمریکایی به نمایش درآمد.

«کارلوس شاهین» هنرپیشه و کارگردان لبنانی ریاست هیات داوری بخش مسابقه را برعهده دارد.

«ندی دومانی» مدیر شورای ارتباطات و رسانه اردن و «پیر ابی صعب » معاون سردبیر روزنامه الاخبار لبنان عضو هیات داوری جشنواره هستند.

«کولیت نوفل» مدیر جشنواره گفت: فیلم های عمومی این دوره از جشنواره به مسائل اجتماعی ، انسانی و سیاسی در جهان عرب پرداخته است وفیلم های بخش مسابقه جشنواره در دو حوزه مستند وکوتاه با موضوع خاورمیانه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد:به خاطر بحران ها ودرگیری هایی که درمنطقه شاهد آن هستیم فیلم های جشنواره بر موضوعاتی همچون: مهاجرت، آوارگان، تروریسم، جنگ های داخلی، تجارت اعضای بدن وخشونت خانوادگی و... تمرکز دارند.

نوفل افزود: حدود 400 فیلم درخواست حضور در این جشنواره را ارسال کرده بودند که مدیریت جشنواره از بین آنها 76 فیلم متنوع را انتخاب کرد، برخی از این فیلم ها در جشنواره کن و برخی در جشنواره های دیگر شرکت کرده اند و ما درصدد مردم لبنان هم بتوانند آنها را تماشا کنند.

اما در این میان تاکنون سه فیلم از 76 یا پخش آنها ممنوع شده و یا هنوز تصمیم نهائی برای اکران آنها گرفته نشده است.

یکی از این سه فیلم، « امور شخصی» ساخته « مها حاج» کارگردان فلسطینی است و از آنجا که این فیلم با حمایت مالی دشمن صهیونیستی ساخته شده است، اجازه اکران نیافت.
تکلیف پخش و یا حذف « شب های زاینده رود» از « محسن مخبلباف» و فیلم «جام جهانی» از برادران ملص هم تاکنون مشخص نیست اما فعلا کنار گذاشته شده اند.

مدیریت جشنواره سینمایی بین المللی بیروت با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مقامات رسمی مربوطه با پخش این فیلم ها مخالفت کرده اند.

مها حاج کارگردان فیلم در واکنش به این تصمیم گفت: من فلسطینی و فیلم اسرائیلی است، چه ایرادی دارد؟!

وزارت فرهنگ لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نه این وزارتخانه و نه شخص وزیر ( رونی عریجی» از این فیلم حمایت نکرده اند.

این بیانیه افزود: وزرات فرهنگ از محتوای فیلم های سینمایی که در لبنان نمایش داده می شوند، اطلاع قبلی ندارد چون نظارت بر این فیلم ها و صدور مجوز پخش برای آنها طبق قوانین جزو اختیارات وزارت فرهنگ نیست و به اداره کل امنیت عمومی لبنان مربوط می شود.

« طارق الحلبی» رئیس واحد صوت و تصویر در اداره کل امنیت عمومی لبنان هم گفت: این اداره هیچ فیلمی را منع نکرده و تا امروز به این فیلم ها هم مجوز پخش نداده است و منتظر تصمیم کمیته مربوطه است و پیش بینی می کنیم تا دوشنبه و یا چهارشنبه آینده در این زمینه تصمیم گیری شود.

وی افزود: نامه ای وزارت اقتصاد به دست ما رسید که در آن نوشته بود دفتر تحریم رژیم صهیونیستی شکایت هایی از فیلم «امور خصوصی» دارد و معتقد است این فیلم در سرزمین های اشغالی ساخته شده و یک شرکت اسرائیلی آن را تولید کرده است و مشخص شد که این اظهارات صحت دارد.

الحلبی تاکید کرد: قوانین لبنان در این زمینه کاملا واضح است و ورود هرگونه کالاهای ساخت اسرائیل، محصولات هنری و یا غیر هنری به لبنان را ممنوع می کند.

اما در مورد فیلم مخملباف، الحلبی گفت: این فیلم در خارج از لبنان به خاطر مسائلی ممنوع شده و بعد از مشاهده فیلم متوجه شدیم که توهین هایی در آن وجود دارد و قانون لبنان اجازه اهانت به کشورهای دوست و برادر را نمی دهد و لازم بود این مساله را در کمیته مطرح کنیم، کمیته نیز اعلام کرد که باید برخی صحنه های از فیلم حذف شود وگرنه اجازه پخش ندارد.





۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن