تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805632292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: برترین ها - ایمان عبدلی:
 
اکران؛ «نفس» ساخته نرگس آبیار، فیلم سازی که با شیار143شناخته شد و به نوعی در سینمای ایران جایگاهی پیدا کرد. آبیار این بار هم از فضای شهری و آپارتمانی فاصله گرفته و داستانش را در یک فضای روستایی تعریف می کند، قصه ای ضد جنگ از زبان یک کودک(بهار) در دهه پنجاه خورشیدی. فیلمی که مونولوگ های زیادی دارد و تعزیه نشانتان می دهد و کلا تحت تاثیر فضای حسی فیلمساز پرداخت شده و بالکل داستان گویی در آن فراموش شده، «نفس» البته بازی های خوبی دارد نظیر:پانته آ پناهی ها و شبنم مقدمی و دل نوستالژی بازها را هم بدست می آورد اما صحنه های زائد زیاد دارد و به شدت طولانی است، کش می آید و نمی آید در واقع!
 

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

 
 

نمایش خانگی؛ «کفش هایم کو» خوب یا بد متعلق به آن شکل از سینماست که پور احمد در آن تبحر دارد و توامان به آن علاقه دارد. سینمایی که با نزدیک شدن به کاراکترها درونیات ان ها را واکاوی می کند و به نمایش می گذارد، اوج سینمای پرتره پسند پوراحمد شاید شب یلدا بود که قصه ی حامد را در یک اتاق برای مخاطب نمایش می داد. حالا همان حال و هوا البته در کیفیتی پایین تر از آن را در «کفش هایم کو» شاهدیم، داستان کارخانه داری که آلزایمر گرفته و خانواده اش در خارج از کشور به سر می برند، رضا کیانیان و بهاره کیان افشار و رویا نونهالی از جمله بازیگران فیلم هستند، فیلمی که اگر در روابط علت و معلولی محکم تر عمل می کرد، به مراتب اثر ماندگارتری میشد.در مجموه می ارزد که نسخه نمایش خانگی فیلم را بخرید و در منزل تماشا کنید، حال و هوایتان را عوض می کند.
 

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
 
 

کتاب؛ «اتاقی از آن خود»، نوشته ی ویرجینیا وولف که در نشر نیلوفر منتشر شده، کتاب در واقع مجموعه مقالاتی است با زبانی روایی و محاوره ای که بخش های زیادی از آن نشات گرفته از گفت و گوهای درونی نویسنده با خودش است. نکته ی ویژه کتاب نثر روان و وسوسه کننده است که خوانش کتاب را خیلی جذاب می کند. وولف در این اثر با نقد نگاه مردانه تاریخ به زنان تیغ نقدش را بر تن فمینیست ها هم می اندازد و اتاقی برای زنان می خواهد، بیشتر از یک اتاق برای بچه داری و آشپزی، ویریجینیا وولف موفق می شود با زبانی که گاها طنز هم می شود قرائنی دیگر از «زن» پیش رویمان بگذارد.
 

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
 
 

کیوسک: فصلنامه «روایت»  شماره دهم با موضوع «خانه پدری» روی کیوسک آمده، فصلنامه ای که تمام شماره هایش از کیفیت قابل توجهی برخوردار است و خریدنش هیچ ضرری ندارد، نکته ی حائز اهمیت در مورد این فصلنامه نثر آن است که توانایی ارتباط گرفتن با هر مخاطبی را دارد و البته موضوعاتی  را نتخاب می کند و که همه ی اقشار را درگیر می کند.
 

«روایت» در این شماره در گفت و گویی با شیرین احمدنیا شکاف بین نسلی را بررسی کرده و در یادداشت های متعددی که نیمی روایی و نیمی دیگر تحلیلی است از دریچه ها یمختلف خانه ی پدری را زیر ذره بین گذاشته به عنوان نسبت افراد مهاجر با خانه ی پدری و گستت ها و وصل ها و یا نسبت افراد متاهل با خانه ی پدری و یا ساختار خانه ی پدری در تیپ های مختلف اجتماعی. «روایت» دریچه های تازه ای در مسائل ساده به روی ذهن باز می کند.
 

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
 

تماشاخانه: «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» به زندگی چند زوج از کشورهای مختلف می‌پردازد و کارگردانى آن را آروند دشت آراى برعهده دارد. این زوج‌ها با توجه به اینکه زن‌ و‌شوهر و هر کدام از کشور متفاوتی هستند، کار سختی در پیش دارند، چرا که باید به درک درستی از یکدیگر برسند. در مجموع اختلافات فرهنگی موضوع مهمی در ازدواج است. زوج‌ها باید تفاوت‌های یکدیگر را بپذیرند ضمن اینکه فراموش نکنیم فرهنگ یک موضوع ریشه‌ای است، در میان زوج‌های این نمایش شخصیت خانم‌ها در ایران شکل‌ گرفته و شخصیت آقایان در کشورهای دیگر.‌ پس فرهنگ هر کدام از کشورهایشان در وجودشان رسوب کرده و در تفاوت‌های فرهنگی، زندگی خوبی کنار هم دارند. درباره تصویرت از من تجدید نظر کن نمایش خوبی است که هم‌ جوان‌ها و هم خانواده هایشان، باید ببینند چرا که نگاه درستی به مقوله ازدواج و اختلافات فرهنگی دارد. این نمایش تنها همین هفته با بازیگرانى از هلند، آلمان و انگلستان هرشب ساعات ١٨ و ٢٠:٣٠ در تالار چارسوى تئاتر شهر روى صحنه مى رود.

هر چه که در مورد این نمایش می نوشتم مطمئنا بهتر از یادداشت امان الله قرایی مقدم (جامعه شناس) نمیشد.
 

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
 






۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن