تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803986551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس‌جمهور انتخابات قانونی شورای زنان را باطل كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رئیس‌جمهور انتخابات قانونی شورای زنان را باطل كرد
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با صدور دستور بررسي مجدد انتخابات رياست شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان نشان داد در هزارتوي شيطنت‌هاي زنانه گرفتار شده...
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام 


رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با صدور دستور بررسي مجدد انتخابات رياست شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان نشان داد در هزارتوي شيطنت‌هاي زنانه گرفتار شده و براي جلب رضايت جرياني خاص ورود بي‌سابقه‌اي را در تغيير تركيب اين شورا و دخالت مستقيم در فرآيند چينش اعضاي آن در دستوركار دارد. برخي گمانه‌زني‌ها حاكي از اين است كه اين ورود شب انتخاباتي به مسئله زنان سرپوشي بر وعده‌هاي بر زمين مانده دولت در حوزه زن و خانواده است كه قرار است به قرار بازي بين‌المللي دولت، سياست برد -  برد را دنبال كند. به اين شكل كه در صورت پيروزي، ظرفيت‌هاي شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان را در دست دارند و در صورت شكست، ناكامي‌هاي اجرايي درباره زنان جامعه را به پاي كارشكني جريان‌هاي ناهمسو با دولت خواهند نوشت.
 گويا دولت و طيف سياسي فعال اطراف آن قصد ندارند هيچ يك از عرصه‌هاي سياستگذاري را از دست بدهند و تصميم دارند از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي ايجاد يكدستي در نظام سياستگذاري و اجرا بهره ببرند. بر اين اساس به نظر مي‌رسد در حوزه زنان همرنگ كردن شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان با معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري از جمله برنامه‌هاي دولت است.
اين در حالي است كه در سه سال گذشته دستاورد دولت در حوزه زنان «تقريباً هيچ» بوده و اقدامات در اين حوزه منحصر به چند تصميم سياسي و انعقاد چند تفاهمنامه با نهادهاي بين‌المللي مسئله‌دار شده است. در نتيجه كارنامه دولت كنوني در حوزه زنان پر از وعده و خالي از عمل باقي مانده است.

در اين ميان، تركيب حاكم بر شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان به عنوان مؤثرترين نهاد فراقوه‌اي مسلط به مسئله زن و خانواده، با سياستگذاري‌هاي خود مسير رودخانه مراد جناح سياسي نزديك به دولت براي استفاده ابزاري و شعاري از مسائل زنان را ناآرام كرده است.
  
هميشه پاي يك زن در ميان است!
بنابراين ورود رئيس‌جمهور به بازچينش تركيب شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان در سال آخر فعاليت دولت يازدهم را مي‌توان از اين منظر مورد بررسي قرار داد. اضافه كردن شهيندخت مولاوردي، معاون رئيس‌جمهور در امور زن و خانواده و اشرف بروجردي كه تعلق‌شان به برخي جريان‌هاي فكري روشن است به تركيب اين شورا نقطه عطف تصميمات روحاني به عنوان رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي به شمار مي‌رود.

آن هم بعد از معرفي اشرف بروجردي با سابقه رد‌صلاحيت در دوره‌هاي ششم و دهم مجلس شوراي اسلامي براي عضويت در شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان. اين فرد در شرايطي معرفي شده كه رد صلاحيت افراد مرتبه‌بندي است و افراد مي‌توانند ايراداتي را كه به صلاحيت آنها وارد است، طي دوره‌هاي مختلف رفع كنند، اما گزينه مورد نظر رئيس‌جمهور از دوره ششم انتخابات مجلس كه رد صلاحيت شده تا دوره دهم انتخابات مجلس شوراي اسلامي يعني ظرف حدود 16 سال همچنان صلاحيت وي تأييد نشده است. شايد بتوان از اين موضوع نتيجه گرفت كه مرتبه رد صلاحيت خانم بروجردي قابل اصلاح نيست يا حتي مي‌تواند حائز مراتب امنيتي باشد. حالا اينكه در سوابق كاري و اجرايي چنين شخصي عضويت در كميته زنان و جوانان مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراهاي كميسيون سياسي، دفاعي و امنيتي اين مجمع يا عضويت در هيئت مركزي بازرسي انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي وجود دارد، قابل‌تأمل است و ارتباط ميان فرآيند نفوذ و اين دست انتصابات قابل‌بررسي است.

به هر رو و با وجود ديكتاتوري موجود در بدنه دولت و عدم پذيرش مخالفان و بي‌سواد و بي‌شناسنامه خواندن آنها انتظار مي‌رفت دست‌كم بعد از انجام انتخابات رياست شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان كه اواخر ماه گذشته برگزار و زهرا آيت‌اللهي با احراز 13 رأي انتخاب شد، حكم رياست وي در اولين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي از سوي رئيس اين شورا تأييد و ابلاغ شود. اين در حالي است كه روحاني ترجيح داد در اين جلسه و خارج از دستور جلسه، از حق وتوي خود براي لغو انتخابات مذكور استفاده و با اين كار در عمل تهديد مولاوردي را عملي كند. وي در جلسه رأي‌گيري انتخابات رياست شوراي زنان، با اعتراض به نتايج آرا تلاش كرد انتخابات را مخدوش اعلام كند و با تهديد اعضاي شورا به اينكه موضوع را از طريق رئيس‌جمهور پيگيري خواهد كرد يا مانع تأييد حكم رئيس منتخب خواهد شد، سعي در وارد كردن خدشه به انتخابات برگزار شده كرد.
  
گرفتاري روحاني در لابيرنت شيطنت‌هاي زنانه!
در نهايت نيز روحاني در جلسه 785 شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه سه‌شنبه شب گذشته برگزار شد، دستور داد انتخابات رياست شوراي فرهنگي، اجتماعي زنان مجدداً بررسي شود.
گزارش رسيده از جلسه مذكور بيان مي‌كند رئيس‌جمهور همچنين بر بررسي نتيجه استعلام كانديداهاي انتخابات رياست شوراي فرهنگي، اجتماعي زنان و افراد منتخب تأكيد كرده است.
گفتني است، انتخابات رياست شوراي فرهنگي، اجتماعي زنان 27 شهريور‌ماه بر اساس دستور كار قبلي و با حضور اكثريت اعضا برگزار شد، پس از رأي‌گيري «زهرا آيت‌اللهي» و «زهرا راستي» به عنوان افرادي كه بيشترين آرا را به خود اختصاص داده بودند به دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شدند.

اين در حالي است كه در همان جلسه شهيندخت مولاوردي، معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده به عدم كانديداتوري اشرف بروجردي به عنوان نماينده اصلاح‌طلبان اعتراض و بيان كرده بود: بنده در اين جلسه حاضر شدم تا بگويم اگر فرد مورد نظر ما در اين انتخابات شركت داده نشود و به عنوان برگزيده معرفي نشود، رئيس دفتر رئيس‌جمهور گفته است اين جلسه را به رسميت نمي‌شناسد و شب گذشته در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي روشن شد كه واقعاً دولتي‌ها جلسه انتخابات را به رسميت نشناخته‌اند!

بر اساس اين گزارش، اين اولين و تنها انتخاباتي نيست كه اصلاح‌طلبان با مشاهده نتيجه غيردلخواه‌شان آن را مخدوش مي‌خوانند و نتايجش را وتو مي‌كنند. اصلاح‌طلبان و طيف سياسي نزديك به آنها كه در دولت ريشه دوانده‌اند، به رغم ادعاي مردم‌سالاري و در حالي كه زير پرچم رئيسي سينه مي‌زنند كه خود را يك حقوقدان مي‌داند، اصول اوليه پذيرش مخالف و منتقد را رعايت نمي‌كنند و هر جا نتيجه به نفع‌شان نيست ادعاي دم دستي تقلب را عنوان مي‌كنند. گويا انتظار دارند برنده ميدان تمام رقابت‌هاي مدني و سياسي آنها باشند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن