تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815529090
کیارستمی کدام فیلمساز را به عنوان کارگردان جایگزین آثار خود انتخاب کرده بود؟
واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کیارستمی کدام فیلمساز را به عنوان کارگردان جایگزین آثار خود انتخاب کرده بود؟
کیانوش عیاری فیلم «کاناپه» را با حضور تعدادی از نمایندگان رسانهها، به عباس کیارستمی تقدیم کرد. در فیلم «کاناپه» مهدی هاشمی، ابوالفضل پورعرب، بابک حمیدیان و چند بازیگر زن ناشناخته بازی میکنند.
آفتابنیوز : به گزارش شرق، کیانوش عیاری ١٠ مهر در منطقهای از تهران فیلمبرداری جدیدترین فیلم خود، «کاناپه» را آغاز کرد و روز بعد هم میزبان برخی از خبرنگاران شد. البته چنین حرکتی را کمتر از کیانوش عیاری سراغ داریم؛ اما ظاهرا این بار فرق میکرد. به همین بهانه با این کارگردان سینما به گفتوگو نشستیم. شما برای نخستین بار فیلم خودتان را به یاد سینماگری مهم کلید زدید. چرا؟ خب با نحوه سؤالتان متوجه شدم حتما خودتان میدانید خیلی اهل چنین کارهایی نیستم! حتی به همکارانم گفتم شاید این مراسم را ملغی کنم؛ چون خیلی وارد این نوع برنامهها که اخیرا هم مد شده، نمیشوم؛ اما آقایان آقاکریمی و دستورتبار گفتند بههرحال تعدادی از خبرنگاران را برای این مراسم دعوت کردیم و نمیتوانیم مراسم را لغو کنیم. بااینوجود این حرکت از خواسته قلبیام هم چندان دور نبود (میخندد). به هر جهت خوبی و بدی این مراسم را به پای من نگذارید! به هر شکل حرکت ارزشمندی بود که فیلمسازی به یاد فیلمساز مهم دیگر، انجام داده است. اما انگیزه و علقه قلبیتان برای انجام این کار چه بود؟ معتقدم چنین کاری را باید برای عباس کیارستمی انجام میدادم. ایشان متعلق به نسل پیش از من بودند و این کار برای پاسداشت اوست؛ چون به نظر من، آقای کیارستمی فیلمساز ارزشمندی بود، نگاه یگانهای به جهان پیرامون خود در فیلمهایش داشت و مهمتر اینکه، مرگ غمانگیز، ناگهانی و شوکآور او همه را تحتتأثیر قرار داد که طبعا من هم از این قاعده مستثنی نبودم. در واقع میخواستم ادای دِینی کنم به این فیلمساز بزرگ. البته نمیخواستم رفتارم را به حساب مدهای رایج بگذارند؛ به همین دلیل کمی مردد بودم. همیشه از چنین فضاهایی بیزارم؛ چون در آنها خود فرد در معرض قضاوتها و ذهنیتهای غیرواقعی قرار میگیرد، بهجای اینکه از فرد ستایش شود و مرکز توجه باشد! تمام تلاشم هم این بود تا این نکته رعایت شود. حالا نتیجه چه شده، شماها باید نظر بدهید. چندی پیش شما در گفتوگویی با خبرگزاری ایسنا، به موضوع مهمی اشاره کردید که بیانگر ارتباط عمیق شما و عباس کیارستمی بود. در آن گفتوگو اظهار کردید آقای کیارستمی شما را بهعنوان جانشین خود در پروژههای فیلم سینمایی معرفی کرده بود. اصل این ماجرا چیست؟ شاید دلیل این به نوع فیلمهایی که تاکنون ساختهام، برمیگردد. من در این سالها دراینباره صحبت نکردهام. این سؤالی بود که خبرنگار ایسنا از من پرسید و من هم ضمن تأیید، گفتم چند سال پیش در عقد قرارداد فیلم «رونوشت برابر اصل»، تهیهکننده خارجی فیلم از آقای کیارستمی درخواست کرد تا در صورت نبود ایشان، کارگردان دومی را معرفی کند. آقای کیارستمی هم نام مرا در قرارداد نوشتند. بعد از آن وقتی موضوع را با من مطرح کردند، ضمن تشکر، استقبال کردم. ظاهرا این مسئله درباره فیلم اخیرشان که قرار بود در چین ساخته شود هم تکرار شده است. به اینکه قبل از آن، موضوع را با شما در میان نگذاشته بودند، اعتراض نکردید؟ بههیچوجه! برای اینکه من سالهای طولانی است گوشهای نشستهام و بهاصطلاح ماست خودم را میخورم؛ اما شخصیت آقای کیارستمی بهگونهای نبود که من بخواهم جواب منفی بدهم. البته ایشان گفت: میخواهم موضوع را رسانهای کنم؛ اما درخواست کردم کمی صبر کنند. تا اینکه مطلع شدم زمانی که ایشان در بیمارستان بستری بودند به برخی از اطرافیان خود این موضوع را گفته بودند. معمولا دوستانِ نزدیک آقای کیارستمی محدود و قریببهاتفاق هم در مطبوعات شناختهشده بودند، مانند آیدین آغداشلو، احمدرضا احمدی، سیفالله صمدیان و ... اما در باره شما این نکته چندان علنی نشده بود. حالا که چنین مسئولیت مهمی به عهده شما گذاشته شده، پرسش این است که چرا در این سالها سکوت کردهاید؟ به نظرم چنین نگاهی قرار نیست شکل نمایشی به خود بگیرد. ضمن اینکه چندان هم به کسی ربطی نداشت. شاید هم ذکرکردن آن نوعی تفاخر و خودستایی معنی میشد. درواقع امری خصوصی بود. البته مسائل دیگری درباره خودم هم وجود دارد که ترجیح میدهم درباره آن سخن نگویم. آیا فکر نمیکنید در دنیای امروز پنهانکردن مسائل مختلف در زمینه فعالیت هنریتان بهگونهای باعث میشود که مخاطبان کمتر قدر شما را بدانند؟ چطور؟ اخیرا مستندی درباره عباس کیارستمی دیدم به روایت سیفالله صمدیان که وجوه ناشناخته شخصیت این کارگردان، نوع فیلمسازی و نگاهش به هنرهای دیگر و بهطور کلی افراد پیرامونش و زندگی را به نمایش میگذاشت. آنجا بود که تأسفم بیشتر و بیشتر شد که چه آدم بزرگی را سینمای ایران و حتی جهان از دست داد. بدون اینکه در کشور خودش آنچنان قدر ببیند و به راحتی، مرگ او را فراگرفت و از میان رفت! به نکته مهمی اشاره کردید. من هم در مرگ آقای کیارستمی به همان اندازه متأثر شدم و متأسفم که از میان ما رفت، اما حتما بهتر از من میدانید که هرکسی شخصیتی دارد و طبعا رفتارش، متأثر از شخصیت اوست. نظر آقای کیارستمی درباره فیلمهای شما چه بود؟ یکی از مدیران جشنواره نانت، فیلیپ ژالادو، چند سال پیش گفته بودند که از آقای کیارستمی خواستیم که فیلم موردعلاقه خود را معرفی کنند که پاسخ دادند «آن سوی آتش». درحالحاضر وضعیت فیلم «خانه پدری» چگونه است؟ آیا میتوان شاهد بارقههای امید برای نمایش عمومی این فیلم درخشان بود؟ به نظر میرسد که دارد اتفاقاتی میافتد، اما از آنجا که من برای این فیلم و ماجراهایی که بر سرش آمده خسته شدهام، دیگر موضوع را رها کردم. هرچند حرفها متناقض است، اما امید به گشایشی هم هست. بااینحال با چه انگیزهای شروع به ساخت فیلم «کاناپه» کردید؟ درست پنج سال و ٩ ماه از زمان شروع فیلمبرداری «خانه پدری» گذشته؛ ١٨ شهریورماه من این فیلم را کلید زدم و حالا امسال دهم مهرماه فیلمبرداری فیلم «کاناپه» را آغاز کردهام. در حقیقت پنج سال و ٩ ماه بیکار بودم، اما کسی جز خود من نمیتواند درک کند این بیکاری یعنی چه! نمیدانم این جمله متعلق به اینشتین است یا نه. ولی بسیار دقیق است. از او پرسیدند گذشت ثانیهها یعنی چه؟ گفت هروقت روی شعلههای آتش نشستید، معنی ثانیهها را میفهمید. فکر کنم معنای بیکاربودن از این نظر کاملا مشخص میشود! (میخندد) واقعا حرف بجایی است! موضوع «خانه پدری» حساسبرانگیز بود، آیا موضوع «کاناپه» هم چنین است؟ این دو فیلم را نمیتوان با هم مقایسه کرد. «خانه پدری» حساسیتهایی داشت که دغدغه دلواپسان را برمیانگیخت، اما «کاناپه» اینطور نیست. داستان این فیلم در آپارتمانی کوچک میگذرد که ارتباط دو خانواده را بهدلیل وجود کاناپهای دنبال میکند. کاناپهای کنار سطل زبالهای در خیابان رها شده و کسی آن را وارد آپارتمان میکند. همین مسئله منشأ بروز مشکلاتی میان دو خانواده میشود. این کاناپه هم به تازگی خریداری شده و برای فیلمبرداری در حال تغییرشکل به کاناپهای مستعمل و کهنه است. چرا در فیلمهای شما اینقدر اشیا و جامدات نقش کلیدی دارند؛ مثل قفل در و ساختمان در «خانه پدری»، یک اسکناس کهنه در «سفره ایرانی»، کاناپه در فیلم «کاناپه» و...؟ (میخندد) خب اشیا برای من احترام دارند. آیا در این فیلم هم سراغ رئالیسم رفتهاید؟ صددرصد. فیلمهای من همیشه اینگونهاند. آیا این فیلم به جشنواره فیلم فجر میرسد؟ امیدوارم. اگر طبق برنامه پیش برویم، نخستین نمایش فیلم «کاناپه»، جشنواره فیلم فجر خواهد بود.
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]
صفحات پیشنهادی
چرا فیلم فروشنده به عنوان نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۷ انتخاب شد
در گفتگو با ایلنا مطرح شد چرا فیلم فروشنده به عنوان نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۷ انتخاب شد امیر اسفندیاری معتقد است که نمیتوان موفقیت فیلم فروشنده را در اسکار ۲۰۱۷ گارانتی کرد بلکه هدف کسب بیشترین امتیاز در اسکار بوده است امیر اسفندیاری سخنگوی هیات انتخاب نماینده سینمای«جایزه کیارستمی» تیرماه برگزار میشود/ اهدای جایزه به ۳ فیلمساز
با همکاری دو موسسه در فرانسه و لندن جایزه کیارستمی تیرماه برگزار میشود اهدای جایزه به ۳ فیلمساز شناسهٔ خبر 3781627 - چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴ ۱۴ هنر > سینمای ایران jwplayer display inline-block; نگار اسکندرفر از راهاندازی جایزه سالانه عباس کیارستمی خبر داد که این براستقبال مردمی از طرح اکران آثار فیلمسازان انقلابی در روز قدس+تصاویر
استقبال مردمی از طرح اکران آثار فیلمسازان انقلابی در روز قدس تصاویر حسین دارابی ایده پرداز و دبیر اجرایی برنامه اکران آثار فیلمسازان انقلابی بود و هدف از برگزاری این طرح معرفی آثار فیلمسازان جوان انقلابی به عموم مردم بوده است به گزارش خبرگزاری فارس روز گذشته جمعه 11 تیرماه همزانتقاد "کیهان" از انتخاب "فروشنده" به عنوان نماینده ایران در اسکار
انتقاد "کیهان" از انتخاب "فروشنده" به عنوان نماینده ایران در اسکار کیهان نوشت اگر اعضای محترم هیئت انتخاب فیلم برای اسکار اندکی درباره قوانین و مقررات اسکار مطالعه میکردند میفهمیدند که از نظر آکادمی اسکار شرکت تولیدکننده یک فیلم ملیت آن را تعیین میکند نهتکذیب انتخاب فروشنده به عنوان نماینده ایران در اسکار
تکذیب انتخاب فروشنده به عنوان نماینده ایران در اسکار طی یکی دو روز آینده و شاید هم فردا نتیجه نهایی را اعلام می کنم که خبر موثق آن از سایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر خواهد شد در حالی که دقایقی قبل در برخی گروه ها و کانال های تلگرام خبر از انتخاب فیلم فروشنده با اختلافپرونده خودکشی یک نوجوان کارگردان کشورمان را به دادسرای جنایی کشاند!
علیرضا افخمی درباره پرونده خودکشی یک نوجوان و به اتهام تسبیب صبح امروز به دادگاه رفت علیرضا افخمیعلیرضا افخمی کارگردان سریال های تلویزیونی که به دلیل ساخت سریال ۵ کیلومتر تا بهشت و به اتهام تسبیب در خودکشی یک نوجوان به دادگاه احضار شده بود امروز ۲۸ شهریور به همراه داود هاشاز «رسوایی۲» تا علاقه دهنمکی برای عیادت از مرحوم کیارستمی «رسوایی۲» سیاسی است/ «زیبا
از رسوایی۲ تا علاقه دهنمکی برای عیادت از مرحوم کیارستمیرسوایی۲ سیاسی است زیباکلام در حوزه خودش حرف ارزشمند نمیزند چه رسد به سینما احمد میراحسان تقسیمبندی زیباکلام جز معنی بازاری و ژورنالیسیتی چه دارد سینمای حکومتی سینمای بدنه سینمای متفکر و هنرمندانه آدم وقتی همینطور3 جایزه ویژه کیارستمی برای برگزیدگان فیلمسازی
3 جایزه ویژه کیارستمی برای برگزیدگان فیلمسازی نشست خبری برنامه سینما کیارستمی در راستای تشریح برنامه های این مراسم در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری سینما کیارستمی صبح امروز 7 مهرماه با حضور اشانتخاب پل معلق به عنوان طرح خلاقانه در کشور
انتخاب پل معلق به عنوان طرح خلاقانه در کشور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت پل معلق مشگینشهر به عنوان طرح خلاقانه در کشور رتبه ممتاز و اول را به دست آورد به گزارش جوان از اردبیل کریم حاجیزاده در مراسم بزرگداشت روز جهانگردی در اردبیل اظهار کرد امسا«کیارستمی» فیلمسازی که تجربهگرایی را بر مردم ترجیح داد
کیارستمی فیلمسازی که تجربهگرایی را بر مردم ترجیح داد اگر نگاه دقیقی به آثار کیارستمی داشته باشیم خواهیم دید همیشه فرم نسبت به محتوا پیشی می گیرد و همین امر باعث شد مخاطب ایرانی ارتباط چندانی با فیلمهای کارگردان برقرار نکند خبرگزاری فارس گروه سینما و تئاتر عباس کیارستمی کارگر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها