تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزيع كالاهاي تنظيم بازاري در دقیقه 90


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توزيع كالاهاي تنظيم بازاري در دقیقه 90
در شرايطي مسئولان وزارت جهاد كشاورزي از توزيع كالاهاي تنظيم بازاري از امروز خبر مي‌دهند كه قيمت گوشت، برنج و روغن يك روز مانده به آغاز ماه محرم با افزايش قيمت مواجه شد، به طوري كه قيمت گوشت قرمز ۲هزار تومان، برنج ايراني در شمال و درتهران با رشد ۳ تا ۵ هزار توماني و قيمت انواع روغن نيز با رشد ۳ هزارتوماني روبه‌رو شد.
نویسنده : بهناز قاسمی 


در شرايطي مسئولان وزارت جهاد كشاورزي از توزيع كالاهاي تنظيم بازاري از امروز خبر مي‌دهند كه قيمت گوشت،  برنج و روغن يك روز مانده به آغاز ماه محرم با افزايش قيمت مواجه شد، به طوري كه قيمت گوشت قرمز ۲هزار تومان، برنج ايراني در شمال و درتهران با رشد ۳ تا ۵ هزار توماني و قيمت انواع روغن نيز با رشد ۳ هزارتوماني روبه‌رو شد.
 در هفته‌هاي اخير همزمان با آغاز روند صعودي قيمت مواد غذايي، انتقادات بسياري از عملكرد وزارت جهاد كشاورزي در تنظيم بازار مواد غذايي صورت گرفت. اين وزارتخانه كه به دنبال مقصر گراني‌ها بود، يك‌بار دليل رشد قيمت‌ها را احتكار و بار ديگر فعاليت مافياي واردات عنوان كرد و در آخر نيز با اعلام اينكه سازمان‌هاي نظارتي تحت مديريت جهاد نيستند، كنترل افزايش قيمت كالاها را جزء مسئوليت‌هاي اين وزارتخانه ندانست.
در پي مديريت ضعيف در تنظيم بازار و عدم آزاد‌سازي ذخاير مواد ‌غذايي و كاهش قيمت‌ها در آستانه محرم، قيمت موادغذايي ضروري و پر تقاضا در اين ايام از روز گذشته گران شد. به عنوان مثال گوشت قرمز از ۳۶ به ۳۸ هزار تومان افزايش يافت. برنج ايراني نيز در شهرهاي شمالي به بهانه كمبود به ۱۳ هزار تومان رسيد و در تهران انواع برنج ايراني و خارجي بين ۳ تا ۵ هزار تومان و روغن نيز با افزايش قيمت مواجه شد.
البته روز گذشته مديريت تنظيم بازار جهادكشاورزي و مديرعامل شركت پشتيباني امور دام از توزيع گسترده مواد مصرفي در اين ايام خبر دادند. اما اينكه با توزيع اين كالاها، قيمت كالاها کاهش یابد معلوم نیست؛ زيرا تجربه سال‌هاي گذشته نشان داده كالايي كه گران مي‌شود، قيمتش مجدداً كاهش نمي‌يابد. به ويژه اينكه رشد قيمت كالاها در ايام پر تقاضا صورت گيرد.  در این خصوص مديرتنظيم بازار سازمان جهادكشاورزي استان تهران از آغاز توزيع كالاهاي تنظيم بازاري از روز دوشنبه در استان تهران خبر داد و گفت: مرغ نيز به اين سبد كالايي افزوده شده و4 هزار و 500 تن برنج در استان تهران توزيع خواهد شد.
علي عابدي اظهارداشت: اين كالاها هم براي هيئت‌هاي مذهبي و هم در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و تعاوني‌ها براي مردم توزيع خواهد شد. ضمن اينكه عمده توزيع ما براي هيئت‌هاي مذهبي است. وي با بيان اينكه مرغ نيز به اقلام تنظيم بازاري اضافه شده است، افزود: بنابراين برنج، شكر و مرغ، سه كالايي هستند كه براي تنظيم بازار توزيع خواهند شد. 4هزار و 500  تن برنج، ۷۰۰ تن شكر و ۴۰۰ تن مرغ سهميه استان تهران براي تنظيم بازار است.
مديرتنظيم بازار سازمان جهادكشاورزي استان تهران اظهارداشت: ما در زمينه شكر و مرغ هيچ مشكلي نداريم، چراكه قيمت اين دو كالا در بازار با توزيع‌هايي كه در اين زمينه انجام شد، متعادل‌تر شده و مناسب است.
به گفته عابدي در دوران بعد از ماه مبارك رمضان تاكنون حدود 4هزار تن شكر در استان تهران توزيع شده و همين امر به متعادل‌تر شدن بازار اين محصول كمك كرده است.  وي ادامه داد: بيشترين مصرف در اين ايام مربوط به برنج است به همين دليل ما برنامه توزيع 4هزار و 500  تن از اين كالا را براي كنترل قيمت آن در دستور كار داريم.
مديرتنظيم بازار سازمان جهادكشاورزي استان تهران درباره قيمت‌ عرضه اين اقلام نيز گفت: پيش از شروع توزيع اين اقلام در فروشگاه‌ها، ستاد تنظيم بازار استان تهران قيمت‌ها را مشخص خواهد كرد اما قطعاً نرخ اين كالاها از قيمت‌هاي بازار به مراتب كمتر است.  عابدي به اين پرسش كه كدام يك از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اين كالاهاي تنظيم بازاري را در تهران توزيع خواهند كرد؟ پاسخ داد و گفت: هر كدام از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كه متقاضي باشند و تمايل به همكاري در اين زمينه را داشته باشند، مي‌توانند اين كار را انجام دهند، اما معمولا فروشگاه‌هاي رفاه، شهروند و تعاوني‌هاي امكان و اسكاد با ما همكاري دارند. فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كوچك مانند كوروش و جانبو نيز در اين زمينه مي‌توانند مشاركت كنند.  همچنين به گفته مسئولان وزارت جهاد كشاورزي قيمت هر كيلوگرم شكر 2 هزار و 520 تومان، برنج خارجي 2هزار و 900 تومان، مرغ 5 هزار و 100 تومان و گوشت حدود ۲۲ هزار تومان براي عرضه در اين طرح در نظر گرفته شده است.  عليرضا ولي، مديرعامل شركت پشتيباني امور دام با بيان اينكه هر كيلوگرم گوشت مرغ توزيع شده از سوي شركت پشتيباني امور دام 5 هزار و 100  تومان است، افزود: اگر هيئت‌هاي مذهبي، دسته‌ها و مؤسسه‌هاي خيريه مستقيماً به شركت پشتيباني امور دام، اداره كل‌هاي استاني و مراكزي كه براي توزيع مستقيم گوشت مرغ در نظر گرفته شده، ‌مراجعه كنند اين محصول را براي آنها با همان قيمت كيلويي 5هزار و 100 تومان تأمين خواهيم كرد اما اگر گوشت مرغ را از طريق بازار مانند ميادين ميوه و تره‌بار و ديگر مراكز مشخص شده تهيه كنند با چند درصد سود جزئي كه براي خرده‌فروشي‌ها در نظر گرفته شده نهايتاً هر كيلوگرم گوشت مرغ 5هزار و 500 تومان براي آنها قابل تأمين است.  ولي ادامه داد: براي گوشت قرمز نيز هيچگونه مشكل و كمبودي در كشور وجود ندارد و حدود 2 هزار تن گوشت قرمز ذخيره‌سازي شده در استان‌ها توزيع شده است كه به قيمت كيلويي حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان بسته به نوع گوشت عرضه مي‌شود.  وي تأكيد كرد: هيچ مشكلي براي تأمين مرغ و گوشت مورد نياز ماه محرم و تنظيم بازار آن در كشور وجود ندارد، چراكه وزارت جهاد كشاورزي تأمين آن را تا مراكز خرده‌فروشي نيز انجام داده است اما اگر در شبكه‌هاي توزيع مويرگي مشكلي به وجود آيد اين دستگاه‌هاي نظارتي هستند كه بايد نسبت به اين مسئله حساسيت به خرج دهند و تنظيم بازار را در اين شبكه‌ها به عهده بگيرند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن