تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803581650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت در پروژه‌هاي بزرگ شهري سهم خود را پرداخت نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت در پروژه‌هاي بزرگ شهري سهم خود را پرداخت نمي‌كند
در طول سال‌هاي گذشته پروژه‌هاي سنگيني در پايتخت به اجرا در آمده است كه....
نویسنده : بیژن یانچشمه 
 در طول سال‌هاي گذشته پروژه‌هاي سنگيني در پايتخت به اجرا در آمده است كه متأسفانه دولت قدرالسهم خود را پرداخت نكرده است و شهرداري تهران براي ساخت مترو، بزرگراه و... مجبور شده است از بانك‌هاي مختلف وام دريافت كند.
          
***


 بازهم شبگردي با حضور اصحاب رسانه اين بار در خطوط مترو 6 و7 در حال احداث مترو و آشنايي با مسائل و مشكلات شهري در منطقه 2 برگزار شد تا خبرنگاران با روند حل مشكلات شهري و كم‌كاري‌ها آشنا شوند. دراين زمينه، معاون مالي شهرداري تهران در شبگردي اصحاب رسانه درخصوص واگذاري شهروند، شهر آفتاب و BOT خط 6 و 7 مترو به بانك شهر به عنوان بخش خصوصي توضيحاتي را ارائه كرد و با اشاره به اينكه ساخت مترو هم به كاهش ترافيك و هم به كاهش آلودگي محيط‌زيست كمك شاياني مي‌كند، افزود: اين كار بايد صورت مي‌گرفت گرچه دولت رقم زيادي به شهرداري تهران بدهكار است و بايد به توسعه مترو، اتوبوسراني و حمل و نقل عمومي كمك مي‌كرد و نكرد اما شهردار معتقد است بايد به مردم عزيز خدمت شود. در بحث تونل‌ها، مترو و BRT اقدامات خوبي انجام شده است.
قدرت‌الله گودرزي با بيان اينكه شهرداري همواره با مشكل بودجه مواجه بوده است، تصريح كرد: با اعتقاد خدمت به مردم اين خدمات بزرگ به خصوص درباره مترو انجام شده است و با افتتاح خطوط 6 و 7 حدود 200 كيلومتر مترو در اين دوره مديريت شهري تهران افتتاح مي‌شود.
وي هزينه ساخت خطوط 6 و 7 متروي تهران را 12 هزار ميليارد تومان خواند و اظهار كرد: اگر شهرداري اين پروژه را نمي‌ساخت حدود 25 هزار ‌ميليارد تومان بايد هزينه مي‌شد. وضعيت بودجه شهرداري با توجه به پروژه‌هاي در حال ساخت اگر دولت همكاري كند و بدهي خود را بپردازد بهتر خواهد بود و پروژه‌ها تمام خواهد شد.
 گودرزي ضمن بيان اينكه از فاينانس و تسهيلات بانكي براي ساخت پروژه‌هاي شهرداري استفاده مي‌شود بيان كرد: اجراي اين پروژه‌ها به كيفيت زندگي مردم كمك خواهد كرد و باعث آسايش و آرامش بيشتر آنها خواهد شد.
وي درخصوص حواشي واگذاري 60 درصد از سهام فروشگاه شهروند و نمايشگاه شهر آفتاب گفت: بحث واگذاري شهر آفتاب و 60 درصد سهام فروشگاه شهروند و BOT كردن خط 6 و 7 مترو، شش ماه است كه مورد بررسي قرار گرفته است.

    دولت قدرالسهم خود را درپروژههاي شهري پرداخت نمي‌كند

گودرزي با بيان اينكه شهرداري در طول سال‌هاي گذشته پروژه‌هاي سنگيني در شهر انجام داده كه متأسفانه دولت پرداخت نكرده است، گفت: شهرداري تهران براي ساخت مترو، بزرگراه و. . . مجبور شده است از بانك‌هاي مختلف وام دريافت كند كه برهمين اساس تهاتر شهر آفتاب و شهروند را در قالب يك لايحه تقديم شورا كرده است.
وي با بيان اينكه فروشگاه شهروند سومين فروشگاه در كشور است اما از نظر بيلان كاري برترين فروشگاه زنجيره‌اي در كشور محسوب مي‌شود، گفت: اين فروشگاه به دليل آنكه براي شهرداري تهران بود، اجازه توسعه در ساير شهرها و استان‌ها را نداشت و با وجود آنكه هر روز يك فروشگاه در كشور ايجاد مي‌شود، حيات آن با دغدغه و مشكل مواجه شده بود به همين دليل پيشنهاد شد، 60 درصد از سهام اين فروشگاه به بانك شهر به عنوان بخش خصوصي واگذار شود تا علاوه براينكه اين فروشگاه بتواند در ساير استان‌ها نيز گسترش يابد، در بورس نيز وارد شود كه خوشبختانه شوراي شهر تهران كليات واگذاري را تصويب كرد اما درخصوص نحوه واگذاري و ديگر شرايط آن قرار است دو ماه بررسي تخصصي صورت گيرد.  معاون مالي شهرداري تهران با بيان اينكه در شوراي سوم شهر تهران اجازه واگذاري و فروش شهروند به شهرداري داده شده بود، گفت: آن زمان شهروند زيان‌ده بود و افراد حقيقي و حقوقي زيادي براي خريد شهروند مراجعه مي‌كردند اما هنگامي كه با مشكلات اين فروشگاه و اسناد مالي آن روبه‌رو مي‌شدند، ديگر به پاي ميز مذاكره باز نمي‌گشتند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا واگذاري به بانك شهر صورت مي‌گيرد، گفت: مدت‌هاست كه موضوع واگذاري بخشي از سهام اين فروشگاه مورد بحث است و متأسفانه هيچ سازماني به غير از بانك شهر اعلام آمادگي نكرده است.
معاون مالي شهرداري تهران با رد برخي از انتقادات مبني بر اينكه در واگذاري شهروند به بانك شهر ترك تشريفات قانوني صورت گرفته است، گفت: اين موضوع در شوراي شهر مصوب شده و قطعاً اگر مشكلي وجود داشت، اعضاي شورا تذكرات كافي را ارائه مي‌كردند.
 
   واگذاري شهر آفتاب و شهروند براي افزايش ارزش افزوده

وي با رد هرگونه خام فروشي شهر آفتاب گفت: شهر آفتاب ارزش افزوده خود را با توجه به تكميل زيرساخت‌ها پيدا كرده و مطمئن باشيد ارزش عرصه و عيان اين ملك به طور دقيق مشخص شده و اين واگذاري نه به ضرر بانك شهر، نه شهرداري و نه مردم است.  معاون مالي شهرداري تهران درخصوص بدهي شهرداري به دولت و دولت به شهرداري نيز با بيان اينكه طلب شهرداري از دولت 14 هزار و 150 ميليارد تومان است، گفت: طلب شهرداري از دولت بابت عدم پرداخت سهم دولت در توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل، يارانه بليت، بافت فرسوده و... است كه مستندات به دولت ارائه شده است و معاون اول رئيس‌جمهور دستور پيگيري اين موضوع را داده‌اند.
گودرزي با بيان اينكه شهرداري تهران نيز حدود 400 ميليارد تومان در باب بيمه و ماليات به دولت بدهكار است، گفت: البته اين معوقه نيست بلكه اين بدهي‌ها به طور مستمر در حال پرداخت است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن