تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805546221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیهان: سینمای دهه 60 کابوس بود!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: کیهان در یادداشتی انتقادی عملکرد نشریه «رو به رو» را زیر سئوال برده است: در شماره هفته گذشته یکی از نشریات خلق‌الساعه شبه روشنفکری و به اصطلاح اصلاح‌طلب به نام «رو به رو» طبق معمول این گروه از نشریات زنجیره ای، علاوه بر القاء خودباختگی (اینجا در زمینه رشد علمی کشور که با نگرشی کور و ابتر، آن را به تولید مقاله محدود نموده و عمدا یا از سر جهل، چشم خود را به انبوه پیشرفت‌های علمی کشور بسته) همچنان برای خود این شبه روشنفکران و به اصطلاح اصلاح‌طلبان، به قول معروف شیشه نوشابه باز کرده و برای خدمات ناکرده شان، دست زده است!
 

در قسمتی از همین شماره نشریه فوق، احمد مسجد جامعی، یکی از وزرای ارشاد در دوران اصلاحات گفته است:
 

«وزارت ارشاد فقط در دوره اصلاحات مرجعیت داشت»!
 

در حالی که همین وزارت ارشاد به قول ایشان مرجع، به دلیل استیضاح نمایندگان مجلس، ناچار ازتغییر وزیر در میانه راه شد و به دلیل سیاست‌های ضد مردمی و ضد ایرانی خود، به کرات ناگزیر از تعویض معاونان مختلف حتی در زمان‌های کوتاه گردید!
 

در بخشی دیگر از این شماره نشریه یاد شده هم عبدالجبار کاکایی، شاعر ورشکسته‌ای که در زمان فتنه 88 به ساز طراحان خارجی رقصید، مدعی شده:
 

«خوشحالم که از گلخانه حمایت دولتی بیرون آمده و پایگاه مردمی پیدا کرده‌ام»!!
 

این درحالی است که قبل از فتنه 88 نیز وی را کمتر کسی در میان مردم می‌شناخت و از همین روی از رانت‌های مختلف دولتی استفاده کرد و از کیسه بیت‌المال سیاه مشق‌های خود را تحت عنوان شعر به چاپ رساند. ولی پس از فتنه 88 که به قول خودش از «گلخانه حمایت دولتی» بیرون آمد، دیگر نامش حتی در نشریات شبه روشنفکری نیز به سختی رویت می‌شود. این درحالی است که بازهم این برخی از نشریات دولتی و شبه دولتی هستند که بعضی مواقع از وی یاد کرده و فاتحه‌ای برایش می‌خوانند!
 

برخلاف سخن شاعر ورشکسته فوق، در قسمتی دیگر از نشریه فوق الذکر و در زمینه سینما، «گلخانه حمایت دولتی» بهشت برین معرفی شده و محمد بهشتی، یکی از متولیان و مدیران سینمای دهه 60 که به «دوران گلخانه دولتی» معروف بود، آن را بهترین روزگار سینمای ایران در سال‌های بعد از انقلاب خوانده و ضمن تاکید براینکه در آن دوره اصل بر گفت‌و‌گو میان سینماگران و مدیران قرار داشت، اظهار داشته:
 

«آنچه سینمای دهه 60 را برای سینماگران خاطره انگیز کرد، همان فضای گفت‌و‌گو محور بود.»!
 

این درحالی است که یک نظر خواهی ساده از میان سینماگران (به خصوص آنان که در آن سالها از رانت‌های دولتی کمتر بهره بردند) آن دوران را مانند کابوسی برای این سینما نشان می‌دهد! دورانی که به جز نوشتن فیلمنامه و تصویب آن و صدور پروانه ساخت و نمایش، براساس درجه‌ای که به سلیقه شخصی مدیران سینمایی از جمله همین جناب بهشتی داده می‌شد، حتی زمان نمایش و سینماهای نمایش دهنده و مدت اکران و قیمت بلیط از ابتدای سال تعیین شده و همان درجه سلیقه‌ای باعث می‌گردید تا فیلمسازی بتواند از امکانات بی‌پایان دولتی بهره‌مند شده یا اصلا از دور کنار گذارده شود!
 

دیگر بحث فروش فیلم و استقبال مردمی و تمایل سینمادار و توزیع‌کننده برای اکران فیلم و فضای رقابت سینمایی در این میان اصلا مطرح نبود. هر چه بود سلیقه و امریه و زور و اجبار مدیران و متولیان سینما بود. با این حساب معلوم نیست محور گفت‌و‌گو با سینماگران کجای این فضای اجبار و استبداد سینمایی قرار داشت؟!!
 

گفتنی درباره انتشار و عملکرد نشریه فوق فراوان است که در شماره‌های بعدی روزنامه به آن خواهیم پرداخت.






۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن