تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817086309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی ۱۷۵ هزار و ۵۳۳ سالمند در همدان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان عنوان کرد:
شناسایی ۱۷۵ هزار و ۵۳۳ سالمند در همدان

روز سالمند


شناسهٔ خبر: 3784126 - شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
استانها > همدان

.jwplayer{ display: inline-block; } همدان - مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از شناسایی ۱۷۵ هزار و ۵۳۳ سالمند در همدان خبر داد و گفت: زندگی سالمندان باید توام با رفاه و احترام رقم بخورد. به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نادری فر ظهر شنبه در همایش گرامیداشت روز سالمندان با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت گفت: تدوین و بازنگری قانون جامع سالمندان در دولت تدبیر و امید انجام می شود.   نادری فر از جمله اقداماتی که در سالهای اخیر انجام شده را توجه به بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر عنوان کرد و از شناسایی ۱۷۵ هزار و ۵۳۳ سالمند در همدان خبر داد و گفت: با توجه به تجربیات سالمندان، باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که ضمن خروج سالمندان از رکود، از توانمندیهای آنها بهره های کافی صورت گیرد. مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آموزه های دینی، بر ضرورت احترام و تکریم سالمندان تاکید کرد و گفت: تلاش ها باید به سمتی سوق یابد که شرایط زندگی سالمندان توام با رفاه و احترام رقم بخورد و جوانان با الگوگیری از آنان آینده ای پربار را برای کشور رقم بزنند.   معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز  با بیان شعار امسال هفته سالمندان با عنوان «نه علیه هرگونه تبعیض سنی»، افزایش امید به زندگی را قابل افتخار دانست و آن را فرصتی به منظور بهره‌گیری از توان، قابلیت، تجربه و انتقال فرهنگ بین نسلی خواند. مسیر حرکت بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر تغییر یافته است جلال‌الدین امیری با بیان اینکه از ۵۰ سال گذشته مسیر حرکت بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر تغییر یافته است، ادامه داد: در گذشته به دلیل شیوع بیماری‌های واگیر افراد معمولاً به سن سالمندی نمی‌رسیدند اما در ۴۰ سال اخیر با تغییرات در حوزه بهداشت و سلامت، افزایش ۲۰ سال به متوسط طول عمر افراد را شاهدیم به طوری که در حال حاضر شاخص امید به زندگی در مردان در ایران به ۷۵ سال و در زنان به بیش از این میزان ارتقا یافته است. امیری با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی در خصوص سالمندان باید از هم اکنون انجام شود، نگاه به سالمندی با دید ناتوانی و کم‌توانی را صحیح ندانست و عنوان کرد: با استفاده از خودمراقبتی، آموزش و ایجاد محیط‌های مناسب می‌توان سطح سلامت سالمندان را به منظور سالم پیر شدن بالا برد.

وی به بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر اشاره کرد و بروز سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌های تنفسی را به عنوان عوامل دیگر برشمرد و تأکید کرد: در بیماری‌های غیر واگیر، درمان وجود ندارد و باید به جای درمان از مراقبت و به جای دارو از عوامل کنترل عوامل خطر استفاده کرد. کاهش دسترسی به ریزمغذی‌ها و کیفیت مواد غذایی امیری با بیان اینکه در حال حاضر دسترسی به ریزمغذی‌ها و کیفیت مواد غذایی کاهش و دسترسی به درشت‌مغذی‌ها بیشتر شده است، از سالمندان خواست تا به فشار، قند و چربی خون توجه ویژه داشته باشند و با محدود کردن استفاده از روغن و غذاهای آماده و مصرف ۵ تا ۷ بار میوه و سبزی‌ها در روز در حفظ و ارتقای سلامت خود کوشا باشند و با این اقدامات کوچک، از عهده امور روزانه خود برآیند. معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تحرک فیزیکی و انجام ورزش توسط سالمندان به طور مرتب و ۵ روز در هفته و هر نوبت نیم تا یک ساعت را خواستار شد و وجود سالمند سالم در خانواده‌ها را باعث به وجود آمدن نسل سالم دانست. وی از سالمندان خواست با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت از خدمات قابل ارائه به منظور حفظ توانایی خود استفاده کنند. امیری از استقرار نیروهای مراقب سلامت در حوزه‌های شهری تا یک ماهه آینده در مراکز بهداشتی خبر داد و اعلام کرد: به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری، یک مراقب سلامت مسئول پیگیری سلامت افراد است. شناسایی ۱۷۵ هزار و ۵۳۳ سالمند در همدان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ارائه خدمات در پایگاه‌های بهداشتی را با اولویت سالمندان برشمرد و با بیان اینکه ۱۷۵ هزار و ۵۳۳ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۹.۷ درصد را سالمندان تشکیل می‌دهند، از تحت پوشش بودن ۱۶.۴ درصد این جمعیت خبر داد. مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز با تبریک روز سالمند افزود: در سالهای آتی سرعت جمعیت سالمندی رو به افزایش است و باید برای آن برنامه داشت. حمیدرضا الوند دوران سالمندی را دوران انتقال مفاهیم بین نسلی خواند و افزود: دوران سالمندی دوران رکود نیست بلکه دوران انتقال مفاهیم بین نسلی است و باید از کمک سالمندان برای تقویت ساختارهای جامعه بهره گرفت. وی در خصوص فعالیت مراکز غیردولتی سالمندان در استان همدان افزود: در حال حاضر ۳ مرکز ارائه خدمات به سالمندان در استان همدان فعال است اما توسعه مراکز روزانه سالمندان در دستور کار بهزیستی است. مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: توسعه و گسترش برنامه مراقبت در منزل، مشاوره سالمندی، توجه و توسعه مناسب سازی اماکن عمومی، توسعه و گسترش بنیاد فرزانگان و تقویت عرصه متخصصین حوزه سالمندی از اولویت های بهزیستی است.

وی افزود: رشد جمعیت سالمندان کشور که ناشی از بهبود شاخص های بهداشتی و افزایش امید به زندگی است، ضرورت برنامه ریزی جامع در این بخش را دوچندان می کند. تناسب جمعیتی سالمندان زن نسبت به سالمندان مرد بیشتر است الوند یادآور شد: با توجه به مطالعات انجام شده تناسب جمعیتی سالمندان زن نسبت به سالمندان مرد بیشتر است و باید نگاه ویژه ای به زنان سالمند داشت. وی ادامه داد: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در ابلاغیه سیاست های کلی جمعیت(بند۷)، فرهنگسازی برای احترام و تکریم سالمندان، ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان در کنار خانواده و پیش بینی سازوکار لازم برای بهره مندی و استفاده از تجارب و توانمندی سالمندان در عرصه های مناسب، در راس اهداف برنامه های اجرایی سلامت سالمندان است. حمیدرضا الوند با طرح این پرسش که برای سالمندان چه کار باید کرد، گفت: جامعه باید به سمتی حرکت کند که ضمن تقویت ارتباط بین نسلی، عرضه خدمات مورد نیاز سالمندان و توجه به کرامت انسانی، از کمک های آنها برای تقویت ساختارهای جامعه استفاده و شاهد ایجاد شهرهای دوستدار سالمند باشیم. حمیدرضا الوند با بیان اینکه هفته سالمند امسال با شعار «نه، علیه هر گونه تبعیض سنی» برگزار شد، افزود: تلاش جامعه باید به سمتی سوق داده شود ضمن تکریم سالمندان به حقوق آنان نیز احترام بگذاریم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن