تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805429684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد نخبه‌پروری حلقه گمشده در توسعه استان ایلام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدنخبه‌پروری حلقه گمشده در توسعه استان ایلام
خبرگزاری فارس: نخبه‌پروری حلقه گمشده در توسعه استان ایلام
نخبه‌پروری حلقه گمشده توسعه در استان ایلام می‌باشد چرا که مدیریت تعامل‌گرا به جای تقابل‌گرا راه توسعه در استان را هموار می‌کند و در این صورت ما می‌توانیم امیرکبیرهای فراوانی را تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، "مدیریت" علم و هنری است که اگر در مسیر صحیح و مناسب ریل‌گذاری شود می‌تواند ره‌آورد رشد و توسعه باشد و می‌تواند در دنیای کنونی نقش بسزایی در رشد و بالندگی مردم و کشورها را داشته باشد.
 
استان ایلام با توجه به برخورداری از ذخائر فراوان نفت و گاز، آب و خاک و کشاورزی و پتانسیل‌های مناسب در عرصه‌های مختلف و علی‌رغم برخورداری از نسبت کم‌جمعیتی اما فشار اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند.
 
حال با توجه به مطالب ذکر شده سوالاتی در ذهن متبادر می‌شود از جمله اینکه نقش مدیریت در رشد و توسعه، کاهش محرومیت، عملیاتی کردن طرح‌ها، جذب اعتبارات و بهره‌وری چگونه خواهد بود؟
 
یک کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی معتقد است: مدیریت در سه سطح عملیاتی، میانی و کلان تعریف شده است که هر کدام از این سطوح در جایگاه خود دارای تأثیراتی است. احمد جاندرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: مدیریت در سطح عملیاتی دارای اهمیت فراوانی است زیرا خلاقیت، اجرا و پیاده‌سازی طرح‌ها را بر عهده دارد اما تخصص و تعهد در این سطح از مدیریت از ارزش بالایی برخوردار است که نمود این سطح از مدیریت در ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی به پیمانکاران، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و وابسته متناسب با اقلیم و ظرفیت‌های منطقه، بومی‌گرایی در اشتغال و جلوگیری از مهاجرت است. وی ادامه داد: مدیران میانی که خط واصل مدیران عملیاتی و کلان هستند از اهمیت بالایی برخوردار بوده چون انتقال و انعکاس صحیح وضعیت و داده‌های آماری به مدیران سطح کلان تأثیر بسیار فراوانی در جهت تصمیم گیری، تصمیم سازی و تخصیص اعتبارات و همچنین تعریف طرح‌های لازم و متناسب با پتانسیل های منطقه را دارا است و در واقع مدیران میانی می‌توانند مطالبه گر مناسبی برای جذب اعتبارات از مدیران کلان باشند.
 
این کارشناس اضافه کرد: مدیران سطح کلان هم با مشاوره‌ها و داده‌های مناسب می‌توانند در تخصیص مناسب اعتبارات و تقسیم صحیح و عادلانه ثروت در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم گام بزرگی در جهت همگام‌سازی رشد و توسعه در این مناطق بردارند.
 
استان ایلام که دارای اقلیمی متفاوت و متنوع، پتانسیل و ذخائر فراوان و نیروی انسانی کارآمد است نمی‌توان واژه "محروم" را در مقابل نام این استان درک کرد که این مهم می‌طلبد به بررسی علل و عوامل این واژه پرداخت.
 
استان ایلام که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق مورد تهاجم قرار گرفت و دچار خسارت‌های فراوانی شد، فرصت رشد و توسعه را در آن دوران از دست داد و جوانان دیروز این استان سنگر علم و تحصیل را رها کردند و راهی جبهه‌های نبرد با رژیم بعثی شدند.
 
اما پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و در دوران "بازسازی" به دلیل شتابزدگی و عدم توجه به زیرساخت‌های استان در حوزه راه، صنایع و توسعه مناطق روستایی این مهم فراموش شد.
 
اما نکته فراموش شده دیگر در سطوح عملیاتی مدیریت، عدم توجه به سرمایه‌گذاران و جوانان تحصیلکرده و مستعد استان در جذب آنان و استفاده نکردن از ظرفیت‌های نخبگان بومی در سطوح پایین مدیریتی بود که این موضوع باعث شد تا به دلیل عدم شناخت کافی از منطقه عدم انعکاس صحیح و مناسب توانمندی ها و کمبودهای استان با مشکلاتی مواجه شویم.
 
همچنین مدیران سطح کلان نیز در سطوح بالا به علت عدم تخصیص اعتبارات لازم به این مناطق و همچنین عدم توزیع مناسب ثروت در تمام حوزه‌ها و استان‌ها و نبود مدیرانی از این مناطق در سطوح کلان مدیریتی عامل بسیار تأثیرگذاری در این راستا بود.
 
اگر استان ایلام به نخبگان و مدیران بومی خود توجه بیشتری کند می‌تواند در سه سطح عملیاتی، میانی و کلان مدیریتی از حضور مدیران هم استانی بهره‌مند شود چرا که برای برخورداری و سهیم بودن از ثروت می‌بایست به هرم قدرت نزدیک بود.
 
یکی از مهمترین عوامل توسعه و رشد در حوزه استان ایلام توجه به جوانان بومی و نخبه پروری و جذب آنان در سطوح مدیریتی و توجه به مدیریت تعامل‌گرا و خلاق به همراه صداقت و تعهد است.
 
در حقیقت نخبه‌پروری حلقه گمشده توسعه در استان ایلام است چرا که مدیریت تعامل‌گرا به جای تقابل‌گرا راه توسعه در استان را هموار می‌کند و در این صورت ما می‌توانیم امیرکبیرهای فراوانی را تربیت کنیم. انتهای پیام/2246/ط40

95/04/16 :: 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن